Hei sinä loppuvaiheen korkeakouluopiskelija!
Kiinnostaako ura markkinointitoimistossa?
Onko haaveenasi kehittyä markkinoinnin huippuosaajaksi?
Haluaisitko työskennellä markkinoinnin alan johtavassa yrityksessä, jolle juuri sinä olet tärkeä?
Jos vastasit kolme kertaa kyllä, SDM Academy voisi olla sinun juttusi!
Seuraava haku suosittuun traineeohjelmaamme on tammikuussa 2025.
Lue alta lisää 👇
Kenelle SDM Academy on?
SDM Academy on kuuden kuukauden mittainen palkallinen (1350 e/kk) suomenkielinen koulutusohjelma loppuvaiheen yliopisto- tai ammattikorkeakouluopiskelijoille. Academy sijoittuu SDM:n Jyväskylän toimistolle.
Traineejaksona SDM Academy poikkeaa monesta muusta, sillä meillä keskiössä on oppiminen ja henkilökohtainen kehittyminen. Haluamme kasvattaa sinusta kovan ammattilaisen – tuottavan työn aika tulee myöhemmin.
Meillä oppiminen tapahtuu kuuden kuukauden aikana opintopiirien, havainnoimisen, sparrausten ja tuettujen käytännön töiden kautta. Jos nämä oppimisen tavat ja määrätietoinen itsesi kehittäminen resonoivat juuri sinussa, SDM Academy voisi olla sinua varten!
Enemmän kuin traineeohjelma
Kutsumme sinut meille opiskelemaan ja oppimaan lisää: tulet valmennetuksi ja johdetuksi kuten muutkin asiantuntijamme. Yksinkertaisesti sanottuna SDM Academyssa kyse on siis opiskelemisesta ja ammattiin kasvamisesta traineejakson aikana!
Me koulutamme sinut digimarkkinoinnin maailmaan (MRACE® ja MVG-malleihin, ketteryyteen, itsesi johtamiseen sekä tiimien substanssiin) vaihe vaiheelta ja kokonaisuus kerrallaan. Pääset havainnoimaan asiakastyötä ja oppimaan käytännön tehtävissä.
Panostamme oppimiseesi alusta alkaen, sillä aidosti toivomme, että puolen vuoden päästä voimme jatkaa yhteistä matkaa. Olemme iloisia ja ylpeitä siitä, että meillä aiemmin aloittaneista academylaisista täydet 100 % on työllistynyt meille myös harjoittelujakson jälkeen.
Valikoimme academylaiset huolellisen rekryprosessimme avulla ja perehdytämme tulijat onboarding-mallimme mukaisesti. Olemme resursoineet academylaisille runsaasti henkilökohtaista ammattilaisten tukea, aikaa sekä hyvät välineet työn tekemiseen.
Teoreettisen opin lisäksi saat academysta siis käytännön taidon, rahallisen tuen sekä vertaansa vailla olevan valmennuksellisen kokemuksen!
SDM Academy on enemmän kuin traineeohjelma – se on mahdollisuus opiskella asiantuntijoiden tukemana, päästä tuetusti kiinni asiakastyöhön ja kypsyä omaa vauhtia kohti digitaalisen markkinoinnin ammattilaisuutta!
Sinä academylaisena…
✅ opiskelet tiiviisti alan kovimpien ammattilaisten ohjaamana
✅ etenet opinnoissasi yksilöllisen opinto-ohjelman mukaisesti: digimarkkinoinnin ja kanavan osa-alueet käsitellään rauhassa perehtyen
✅ osallistut digimarkkinoinnin opintopiireihin ja vertaissparrauksiin: opit tarkastelemaan digimarkkinointia alana, jonka ilmiöistä sinulle kehittyy näkemys
✅ saat henkilökohtaista ohjausta matkallasi asiantuntijaksi: olet osa valmentavan johtamisen kulttuuriamme ja yhteisömme tasavertainen jäsen
✅ osallistut asiantuntijoiden, johdon, toimitusjohtajan ja HR:n koulutuksiin: saat tukea ammattilaisena kasvamiseen sekä työelämään siirtymiseen
✅ kasvat junior-rooliisi rauhassa ja tuloksekkaasti: tärkeissä asioissa emme kiirehdi mutta pidämme huolen, että opit, kehityt – ja kukoistat
✅ saat mahdollisuuden työllistyä meille jakson päätteeksi.
Arvojohdettuna yrityksenä meille on tärkeää olla reiluja ja rakentaa pala palalta parempaa työelämää. Traineeohjelmamme on myös yksi tavoistamme kantaa vastuuta: haluamme tukea alueen työllisyyttä ja tarjota korkeakoulutetuille ammattilaisille mahdollisuuden työllistyä Keski-Suomessa.
SDM:lle on tärkeää, että myös academyn kautta olemme mukana rakentamassa parempaa & inhimillistä työelämää ja arkea, jota on hyvä elää.
SDM Academy tarkoittaa noin…
✅ 100 tuntia tuettua opiskelua
✅ 150 tuntia yhdessä harjoittelua ja havainnointia
✅ 100 tuntia vertaissparrausta ja tuettua asiakastyötä
✅ 10 tuntia opintopiirejä
✅ 10 tuntia onboarding-keskusteluja
✅ 50 tuntia henkilökohtaista sparrausta
✅ 65 kollegaa ja ammattilaisystävää
✅ yhden oman ja läheiseksi muodostuvan esihenkilön
✅ lukuisia yhteisiä tapahtumia, kuten kevätgaalan, kerhotoimintaa ja juhlia.
SDM Academylla on myös laatutakuu. Mikäli koet, että traineeohjelmamme on ollut huono sijoitus etkä koe riittävästi hyötyneesi siitä ammatillisesti, maksamme sinulle kahden kuukauden palkan.
SDM Academyn laatutakuu on olemassa, jotta voimme varmistua siitä, ohjelmamme laatu täyttää sille annetut tavoitteet.
Academyjaksomme käyneiden ammattilaisten antama palaute on ollut kiittävää: täydet 100 % academylaisista suosittelisi ohjelmaa ystävilleen.
Näin takaamme 🚀-maisen kehityksesi
Lupauksenamme on siis auttaa sinut räjähtävään alkuun työurallasi.
Ensin: Academyn alussa sinut tutustutetaan MVG-MRACE®-markkinointimalliin, joka antaa sinulle monipuoliset eväät käytännön asiakastyötä varten – etenet ja opit roolissasi vaihe vaiheelta. Treenaat samalla oppejasi avustavissa asiantuntijatyössä, josta saat arvokasta kokemusta urallesi!
Sitten: Alkuvaiheen jälkeen pääset tositoimiin, sillä saat työstettäväksesi ensimmäisiä oikeita asiakastöitä. Työskentelet chapter leadin tai muun kokeneen asiantuntijan kanssa samassa tiimissä: kysymyksiisi vastataan ja kehittymistäsi tuetaan. Esihenkilösi pitää huolta työn laadusta ja oppimisen suunnasta.
Lopuksi: Lukukauden lopussa häämöttää uurastuksen tulos: olet valmis digimarkkinoinnin ammattilainen! Academyn päättyessä sinulla on valmiudet tuurata muiden asiantuntijoiden asiakkuuksia sekä johtaa itsenäisesti myös omia sellaisia.
SDM Academyyn hakeminen
Jotta voisit tulla valituksi SDM Academyyn, opintojesi tulisi loppusuoralla mutta jatkua vielä traineejakson jälkeen. Sopiva ajankohta academylle on esimerkiksi 4. opintovuosi, jos tavoitteenasi on valmistua viidessä vuodessa. Näin opintoja olisi academyn jälkeen jäljellä n. 0,5–1 vuotta.
SDM Academyn hakuaika on vuosittain tammikuussa. Academyyn valitut tulevaisuuden osaajat aloittavat tehtävissään samana keväänä maaliskuun aikana. Tarkemmat tiedot seuraavan SDM Academyn hakuajoista löydät tältä sivulta marras-joulukuun aikana.
Jotta voisit hakea SDM Academyyn, sinun ei tarvitse olla valmis digimarkkinointiguru. Sinulla ei myöskään tarvitse olla suoritettuna markkinointiin liittyviä opintoja (ne ovat toki plussaa). Tärkeintä on halusi oppia ja kiinnostuksesi päästä työskentelemään alan huippujen kanssa heti urasi alusta asti.
Toivomme tietysti myös, että Academyn jälkeen haluat jäädä meille töihin! ♥️
Pidä siis silmällä ilmoitteluamme tällä sivustolla sekä someissamme – kenties ensi vuonna tavataan academyn merkeissä!
Seuraathan meitä myös jo somessa?
Lue lisää SDM Academysta
-
Taustaopinnot: Jyväskylän yliopisto, tietojärjestelmätiede ja markkinointi
Tiimi: Visual Design ChapterTyöskentelen SDM:llä visuaalisen suunnittelun tiimissä: tulin valituksi SDM Academyyn ja jakson jälkeen jatkoin talossa vakituisena työntekijänä. Teen tällä hetkellä työtä toiveitteni mukaisesti osa-aikaisena, jotta voin samalla viimeistellä opintojani yliopistolla.
Arjessa visutyöni koostuu sekä asiakastyöstä että SDM:n sisäisestä työstä. Asiakastyö voi olla esimerkiksi projektiluontoista mainoskampanjoiden visuaalista suunnittelua, kun taas sisäisesti työstän visuja esimerkiksi omaan markkinointiin ja työnantajakuvatyöhön.
Hain SDM Academyyn, koska halusin harjoittelupaikan, jossa voisin kasvaa ammattilaisena ja jossa minulla olisi mahdollisuus työllistyä harjoittelun jälkeen. Minulle oli myös tärkeää se, että SDM:llä on yhteisöllinen ja hyvä ilmapiiri: olin kuullut suosituksia yrityksestä.
Itseäni motivoi mahdollisuus ammatilliseen kasvuun. Halusin päästä toden teolla oppimaan ja kehittymään. SDM:llä tämä toive on myös toteutunut!
Täällä on helppo olla ja arjessa oppii koko ajan uutta. Asiakastyöhön siirtymisessä oman oppimiseni tahti otettiin academyn aikana mukavasti huomioon, minkä lisäksi olen saanut kertoa omista mielenkiinnon kohteistani ja kehittyä toivomaani suuntaan.
Academyn aikana käytännön taitoni ovat kehittyneet todella paljon: olen oppinut visuaalista suunnittelua ja varmuuteni ammattilaisena on kasvanut. Olen perfektionistina saanut haastaa itseäni: on opittava myös päästämään omasta luomuksesta ajossa irti.
Academy sopii niille, jotka haluavat ponnahduslaudan uralleen. Lisäksi se sopii sellaisille tyypeille, jotka nauttivat energisestä ilmapiiristä ja ihmisten kanssa työskentelemisestä.
Olen saanut academylta paljon, kuten oppia digimarkkinoinnista, visuaalisesta suunnittelusta ja erilaisista työkaluista. Lisäksi olen kasvattanut ymmärrystäni markkinointitoimiston liiketoiminnasta ja asiantuntijatyöstä sekä kaiken kaikkiaan saanut varmuutta omaan tekemiseeni.
Ja mainittava on myös se, että tänä aikana olen saanut tutustua mahtaviin uusiin ihmisiin. Myös tämä on minulle tärkeää, ihmisenä ja ammattilaisena.
-
Taustaopinnot: Jyväskylän yliopisto, markkinointi
Tiimi: Content Marketing ChapterKiinnostuin SDM Academysta, kun kuulin ohjelmasta luennollamme vierailleelta asiantuntijalta. Juuri tuolloin en ollut opintojeni kannalta parhaassa mahdollisessa vaiheessa, joten jätin ajatuksen hautumaan seuraavaan vuoteen. Sitten kun aika koitti, hain academyyn ja pääsin sisään!
Tällä hetkellä työskentelen SDM:llä sisällöntuotannon asiantuntijana. Käytännössä työssäni haastattelen asiakkaiden edustajia, kirjoitan tekstejä ja suunnittelen uusia tekstiaiheita. Jos työni tiivistäisi kahteen sanaan ne olisivat: monipuolinen ja laaja-alainen.
Ensivaikutelma SDM:stä oli myönteinen: ihmiset olivat alusta alkaen vastaanottavaisia ja iloisia! SDM:n meininki on huumoriltaan rikas ja täällä on helppoa olla omana itsenään. Nyt ajan kuluessa olen huomannut, että vieraanvaraisuus on muuttunut vielä syvemmin aidoksi välittämiseksi.
SDM:llä olen ehtinyt olla mukana monessa tempauksessa ja tapahtumassa. Olen mm. järjestänyt euroviisustudion, osallistunut maalauskerhoon, käynyt frisbeegolfaamassa, pihapeliturnauksessa, vieraillut Helsingin toimistolla, viihtynyt työkavereiden kanssa pitkillä lounailla ja niin edelleen. Jos haluaa, kaikkeen voi lähteä mukaan – ja samalla pääsee tekemään myös itse!
Opin academyn aikana paljon ja sain vahvistusta siihen, mitä haluan työkseni tehdä. Myös academyn opiskelupainotteisuus oli itselleni tärkeää, sillä halusin saada työhöni kunnon perusteet.
Olen saanut academysta myös rohkeutta ja uudenlaista taitoa sekä substanssin että työtapojen suhteen, olen saanut paljon oppeja esimerkiksi haastattelutekniikoista ja ketteryydestä.
Academyn aikana saamani palaute on ollut oppimiseni kannalta tosi tärkeää.
Mielestäni academy sopii avoimelle ja oppimisesta kiinnostuneelle ihmiselle, joka haluaa kasvaa taitavaksi ammattilaiseksi, ja jolla on sopivasti pilkettä silmäkulmassa. Academylaisen tausta voi olla hyvin monenlainen, kiinnostus markkinointia kohtaan on se kaikkein tärkein juttu.
-
Taustaopinnot: JAMK liiketalous, markkinointi
Tiimi: Search Engine Marketing ChapterTyöskentelen SDM:llä maksetun hakumainonnan ja ohjelmallisen ostamisen asiantuntijana SEM chapterissa eli teen haku-, display-, video- ja shopping-mainontaa. Kiinnostuin Googlesta jo aiemmassa työssäni ennen academya: tämä kiinnostus kuljetti minut markkinoinnin opintojen kautta academylaiseksi – ja lopulta asiantuntijaksi taloon.
Tutustuin SDM:ään markkinoinnin luennoilla JAMKissa. Yrityksen arvot kolahtivat ja vaikutuin kuulemastani, joten päätin ottaa asiasta selvää. Seurasin SDM:ää somessa, tutkin verkkosivuja ja Vuoden toimisto -kisan tuloksia. SDM:n kulttuuri ja se, miten ihmiset huomioidaan arjessa vahvisti päätöstäni hakea academyyn: halusin ammattilaiseksi työpaikkaan, jossa olisi hyvä olla.
Ensivaikutelmani SDM:stä academyn alkumetreillä oli myönteinen ja kokemukseltaan vahva. Tunnelmassa yhdistyivät mukavalla tavalla lämpö ja kunnianhimo. Täällä saan olla oma itseni ja samalla saan pyrkiä olemaan paras versio itsestäni, mikä tuntuu tosi hyvältä.
En koskaan kokenut olevani “vain harjoittelija” vaan minut otettiin heti mukaan porukkaan. Kokemus tästä mukaan ottamisen tunnelmasta on vahvistunut academyn aikana sekä sen jälkeen. Koen, että täällä on hyvä olla ja minua arvostetaan. Aikaisemmin saamani mielikuva oli siis totta.
Paras oppini academyn ajalta on kärsivällisyyden oppiminen, koska saatan olla luonteeltani hieman impulsiivinen. Esihenkilöni on valmentanut minua tässä – ja koen, että tämä oppi auttaa minua myös muussa elämässäni kokonaisvaltaisesti.
Substanssitaitoa olen myös oppinut valtavasti – olen päässyt aiheen parissa sukeltamaan syvälle! Olen iloinen ja kiitollinen siitä, että academyn kautta olen saanut kasvaa digimarkkinoinnin asiantuntijarooliin ja saanut vastuulleni omia asiakkuuksia.
Academy sopii parhaiten opiskelijalle, jolla on selkeä halu ja kiinnostus yhteen tiettyyn digimarkkinoinnin osa-alueeseen. Luonteeltaan academylaisen on hyvä olla asiakastyötaitoinen, avoin ja hänellä tulee olla innostus ja halu oppia uutta. Valmis ei tarvitse olla, tahto riittää!
Academy on parasta, mitä minulle on hetkeen tapahtunut.
-
Taustaopinnot: Tietojärjestelmätiede (YO), markkinointi
Tiimi: Search Engine Marketing ChapterHain SDM Academyyn, koska minua kiinnostivat markkinointi ja liiketoiminta. Olin ehtinyt jo opiskella markkinointia, joten pohjatietoa oli jonkin verran. Tietojärjestelmätiede sopii hyvin yhteen markkinoinnin kanssa ja avaa digimarkkinointialan uraväyliä.
