• Google Ads

Avainsanan lisäyksen käyttäminen mainosten otsikoissa

Käyttämällä avainsanan lisäystä saat tuotua mainoksesi otsikkoon avainsanasi, jotka käynnistivät mainoksen näkymisen Googlessa.

SDM logo

Digimarkkinointi

Adwords -mainonnassa on tärkeää saavuttaa mainoksille korkea klikkausprosentti ja sitä täytyykin pyrkiä kokoajan nostamaan parantamalla mainoksia. Yksi erittäin hyvä tapa tähän on avainsanan lisäyksen käyttäminen etenkin mainosten otsikoissa. Lisäyksen avulla saat kohdennettua mainokset paremmin ihmisten tekemiin hakuihin sekä parannettua avainsanojesi laatupisteitä.

Miksi avainsanan lisäystä kannattaa käyttää?

Käyttämällä avainsanan lisäystä saat tuotua mainoksesi otsikkoon avainsanasi, jotka käynnistivät mainoksen näkymisen Googlessa. Näille mainoksille saavutetaan hyvin usein korkeampi klikkausprosentti, koska mainoksen otsikko vastaa niin tarkasti asiakkaan käyttämää hakulausetta.

Usein lisäystä käytetään mainoksen otsikossa, mutta sitä voidaan käyttää myös tekstiriveillä ja URL-osoitteen kentässä. Tämä on kuitenkin hieman haastavaa, koska tällöin täytyisi varmistaa, että jokainen hakutermi käy ympärillä olevaan mainostekstiin. Tämän vuoksi suosittelenkin käyttämään lisäystä ennemmin mainosten otsikoissa.

Miten avainsanan lisäystä käytetään mainoksen otsikossa?

Voit lisätä avainsanan lisäyksen mainoksesi otsikkoon kirjoittamalla otsikko riville: {KeyWord:Oletusteksti} Kirjoita oletusteksti-kohtaan sana tai sanat, joiden haluat näkyvän, kun tekstiä ei voi korvata avainsanalla. Eli silloin kun avainsanasi on yli 25 merkkiä pitkä eikä tämän vuoksi mahdu mainoksesi otsikkoon.

Esimerkiksi sinulla on autokorjaamoyritys ja sinulla on avainsanoina mainosryhmässäsi seuraavat sanat:

  • Autokorjaamo Jyväskylä
  • Autokorjaamo Vaajakoski
  • Halpa Autokorjaamo jne.

Lisäät mainoksen otsikkoon avainsanan lisäyksen käyttäen oletuksena sanoja ”Autokorjaamo Jyväskylä”. Kirjoitat mainoksen otsikkoon silloin: {KeyWord:Autokorjaamo Jyväskylä}

Nyt, kun ihminen kirjoittaa Googleen ”Autokorjaamo Vaajakoski” vaihtuu mainoksesi otsikkoon automaattisesti sanat Autokorjaamo Vaajakoski sanojen Autokorjaamo Jyväskylä tilalle.

Olet myös lisännyt mainosryhmääsi avainsanaksi seuraavat sanat: Autokorjaamo Pekka Jyväskylä. Tässä tapauksessa avainsanasi on yli 25 merkkiä pitkä, jolloin kyseiset avainsanat eivät mahdu mainoksesi otsikkoon. Google ei siis pysty vaihtamaan kyseistä avainsanaasi mainoksesi otsikkoon, vaan käyttää sinun oletuksena käyttämääsi avainsanaa eli Autokorjaamo Jyväskylä.

Muista aina varmistaa, että kyseisen mainosryhmän avainsanat mahtuvat mainoksesi otsikkoon. Kaikki avainsanat, jotka eivät mahdu otsikkoon korvataan oletustekstilläsi.

Miksi avainsanan lisäys ei toimi?

  • Tarkista, että olet kirjoittanut avainsanasi oikein. Google ei näytä väärin kirjoitettuja avainsanoja.
  • Avainsanoissasi on liikaa merkkejä. Mainoksen otsikkoon saa olla ainoastaan 25 merkkiä pitkä.
  • Avainsanoissa ei saa olla kielioppivirheitä.

Avainsanan lisäyksen isot ja pienet kirjaimet

Lisätessäsi avainsanan lisäystä voit valita miten haluat käyttää isoja ja pieniä kirjaimia.

  • {keyword}: Kun haluat, että kaikki sanasi kirjoitetaan pienellä. Esimerkiksi: autokorjaamo jyväskylä.
  • {Keyword}: Valitse tämä vaihtoehto, kun haluat ensimmäisen sanasi kirjoittaa isolla ja loput pienellä. Esimerkiksi: Autokorjaamo jyväskylä
  • {KeyWord}: Käyttäessäsi tätä vaihtoehtoa molemmat sanasi alkavat isolla kirjaimilla. Esimerkiksi: Autokorjaamo Jyväskylä.
  • {KEYWord}: Tällöin ensimmäinen sanasi kirjoitetaan isolla ja loput sanat pienillä kirjaimilla. Esimerkiksi: AUTOKORJAAMO Jyväskylä.
  • {KeyWORD}: Nyt otsikon kaikki sanat alkavat isoilla kirjaimilla ja viimeinen sana kirjoitetaan kokonaan isoilla kirjaimilla. Esimerkki: Autokorjaamo JYVÄSKYLÄ.

Yhteenveto

Avainsanan lisäyksen avulla saat helposti kohdennettua mainokset paremmin ihmisten tekemiin hakuihin. Mainosten klikkausprosentin parantuessa myös laatupisteesi paranevat, jolloin klikkauskulusi vähenevät. Suosittelen avainsanan lisäyksen käyttämistä etenkin mainosten otsikossa. Muista kuitenkin aina varmistaa, että oletustekstisi mainoksen otsikossa on riittävän lyhyt ja se pysyy merkkirajoitusten mukaisena. Jos tarvitset apua Adwords -mainonnassasi, ota rohkeasti yhteyttä, autamme mielellämme.

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Ääniblogi
    • Brändi
    • Markkinointi

    Sitoutuneita asiakkaita ja loistavaa kriisinhallintaa – Tärkeimmät opit urheilumarkkinoinnista

    Urheilumarkkinointi sisältää omia erityispiirteitä, joista voimme ottaa oppia. Lue blogista, mitä nämä piirteet ovat, ja miten hyödynnät niitä omassa markkinoinnissasi!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Miksi yrityksenne todella tarvitsee hakukoneoptimointia? Miksi ja milloin palkata SEO-toimisto? Mitä hyötyjä palkkaamisesta on? Milloin et tarvitse SEO-toimistoa?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • TikTok

    TikTok-markkinointi yritykselle – tärkeimmät seikat kootusti

    Tässä blogissa käymme läpi TikTokia mainoskanavana sekä MRACE® -mallin näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Kansainvälinen digimarkkinointi – kuinka digimarkkinointi voi auttaa yrityksen kansainvälistymisessä?

    Digimarkkinointi voi olla ratkaiseva tekijä kansainvälistymisen onnistumisessa.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Microsoft Advertising – Miksi mainostaa Bing-hakukoneessa Googlen rinnalla?

    Microsoft Advertising toimii hyvänä aisaparina hakusanamainonnassa Google Ads -mainonnalle. Tästä blogista opit tärkeimmät syyt, miksi sinunkin tulisi mainostaa myös Bingiss...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Google Ads -trendit: Tekoäly entistä vahvemmin mukana

    Digitaalisen kilpailun kiristyessä Google-mainonta osoittaa edelleen vahvaa suorituskykyä.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Miten saat verkkosivustosi sisällöt nousemaan tekoälyn suosituksissa?

    Nykyään ei riitä, että verkkosivuston sisällöt ovat hyvin hakukoneoptimoituja, vaan niiden pitää huomioida myös tekoälyn vaatimukset.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Uutiset

    Kumpi voittaa B2B-markkinoinnissa: LinkedIn vai Meta?

    Miten valita oikea kanava B2B-yrityksen mainontaan sosiaalisessa mediassa? Vertailimme LinkedIniä ja Metan kanavia mainostajan näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi

    Lanseeraaminen digitaalisessa markkinassa – onnistumisen eväät ja muistilista

    Hyvin suunniteltu ja toteutettu lanseerauskampanja toimii kilpaillussakin markkinassa.

    Lue lisää