• Markkinointi

10 tärkeää faktaa sisältömarkkinoinnista [Infografiikka]

Sisältömarkkinoinnista on tullut keskeinen osa B2C-markkinointia. Katso ja ota käyttöön laatimani infografiikka, jossa faktaa ja dataa sisältömarkkinoinnista.

SDM logo

Digimarkkinointi

Sisältömarkkinoinnista on tullut keskeinen osa B2C-markkinointia. Mainostajat ovat yksimielisiä siitä, että tuloksellisen sisältömarkkinoinnin taustalla on tavoitteiden ymmärtäminen ja kristallinkirkas visio siitä, mitä menestyksekäs sisältömarkkinointi on

Kuluttajaliiketoiminnan yritykset kertovat nostavansa sisältömarkkinoinnin kulutusta vuoden 2016 aikana, koska ovat todenneet sisältömarkkinoinnin tuottavan liidejä ja myyntiä, kun se on tehty oikein. Mutta mistä koostuu menestyksellinen sisältömarkkinointi?

BuzzSumo ja Moz ovat julkaisseet tuoretta dataa sisältömarkkinoinnista: suurin osa sisällöstä internetissä on yksinkertaisesti ohitettu kun tarkastellaan jakamista ja linkkejä. Suurin osa ihmisistä tuottaa huonoa sisältöä tai epäonnistuu sisällön amplifioinnissa.

Viime marraskuussa Stone Temple Consultingin perustaja ja toimitusjohtaja, Eric Enge esitti näkemyksensä tulevaisuuden digitaalisesta markkinoinnista ja hakukoneoptimoinnista. Hän esitti viisi tärkeintä asiaa sisältömarkkinoinnista:

• Lopeta ”hyvän” sisällön tuottaminen.

• Aloita parhaan sisällön tuottaminen.

• Keskity datalähtöiseen, journalistiseen ja pitkiin sisältöihin.

• Mainosta sisältöä hyödyntämällä kaikkia relevantteja kanavia.

• Mittaa tuloksia ja optimoi datalähtöisesti

Ohessa laatimani infografiikka, missä faktaa ja dataa sisältömarkkinoinnista. Käytä vapaasti referenssinä, tai vakuuttamisvälineenä esimiehellesi :-), että sisältömarkkinointi on tullut tänne jäädäkseen.

Katso infografiikka tästä linkistä https://www.digimarkkinointi.fi/sisaltomarkkinointi-infography/

(Käytin grafiikkaan Visme.co:ta, mikä on helppokäyttöinen työkalu infograffojen ja presentaatioiden laadintaan). Mikäli haluat kuulla lisää sisältömarkkinoinnista, niin ota yhteyttä!

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Kansainvälinen digimarkkinointi – kuinka digimarkkinointi voi auttaa yrityksen kansainvälistymisessä?

    Digimarkkinointi voi olla ratkaiseva tekijä kansainvälistymisen onnistumisessa.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Microsoft Advertising – Miksi mainostaa Bing-hakukoneessa Googlen rinnalla?

    Microsoft Advertising toimii hyvänä aisaparina hakusanamainonnassa Google Ads -mainonnalle. Tästä blogista opit tärkeimmät syyt, miksi sinunkin tulisi mainostaa myös Bingiss...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Google Ads -trendit: Tekoäly entistä vahvemmin mukana

    Digitaalisen kilpailun kiristyessä Google-mainonta osoittaa edelleen vahvaa suorituskykyä.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Miten saat verkkosivustosi sisällöt nousemaan tekoälyn suosituksissa?

    Nykyään ei riitä, että verkkosivuston sisällöt ovat hyvin hakukoneoptimoituja, vaan niiden pitää huomioida myös tekoälyn vaatimukset.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Uutiset

    Kumpi voittaa B2B-markkinoinnissa: LinkedIn vai Meta?

    Miten valita oikea kanava B2B-yrityksen mainontaan sosiaalisessa mediassa? Vertailimme LinkedIniä ja Metan kanavia mainostajan näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi

    Lanseeraaminen digitaalisessa markkinassa – onnistumisen eväät ja muistilista

    Hyvin suunniteltu ja toteutettu lanseerauskampanja toimii kilpaillussakin markkinassa.

    Lue lisää
    • Videomainonta

    Videomarkkinoinnin trendit: Lyhytkestoiset videot, AI ja videopodcastien hyödyntäminen

    Olipa kyseessä lyhytkestoiset videot, tekoälyn hyödyntäminen tai personoidun sisällön luominen, tämän päivän videotrendit voivat uudistaa tapaasi kommunikoida videoilla.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Hakukoneoptimointi

    Kuinka mitata hakukoneoptimoinnin ROI:ta? (Ja miksi sitä ei kannata mitata?)

    49% markkinoijista raportoi orgaanisen haun tuovan parhaan ROI:n kaikista markkinointikanavista

    Lue lisää
    • Markkinointistrategia

    Kilpailija-analyysi auttaa ymmärtämään, miten voit erottautua markkinassa

    Kilpailija-analyysi antaa syvällisen näkymän tärkeimpien kilpailijoiden myyntivaltteihin, erottautumistekijöihin ja kohderyhmiin verkossa tapahtuvan digitaalisen myynnin ja ma...

    Lue lisää