Kun näin ensimmäisen kerran Academy-ilmoituksen LinkedInissä, kiinnostuin asiasta ja päätin lähettää hakemuksen. Tein ennakkotehtävän ja osallistuin haastatteluun, josta jäi tosi hyvä fiilis!
Ennen academya tiesin jo opintojeni kautta yleisellä tasolla, mistä adsissa on kyse. Opintoni olivat hyvä pohja Academy-startille. Mahtavaa onkin huomata, että academyjakso on viimeistellyt minusta Google-mainonnan asiantuntijan!
Hyvä meininki oli SDM:llä vastassa ensimmäisestä päivästä lähtien. Ihmiset eivät todellakaan antaneet syytä jännittää! SDM:llä tuli nopeasti tunne, että tulijan ei tarvitse todistella olevansa jotain. Me academylaiset pääsimme yhdenvertaisina mukaan joukkoon.
Paras oppini harjoittelujaksoltani on markkinoinnin substanssiosaamisen ja asiakastyökokemuksen kertyminen. Academy on hands on -juttu, jossa pääsee tekemään monipuolisesti mainontaa, kuten kampanjoiden rakentamista, hakusanatutkimusta ja konversioseurantaa. Myös strateginen oppi on tosi tärkeää, eli se, miten MVG®- ja MRACE®-malleja voidaan hyödyntää niin mainonnassa kuin myös asiakkaan liiketoiminnan ja markkinoinnin ymmärtämisessä sekä kehittämisessä.
Jos markkinointi on lähellä sydäntä, kannustan hakemaan mukaan Academy-jaksolle. SDM on yksi Suomen parhaista työpaikoista alalla. Kun pääsee työhön kiinni ja haluaa aktiivisesti oppia lisää, huomaa pian olevansa asiantuntija – ja se tunne kyllä palkitsee.
-
Taustaopinnot: Liiketalous (AMK), brändikärki
Tiimi: Search Engine Marketing ChapterKiinnitin heti huomiota SDM Academy -ilmoitukseen: tässä olisi tarjolla mahdollisuus oppia digimarkkinointia mahtavassa yrityksessä! Olin seurannut jo jonkin aikaa SDM:n julkaisemia blogeja, ja tiesin, että SDM:llä asioita tehdään oikeasti hyvin.
SDM ei ole oikeastaan tuntunut harjoittelupaikalta vaan kivalta työpaikalta. Meidät otettiin vastaan vertaisina. Tuntuu, että ihmiset tekevät täällä asioita, joista he pitävät. Täällä oman alan asiantuntijat ovat kokoontuneet yhteen tekemään töitä – ja myös pitämään hauskaa!
SDM:n ydinjuttu, MRACE®-teoria, tukee käytännön tekemistä, joten markkinoinnin välineistö on nyt olemassa, oli töissä sitten missä tahansa tämän jälkeenkin. MVG® ja MRACE® perustuvat harkittuun ja tiedolliseen pohjaan: ei tällaista työpakkia saa mistään muualta!
Ensivaikutelma SDM:llä työskentelemisestä oli se, että kaikki oli mietitty tarkasti. Alussa kerrytetään tietoa, jäsennetään MRACE®-ajattelua ja SDM:n toimintaa: näillä tietopohjilla pystyy tekemään asioita hyvin ja ammattimaisesti!
Koen, että harjoittelujakson aikana oma osaamiseni on kasvanut todella paljon. Sitä muuttuu itsevarmemmaksi, kun osaaminen karttuu ja on taitoa sekä rohkeutta tarjota omaa tuotosta asiakkaalle. Luottamus omaan osaamiseen kantaa pitkälle!
Academy sopii mielestäni parhaiten sellaisille tyypeillä, jotka ovat esimerkiksi opiskelleet markkinointia, viestintää tai brändäystä – tai vaikka kieliä yliopistossa. Täällä hiotaan loput! Hakeutuminen Academyyn oli oman urani paras päätös.
