• Facebook
  • Sosiaalinen media

5 syytä miksi yritysten tulisi olla kiinnostunut Facebook-kauppojen tulosta

Facebook-sivuille saa jo nyt tehtyä monenlaisia kauppoja, jotka toimivat liitännäisinä yritysten Facebook-sivuilla. Esimerkiksi Shopify tarjoaa helpon liittänäisen, jonka avulla oman verkkokaupan saa liitettyä Facebook-sivulle. Facebookissa tapahtuva ostosten tekeminen onkin hyvin paljon sitä, mihin Facebook haluaa toimintaansa ohjata ja auttaa näin yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa.   Shopify:n esimerkki Facebook-kaupasta. Miksi sitten yritysten tulisi olla kiinnostuneita Facebook-kaupan tulemisesta ja sen mahdollisuuksista? […]

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebook-sivuille saa jo nyt tehtyä monenlaisia kauppoja, jotka toimivat liitännäisinä yritysten Facebook-sivuilla. Esimerkiksi Shopify tarjoaa helpon liittänäisen, jonka avulla oman verkkokaupan saa liitettyä Facebook-sivulle. Facebookissa tapahtuva ostosten tekeminen onkin hyvin paljon sitä, mihin Facebook haluaa toimintaansa ohjata ja auttaa näin yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa.

 

Shopify:n esimerkki Facebook-kaupasta.

Miksi sitten yritysten tulisi olla kiinnostuneita Facebook-kaupan tulemisesta ja sen mahdollisuuksista?

1.    Sivusi tykkääjät ovat nopeasti kauppasi asiakkaita

Yritykset tekevät julkaisuja Facebook-sivuille sitouttaakseen asiakkaita itseensä. Nyrkkisääntönä on pidetty, että joka viides viesti voi olla suora ostokehotus, toisin sanoen ohjaaminen verkkokauppaan.

Kun sinulla on verkkokauppa suoraan Facebook-sivullasi, on jokainen julkaisusi sen jälkeen suorempi ohjaus ostaa tuotteitasi. Lisäksi, jos Facebook-sivusi sisältö on mielenkiintoista, ihmiset vierailevat siellä useammin, jolloin he käytännössä viettävät aikaa verkkokaupassasi.

2.    Yhden klikkauksen ostos

Kun kaupat tulevat tosissaan Facebookin tarjontaan, on seuraava askel mainonta, josta voi ostaa yhdellä klikkauksella. Amazon on tahkonnut rahaa nopealla ja helpolla ostamisella jo vuosikausia. Kun Facebookin 1,55 miljardille käyttäjälle maailmassa ja yli 2 miljoonalle käyttäjälle Suomessa tuodaan samat mahdollisuudet, on potentiaali valtava. Tähän on tietenkin vielä matkaa, mutta suunta on selkeä.

3.    Ihmiset ovat jo Facebookissa. Miksi he eivät asioisi siellä?

60% Facebookin käyttäjistä vierailee sivustolla päivittäin. Vietämme aikaamme Facebookissa ja muissa sosiaalisen median alustoissa jatkuvasti enemmän, mikä on ollut esimerkiksi TV:n ajankäytöstä pois. Kun sosiaalinen media on jo ottanut ajankäytöstämme osan ja mainontakin siirtyy kovaa vauhtia sinne, tulee sama tapahtumaan myös ostamisessa ja asioinnissa.

4.    Täydellinen mobiiliin

Facebookia käytetään ennen kaikkea puhelimella ja ainoastaan mobiilissa FB:tä käyttävien osuus kasvaa jatkuvasti. Ostamisen yksinkertaisuus tuo täydellisen tavan myydä tuotteita mobiilissa. Ei enää vaikeaa tunnistautumista ja huonosti toimivaa käyttöliittymää yritysten omissa palveluissa, vaan helppoa asiointia.

5.    Asiakaspalvelu heti vieressä

Kun ihmiset asioidessaan kohtaavat ongelman, on yhteydenotto yritykseen yksinkertaista. Laitat viestin yrityksen Facebook-sivulla, eikä sinun tarvitse jäädä odottamaan vastausta koneelle. Viesti napsahtaa kätevästi puhelimesi Facebook Messengeriin ja asiointi on yksinkertaista. Tarkkaavaisimmat ovatkin jo huomanneet miten määrätietoisesti Facebook siirtää yritysten asiakasviestintää itselleen. Tämä onkin erittäin järkevä veto ja uskon, että tavoitteena on jopa sähköpostiviestinnän romuttaminen yritysten ja yksityisten kuluttajien välillä.

Matka on pitkä, mutta suunta selkeä

Facebook-kaupan ei tarvitse olla tämän blogin julkaisupäivänä valmis. Ostaminen sosiaalisesta mediasta on vielä nuori, mutta suunta on selkeä. Kaikki muutokset, joita Facebook kuitenkin tekee, ohjaavat tähän suuntaan. Mielenkiinnolla seuraamme tilannetta ja pidämme blogimme tilaajat ajan tasalla.

 

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Tekoäly on keskeinen työkalu someasiantuntijan päivittäisessä työssä. Lue, millä tavoin!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Mihin some-markkinointi menee vuonna 2025? Listasimme muutamia tärkeimpiä somemainonnan kehityssuuntia. Lue blogistamme mihin ainakin kannattaa varautua!

    Lue lisää
    • Ohjelmallinen ostaminen

    Miksi High Impact -mainonta on ratkaisevan tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa?

    High Impact -mainonnalla varmistat, että juuri sinun viestisi erottuu massasta ja vaikuttaa kohdeyleisöön.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Brändi
    • Markkinointi

    Sitoutuneita asiakkaita ja loistavaa kriisinhallintaa – Tärkeimmät opit urheilumarkkinoinnista

    Urheilumarkkinointi sisältää omia erityispiirteitä, joista voimme ottaa oppia. Lue blogista, mitä nämä piirteet ovat, ja miten hyödynnät niitä omassa markkinoinnissasi!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Miksi yrityksenne todella tarvitsee hakukoneoptimointia? Miksi ja milloin palkata SEO-toimisto? Mitä hyötyjä palkkaamisesta on? Milloin et tarvitse SEO-toimistoa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • TikTok

    TikTok-markkinointi yritykselle – tärkeimmät seikat kootusti

    Tässä blogissa käymme läpi TikTokia mainoskanavana sekä MRACE® -mallin näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Kansainvälinen digimarkkinointi – kuinka digimarkkinointi voi auttaa yrityksen kansainvälistymisessä?

    Digimarkkinointi voi olla ratkaiseva tekijä kansainvälistymisen onnistumisessa.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Microsoft Advertising – Miksi mainostaa Bing-hakukoneessa Googlen rinnalla?

    Microsoft Advertising toimii hyvänä aisaparina hakusanamainonnassa Google Ads -mainonnalle. Tästä blogista opit tärkeimmät syyt, miksi sinunkin tulisi mainostaa myös Bingiss...

    Lue lisää