Jos Facebook-sivusi ovat kunnossa ja siellä on hyvin tykkääjiä, on aika tavoittaa myös verkkosivustosi kävijät. Facebook-remarketing eli uudelleenmarkkinointi on tehokkaimpia tapoja käyttää Facebook-markkinointia. Uudelleenmarkkinoinnilla tavoitat ne ihmiset, jotka ovat jo vierailleet verkkosivustollasi ja näin osoittaneet kiinnostusta tuotteisiisi tai palveluihisi.

Koska verkossa on helppoa vertailla ja ostaa voi välittämättä fyysisestä olinpaikasta tai vuorokaudenajasta, lykkäävät ihmiset yhä useammin ostopäätöstään myöhemmäksi. Tämä miettimisaika kannattaa käyttää hyväksi ja muistuttaa ihmisiä siitä, että heidän etsimänsä tuote tai palvelu löytyy sinulta. Usein käykin niin, että suurin osa nähdyistä verkkosivuista unohtuu ja ostokset tehdään seuraavan kerran nopeasti siitä paikasta, joka on vielä muistissa.

Facebook-remarketing kampanja voidaan myös kohdistaa niille ihmisille, jotka ovat jo ostaneet verkkokaupastasi ja näin kannustaa heitä asioimaan verkkokaupassasi uudelleenkin. Tyytyväisille asiakkaille markkinoiminen on tutkitusti kaikkein kannattavinta markkinointia.

MITEN FACEBOOK-REMARKETING TOIMII?

Markkinoinnin käynnistäminen on helppoa. Sivustollesi asennetaan Facebook-remarketing koodi eli eväste, jonka avulla sivustolla vierailleet ihmiset voidaan tunnistaa Facebookissa. Facebookin mainontatyökalu kokoaa kohderyhmään henkilöitä ja näyttää kohderyhmän koon. Tämän ansiosta tiedetään, kuinka paljon henkilöitä voidaan tavoittaa Facebook-remarketing -kampanjan avulla.

Remarketing mahdollistaa myös tiettyjen kävijöiden ja kohderyhmien poislukemisen. Esimerkiksi, jos et halua tuotteen ostaneiden henkilöiden näkevän mainosta, voit pois lukea ”kiitos ostosta” –sivulla käyneet kohderyhmästä.

LÖYDÄ MYÖS UUSIA ASIAKKAITA

Lisäksi Facebook-remarketing koodin avulla voidaan toteuttaa toinen erittäin tehokas Facebook-markkinoinnin tekniikka: kaksoisolentokohderyhmä. Vaikka nimi ei kenties ole kaikkein sujuvimmin aukeava, on tekniikka kuitenkin yksinkertainen. Ensin Facebook tunnistaa remarketing-koodin avulla, millaisia ihmisiä verkkosivuillasi käy tutustumassa tuotteisiisi. Tämän jälkeen luodaan näiden henkilöiden perusteella kaksoisolentokohderyhmä ihmisistä, joiden Facebook-profiilit ovat samankaltaisia kuin sivustollasi vierailleilla henkilöillä. Käytännössä etsit siis lisää asiakkaittesi kaltaisia henkilöitä, joille kohdistaa markkinointia.

Facebook todella tunnistaa ne asiat, jotka yhdistävät juuri sinun verkkosivustosi vierailijoita. Kaksoisolentokohderyhmän luominen onkin todettu erittäin kannattavaksi Facebook-markkinoinnin muodoksi.

Lue lisää Facebook-mainoksista, joita kohdentaa uudelleenmarkkinoinnin avulla tai ota rohkeasti yhteyttä.