-
Taustaopinnot: Jyväskylän yliopisto, Responsible Management and Business of Sport
Tiimi: Paid Social Media ChapterTyöskentelen tällä hetkellä SDM:llä sosiaalisen median asiantuntijana. Kiinnostuin academysta alun perin siksi, että olin kuullut SDM:stä hyvää. Olin kuullut aiemmin, että ihmiset olivat täällä ottaneet isoja steppejä urallaan, joten halusin kokea tämän myös itse.
Minua motivoi academyssa eniten se, että pystyin oppia markkinointityötä käytännössä. Vaikka olin aiemmin tehnyt videotuotantojen saralla yhtä jos toista, academy oli huikea mahdollisuus päästä oppimaan alan parhailta ilman aiempaa digimarkkinoinnin kokemusta.
Vaikka odotukseni olivat korkeat, ne ylittyivät silti. Opin pian tuntemaan SDM:n työntekijät avuliaina ja sopivan hulluina: toimistolle on edelleen aina mukava mennä! Koen, että jokaisella on täällä lupa olla omanlaisensa. Se on minulle tärkeää.
SDM:llä kehitytään koko ajan kovaa vauhtia, joten täällä on helppo oppia. Lisäksi mielestäni tärkeää on se, miten yritystä johdetaan sekä kulttuurin että avoimuuden näkökulmasta: esimerkiksi yrityksen liiketoimintaan liittyvät luvut käydään yhdessä läpi joka kuukausi.
Kun opiskelijana pääsee kehittymään osana näin ammattimaista organisaatiota, on substanssin osalta osaamisen kehittyminen varmaa – ja tässä mitassa tätä ei vaan oppisi koulussa. SDM Academy sopii niille, jotka todella haluavat oppia ja ovat valmiit kehittymään.
Joskus harjoitteluissa voi olla haasteena, että opiskelijalla on vaikeuksia päästä kiinni oikeisiin työtehtäviin. SDM:llä tämä ei ole ongelma, sillä aitoihin työtehtäviin edetään takuuvarmasti ja kasvua tuetaan. Academy tarjoaakin erinomaisen mahdollisuuden ammatilliseen kehittymiseen!
Academysta jää reppuuni valtavasti oppia terveestä ja ammatillisesti esimerkillisestä työelämästä. Lisäksi olen saanut lukuisia ammatillisia ystäviä, joihin voin tukeutua vielä pitkään tulevaisuudessakin, myös se on hyvin arvokasta.
-
Taustaopinnot: Tietojärjestelmätiede (JYU), restonomi
Tiimi: Paid Social Media ChapterHain SDM Academyyn, koska olin kiinnostunut asiantuntijatyöstä digimarkkinoinnin parissa. Olin aiemmin kuullut SDM:stä paljon hyvää, joten olin Academy-mahdollisuudesta tosi iloinen.
Olen alanvaihtaja, joten aiempaa kokemusta minulla oli ainoastaan digimarkkinointia käsittelevän opinnäytetyöni kautta. Aloitin tiimiä avustavista töistä, mutta sain nopeasti osallistua myös erilaisiin asiakastöihin ja sain vastuulleni myös omia asiakkuuksia. Nyt työskentelen asiantuntijana sometiimissä, jossa tuotetaan maksettua mainontaa somekanaviin sekä B2B- että B2C-asiakkaille.
Kun tulin SDM:lle, oloni oli tervetullut, vaikka alussa jännitinkin. Ensimmäisen kahden viikon ajan ihmettelin päivittäin sitä, miten hyvää huolta SDM pitää työntekijöistään ja miten paljon hyvinvointia arjessa tuetaan. Olen ollut yllättynyt myös siitä, miten paljon uutta tässä työssä oppii joka päivä – vielä Academyn päätyttyäkin päivittäin!
Paras oppini on ammatillisen itseluottamuksen kehittyminen sekä digimarkkinointiin liittyvien työkalujen ja projektien hallinta. Academystä jää reppuni valtava määrä oppia, josta olen hyvin kiitollinen. Ammattitaidon lisäksi olen saanut täältä elämääni paljon ihania ihmisiä ja ystäviä.
Tuleville academylaisille lähettäisin seuraavat terveiset: Ole avoin ja uskalla olla rohkea oman osaamattomuutesi kanssa. Apua saa, kun kysyy. Ja tervetuloa tänne, täällä autetaan kasvamaan!
-
Taustaopinnot: Liiketalous (AMK), markkinointi, myynti ja johtaminen
Tiimi: Paid Social Media ChapterTeen SDM:n sometiimissä mainontaa asiakasyrityksille. Teemme tavoitteellista digimarkkinointia, jossa määritellään mittareita ja tarkastellaan tuloksia. Arkityömme sisältää myös mm. auditointeja, asiakaspalavereja, viikkopalavereja ja hiljaisen tiedon tunteja. Asiakkaita on eri toimialoilta, joten tarpeita ja tilanteita on moneen lähtöön. Koen kanavakohtaisen työn kehittävän jopa enemmän kuin inhouse-markkinoinnin. Voin rauhassa keskittyä yhteen kanavaan ja samalla työskennellä yhteistyössä muiden tiimien kanssa.
Odotukseni harjoittelujaksoa kohtaan olivat selkeät: halusin oppia lisää ja päästä käyttämään osaamistani käytännössä. Iso juttu olikin se, kun tajusin pian, kuinka kovatasoisia ammattilaisia täällä on töissä! Jos en täällä opi, niin en opi missään.
SDM:ää haluan kiittää siitä, miten paljon olen saanut oppia ja kokea. Työn lisäksi koen kehittyneeni myös työn ulkopuolella. Esimerkiksi toimitusjohtajamme Jaakon GTD-ajankäyttömallikoulutukset, Trellon käyttö ja ketterät organisointitavat ovat parantaneet ajanhallintaani ja elämääni myös vapaa-ajalla. Olen saanut täältä myös paljon uusia ystäviä!
Meidät on academylaisena otettu hyvin huomioon: meiltä kysytään toiveita, kuulumisia ja kuormitukseen liittyviä asioita. Saan myös palautetta siitä, että osaan. SDM:llä välittyy lämpö ja hyvä tunnelma: nämä ovat ne samat asiat, jotka olivat vastassa jo ensimmäisenä päivänä.
MRACE®-malli on laajentanut markkinoinnin ymmärrystäni paljon. Suurin oppini liittyy digimarkkinointiin kokonaisuutena. Haluan edelleen oppia lisää ja olen tutkinut myös opiskelumahdollisuuksia esimerkiksi strategiseen johtamiseen liittyen.
Academy sopii mielestäni ihmiselle, joka haluaa tehdä markkinointialalla työtä myös tulevaisuudessa. Vaikka olisit kokeneempikin, täällä opit varmasti lisää. Itselle reppuun jäävät etenkin markkinointimalliin liittyvät asiat, tekninen kehittyminen sekä asiakastyön hedelmät.
Me olemme SDM
Olemme reilu 60-henkinen konkkaronkka täynnä innokkaita ja iloisia digimarkkinoinnin asiantuntijoita. Viihtyisät ja lunkit toimistomme sijaitsevat Helsingissä ja Jyväskylässä.
Teemme työksemme tuloksellista digimarkkinointia sekä kotimaassa että kansainvälisesti tunnettujen yritysten kanssa: asiakkainamme on yrityksiä aina startupeista pörssiyrityksiin.Intohimostamme kehittymiseen kertoo MRACE®-mallistamme kirjoitettu kirja, joka on päätynyt myös moniin korkeakouluihin markkinoinnin kurssimateriaaliksi. Digimarkkinointi-kirja löytyy myös englanniksi käännettynä! Lisäksi meillä on Suomen mahtavin digimarkkinointia käsittelevä asiantuntijoittemme rakentama blogikirjasto.
Vaikka haluamme aina tuottaa asiakkaille tulosta, työntekijämme, eli meillä ihan vaan digitoverit, menevät kaiken edelle – ihan oikeasti.
SDM on Great Place to Work -sertifioitu yritys, mikä tarkoittaa sitä, että digitoveriemme mielestä olemme mahtava paikka tehdä töitä ja kehittyä! Työntekijöiden hyvinvointi on meille strateginen päätös, sillä meille inhimillinen ja arvoihimme perustuva yrityskulttuuri on todella tärkeää. Tavoitteenamme on tulevaisuudessa olla yritys, josta Suomi tunnetaan maailmalla sekä tulla valituksi Euroopan parhaaksi työpaikaksi.
Miltä kuulostaisi tehdä duunia meidän kanssamme? Nyt siihen on uniikki mahdollisuus. Tsekkaa alta fiiliksiä viime kevään gaalastamme sekä tutustu yrityksemme 10-vuotiseen historiaan SDM:n tarinavideo kautta! 👇