• Facebook
  • Sosiaalinen media

5 syytä miksi yritysten tulisi olla kiinnostunut Facebook-kauppojen tulosta

Facebook-sivuille saa jo nyt tehtyä monenlaisia kauppoja, jotka toimivat liitännäisinä yritysten Facebook-sivuilla. Esimerkiksi Shopify tarjoaa helpon liittänäisen, jonka avulla oman verkkokaupan saa liitettyä Facebook-sivulle. Facebookissa tapahtuva ostosten tekeminen onkin hyvin paljon sitä, mihin Facebook haluaa toimintaansa ohjata ja auttaa näin yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa.   Shopify:n esimerkki Facebook-kaupasta. Miksi sitten yritysten tulisi olla kiinnostuneita Facebook-kaupan tulemisesta ja sen mahdollisuuksista? […]

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebook-sivuille saa jo nyt tehtyä monenlaisia kauppoja, jotka toimivat liitännäisinä yritysten Facebook-sivuilla. Esimerkiksi Shopify tarjoaa helpon liittänäisen, jonka avulla oman verkkokaupan saa liitettyä Facebook-sivulle. Facebookissa tapahtuva ostosten tekeminen onkin hyvin paljon sitä, mihin Facebook haluaa toimintaansa ohjata ja auttaa näin yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa.

 

Shopify:n esimerkki Facebook-kaupasta.

Miksi sitten yritysten tulisi olla kiinnostuneita Facebook-kaupan tulemisesta ja sen mahdollisuuksista?

1.    Sivusi tykkääjät ovat nopeasti kauppasi asiakkaita

Yritykset tekevät julkaisuja Facebook-sivuille sitouttaakseen asiakkaita itseensä. Nyrkkisääntönä on pidetty, että joka viides viesti voi olla suora ostokehotus, toisin sanoen ohjaaminen verkkokauppaan.

Kun sinulla on verkkokauppa suoraan Facebook-sivullasi, on jokainen julkaisusi sen jälkeen suorempi ohjaus ostaa tuotteitasi. Lisäksi, jos Facebook-sivusi sisältö on mielenkiintoista, ihmiset vierailevat siellä useammin, jolloin he käytännössä viettävät aikaa verkkokaupassasi.

2.    Yhden klikkauksen ostos

Kun kaupat tulevat tosissaan Facebookin tarjontaan, on seuraava askel mainonta, josta voi ostaa yhdellä klikkauksella. Amazon on tahkonnut rahaa nopealla ja helpolla ostamisella jo vuosikausia. Kun Facebookin 1,55 miljardille käyttäjälle maailmassa ja yli 2 miljoonalle käyttäjälle Suomessa tuodaan samat mahdollisuudet, on potentiaali valtava. Tähän on tietenkin vielä matkaa, mutta suunta on selkeä.

3.    Ihmiset ovat jo Facebookissa. Miksi he eivät asioisi siellä?

60% Facebookin käyttäjistä vierailee sivustolla päivittäin. Vietämme aikaamme Facebookissa ja muissa sosiaalisen median alustoissa jatkuvasti enemmän, mikä on ollut esimerkiksi TV:n ajankäytöstä pois. Kun sosiaalinen media on jo ottanut ajankäytöstämme osan ja mainontakin siirtyy kovaa vauhtia sinne, tulee sama tapahtumaan myös ostamisessa ja asioinnissa.

4.    Täydellinen mobiiliin

Facebookia käytetään ennen kaikkea puhelimella ja ainoastaan mobiilissa FB:tä käyttävien osuus kasvaa jatkuvasti. Ostamisen yksinkertaisuus tuo täydellisen tavan myydä tuotteita mobiilissa. Ei enää vaikeaa tunnistautumista ja huonosti toimivaa käyttöliittymää yritysten omissa palveluissa, vaan helppoa asiointia.

5.    Asiakaspalvelu heti vieressä

Kun ihmiset asioidessaan kohtaavat ongelman, on yhteydenotto yritykseen yksinkertaista. Laitat viestin yrityksen Facebook-sivulla, eikä sinun tarvitse jäädä odottamaan vastausta koneelle. Viesti napsahtaa kätevästi puhelimesi Facebook Messengeriin ja asiointi on yksinkertaista. Tarkkaavaisimmat ovatkin jo huomanneet miten määrätietoisesti Facebook siirtää yritysten asiakasviestintää itselleen. Tämä onkin erittäin järkevä veto ja uskon, että tavoitteena on jopa sähköpostiviestinnän romuttaminen yritysten ja yksityisten kuluttajien välillä.

Matka on pitkä, mutta suunta selkeä

Facebook-kaupan ei tarvitse olla tämän blogin julkaisupäivänä valmis. Ostaminen sosiaalisesta mediasta on vielä nuori, mutta suunta on selkeä. Kaikki muutokset, joita Facebook kuitenkin tekee, ohjaavat tähän suuntaan. Mielenkiinnolla seuraamme tilannetta ja pidämme blogimme tilaajat ajan tasalla.

 

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue mitä AI-optimoinnilla tarkoitetaan sekä miten tekoäly tulee muuttamaan hakukonemarkkinaa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Digitaalinen markkinointi tarjoaa teollisuusyrityksille tehokkaan keinon kasvattaa näkyvyyttään, tuottaa liidejä ja edistää myyntiä. Lue, miten!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Tekoäly

    Asiakaskäyttäytyminen murroksessa – näin reagoit asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin ajoissa  

    Asiakaskäyttäytyminen on murroksessa digitalisaation ja tekoälyn myötä. Personoitujen palveluiden, datan ja trendien seuraamisen avulla yrityksesi voi kuitenkin pysyä kilpail...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Strategia
    • Tekoäly

    Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Tekoäly mullistaa tiedonhaun ja muuttaa asiakkaiden ostoprosessin alkupäätä valtavasti. Jatkossa tekoäly on yrityksenne aktiivisin myyjä. Sen suoriutuminen riippuu siitä, mi...

    Lue lisää
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly
    • TikTok

    Kohdentamisen tulevaisuus some-mainonnassa – AI ja palvelinpuolen seuranta saattelevat evästeiden jälkeiseen aikaan 

    Kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen korostaa asiantuntijoiden roolia ensimmäisen osapuolen datan ja tekoälyn hyödyntämisessä. Tekoäly tarjoaa tehokkaita työkaluja as...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Googlen tekoälypohjaiset kampanjat – esimerkit, jolloin asiantuntijan ja tekoälyn yhteistyö toimii parhaiten

    Googlen tekoälytyökalut, kuten Performance Max ja Smart Bidding, loistavat erityisesti silloin, kun niitä ohjaa asiantuntijan strateginen näkemys. Tässä blogissa esittelen ko...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Google Shopping

    Brändisanoilla mainostaminen – Kannattaako maksaa omasta liikenteestä?

    Omalla brändisanalla kuten yrityksen nimellä mainostaminen on usein tärkeä osa Google-mainonnan strategiaa. Se voi myös aiheuttaa kriittisiä haasteita esimerkiksi tulosten mi...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Ymmärrä millä perusteella tekoälyt ja hakukoneet nostavat tuloksia ja paranna sivustosi näkyvyyttä.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Evästeet ovat olennainen osa asiakaskokemusta verkossa. Tämä blogi kertoo, mitä sinun täytyy tietää ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeistä.

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää