• Facebook
  • Sosiaalinen media

5 syytä miksi yritysten tulisi olla kiinnostunut Facebook-kauppojen tulosta

Facebook-sivuille saa jo nyt tehtyä monenlaisia kauppoja, jotka toimivat liitännäisinä yritysten Facebook-sivuilla. Esimerkiksi Shopify tarjoaa helpon liittänäisen, jonka avulla oman verkkokaupan saa liitettyä Facebook-sivulle. Facebookissa tapahtuva ostosten tekeminen onkin hyvin paljon sitä, mihin Facebook haluaa toimintaansa ohjata ja auttaa näin yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa.   Shopify:n esimerkki Facebook-kaupasta. Miksi sitten yritysten tulisi olla kiinnostuneita Facebook-kaupan tulemisesta ja sen mahdollisuuksista? […]

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebook-sivuille saa jo nyt tehtyä monenlaisia kauppoja, jotka toimivat liitännäisinä yritysten Facebook-sivuilla. Esimerkiksi Shopify tarjoaa helpon liittänäisen, jonka avulla oman verkkokaupan saa liitettyä Facebook-sivulle. Facebookissa tapahtuva ostosten tekeminen onkin hyvin paljon sitä, mihin Facebook haluaa toimintaansa ohjata ja auttaa näin yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa.

 

Shopify:n esimerkki Facebook-kaupasta.

Miksi sitten yritysten tulisi olla kiinnostuneita Facebook-kaupan tulemisesta ja sen mahdollisuuksista?

1.    Sivusi tykkääjät ovat nopeasti kauppasi asiakkaita

Yritykset tekevät julkaisuja Facebook-sivuille sitouttaakseen asiakkaita itseensä. Nyrkkisääntönä on pidetty, että joka viides viesti voi olla suora ostokehotus, toisin sanoen ohjaaminen verkkokauppaan.

Kun sinulla on verkkokauppa suoraan Facebook-sivullasi, on jokainen julkaisusi sen jälkeen suorempi ohjaus ostaa tuotteitasi. Lisäksi, jos Facebook-sivusi sisältö on mielenkiintoista, ihmiset vierailevat siellä useammin, jolloin he käytännössä viettävät aikaa verkkokaupassasi.

2.    Yhden klikkauksen ostos

Kun kaupat tulevat tosissaan Facebookin tarjontaan, on seuraava askel mainonta, josta voi ostaa yhdellä klikkauksella. Amazon on tahkonnut rahaa nopealla ja helpolla ostamisella jo vuosikausia. Kun Facebookin 1,55 miljardille käyttäjälle maailmassa ja yli 2 miljoonalle käyttäjälle Suomessa tuodaan samat mahdollisuudet, on potentiaali valtava. Tähän on tietenkin vielä matkaa, mutta suunta on selkeä.

3.    Ihmiset ovat jo Facebookissa. Miksi he eivät asioisi siellä?

60% Facebookin käyttäjistä vierailee sivustolla päivittäin. Vietämme aikaamme Facebookissa ja muissa sosiaalisen median alustoissa jatkuvasti enemmän, mikä on ollut esimerkiksi TV:n ajankäytöstä pois. Kun sosiaalinen media on jo ottanut ajankäytöstämme osan ja mainontakin siirtyy kovaa vauhtia sinne, tulee sama tapahtumaan myös ostamisessa ja asioinnissa.

4.    Täydellinen mobiiliin

Facebookia käytetään ennen kaikkea puhelimella ja ainoastaan mobiilissa FB:tä käyttävien osuus kasvaa jatkuvasti. Ostamisen yksinkertaisuus tuo täydellisen tavan myydä tuotteita mobiilissa. Ei enää vaikeaa tunnistautumista ja huonosti toimivaa käyttöliittymää yritysten omissa palveluissa, vaan helppoa asiointia.

5.    Asiakaspalvelu heti vieressä

Kun ihmiset asioidessaan kohtaavat ongelman, on yhteydenotto yritykseen yksinkertaista. Laitat viestin yrityksen Facebook-sivulla, eikä sinun tarvitse jäädä odottamaan vastausta koneelle. Viesti napsahtaa kätevästi puhelimesi Facebook Messengeriin ja asiointi on yksinkertaista. Tarkkaavaisimmat ovatkin jo huomanneet miten määrätietoisesti Facebook siirtää yritysten asiakasviestintää itselleen. Tämä onkin erittäin järkevä veto ja uskon, että tavoitteena on jopa sähköpostiviestinnän romuttaminen yritysten ja yksityisten kuluttajien välillä.

Matka on pitkä, mutta suunta selkeä

Facebook-kaupan ei tarvitse olla tämän blogin julkaisupäivänä valmis. Ostaminen sosiaalisesta mediasta on vielä nuori, mutta suunta on selkeä. Kaikki muutokset, joita Facebook kuitenkin tekee, ohjaavat tähän suuntaan. Mielenkiinnolla seuraamme tilannetta ja pidämme blogimme tilaajat ajan tasalla.

 

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • TikTok

    TikTok-markkinointi yritykselle – tärkeimmät seikat kootusti

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Kansainvälinen digimarkkinointi – kuinka digimarkkinointi voi auttaa yrityksen kansainvälistymisessä?

    Digimarkkinointi voi olla ratkaiseva tekijä kansainvälistymisen onnistumisessa.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Microsoft Advertising – Miksi mainostaa Bing-hakukoneessa Googlen rinnalla?

    Microsoft Advertising toimii hyvänä aisaparina hakusanamainonnassa Google Ads -mainonnalle. Tästä blogista opit tärkeimmät syyt, miksi sinunkin tulisi mainostaa myös Bingiss...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Google Ads -trendit: Tekoäly entistä vahvemmin mukana

    Digitaalisen kilpailun kiristyessä Google-mainonta osoittaa edelleen vahvaa suorituskykyä.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Miten saat verkkosivustosi sisällöt nousemaan tekoälyn suosituksissa?

    Nykyään ei riitä, että verkkosivuston sisällöt ovat hyvin hakukoneoptimoituja, vaan niiden pitää huomioida myös tekoälyn vaatimukset.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Uutiset

    Kumpi voittaa B2B-markkinoinnissa: LinkedIn vai Meta?

    Miten valita oikea kanava B2B-yrityksen mainontaan sosiaalisessa mediassa? Vertailimme LinkedIniä ja Metan kanavia mainostajan näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi

    Lanseeraaminen digitaalisessa markkinassa – onnistumisen eväät ja muistilista

    Hyvin suunniteltu ja toteutettu lanseerauskampanja toimii kilpaillussakin markkinassa.

    Lue lisää
    • Videomainonta

    Videomarkkinoinnin trendit: Lyhytkestoiset videot, AI ja videopodcastien hyödyntäminen

    Olipa kyseessä lyhytkestoiset videot, tekoälyn hyödyntäminen tai personoidun sisällön luominen, tämän päivän videotrendit voivat uudistaa tapaasi kommunikoida videoilla.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Hakukoneoptimointi

    Kuinka mitata hakukoneoptimoinnin ROI:ta? (Ja miksi sitä ei kannata mitata?)

    49% markkinoijista raportoi orgaanisen haun tuovan parhaan ROI:n kaikista markkinointikanavista

    Lue lisää