Miksi jokaisen yrittäjän kannattaa opiskella digimarkkinoinnin perusteet?

Ostokäyttäytyminen on muuttunut rajusti viimeisen 20 vuoden aikana. Tutkimusten mukaan melkein 90 % ihmisistä, jotka tarvitsevat tietoa tuotteesta tai palvelusta menevät ensimmäisenä Googleen ja tekevät haun.

Jotta yritykselläsi on mahdollisuus saada nämä teidän tarjoamia tuotteita ja palveluja etsiviä ihmisiä kiinni, yritykselläsi on oltava digikanavat hallussa. Muuten menetätte asiakkaita kilpailijoille, jotka ovat panostaneet digitaalisiin kanaviin. Muun muassa tästä syystä jokaisen yrittäjän olisi hyvä osata digimarkkinoinnin perusteet.

Jos olet aloittava yrittäjä ja budjetti ei taivu digimarkkinoinnin ulkoistamiseen, pääset todella hyvin vauhtiin digimarkkinoinnin perusteilla ja tekemällä digimarkkinointitoimenpiteitä itse.

Mikäli yrityksellänne on ulkoisia digimarkkinointikumppaneita, on tärkeää osata perusteet digimarkkinoinnista, sillä se auttaa merkittävästi kampanjoiden ja strategioiden suunnittelussa, kehittämisessä sekä tavoitteiden asettamisessa.

Olemme tehneet verkkokurssin MRACE-mallimme pohjalta, jolla otat digimarkkinoinnin perusteet haltuun nopeasti. Kurssi on suunnattu ensisijaisesti aloittaville yrittäjille ja henkilöille, jotka eivät tunne digimarkkinointia läpikotaisin. Kurssin avulla opit digimarkkinoinnin perusteet nopeasti ja tekemään digimarkkinointia samalla mallilla, jonka avulla olemme kasvattaneet firmaamme yli 250 % kuudessa vuodessa tekemättä muita kuin digimarkkinoinnin toimenpiteitä – voimme siis osaltamme kertoa, että nämä toimenpiteet toimivat.

Liity kurssille nyt!

Digimarkkinoinnin kulmakivet

Pandemian aikana ostokäytös on siirtynyt entistä enemmän verkkoon. Viimeisen puolentoista vuoden aikana verkko on ollut lukemattomille yrityksille ainut keino pitää liiketoimintaansa yllä ja myyntihanat auki. Tällä hetkellä on siis äärimmäisen tärkeää pystyä palvelemaan asiakkaita siellä missä he ovat – eli netissä.

Viimeisen puolentoista vuoden aikana verkko on ollut lukemattomille yrityksille ainut keino pitää liiketoimintaansa yllä ja myyntihanat auki.

Digimarkkinoinnin verkkokoulutuksessamme käydään läpi digitaalisen markkinoinnin tärkeimpiä elementtejä ja kanavia, joista kerron seuraavaksi.

Brändisi mukaiset ja myyvät verkkosivut

Verkkosivut luovat pohjan yrityksesi digitaaliselle näkyvyydelle, joten niihin panostaminen on koko digimarkkinoinnin perusta. Verkkosivujen avulla yrityksesi voi vuorokauden ympäri kerätä yhteydenottoja, myydä tuotteita tai ohjata asiakkaita kivijalkamyymälään.

Kurssillamme näytämme kuinka teet yrityksellesi myyvät ja hyvännäköiset verkkosivut WordPress-julkaisualustalla. Kurssin verkkosivumoduulissa käydään läpi muun muassa myyvän verkkosivun rakennetta, miten WordPress otetaan käyttöön webhotellissa, kuinka rakennetaan laskeutumissivuja ja miten verkkosivut julkaistaan ja pidetään mahdollisimman hakukoneystävällisenä.

Ihmiset ovat tottuneet siihen, että verkkosivustot ovat puhtaita, selkeitä, teknisesti toimivia ja nopeita. Jos haluatte erottautua ja jättää ammattimaisen kuvan yrityksestänne, teillä on oltava laadukkaat verkkosivut.

Brändi ja visuaalisuus -moduulissa kerromme, miksi brändiin tulee panostaa, kuinka rakennat erottuvan brändin, jonka voit kehittää visuaalisuuden avulla ja kuinka erotut eduksesi asiakkaidesi silmissä.

Syvenny: Mistä tunnistat uskottavat verkkosivut

Mikä on digitaalinen brändistrategia?

Sisältömarkkinointi ja copywriting

Sisältömarkkinointi on digitaalisen markkinoinnin keskipiste ja tärkeimpiä elementtejä. Hyvin kirjoitetulla myyntitekstillä saat potentiaaliset asiakkaat ottamaan yritykseesi yhteyttä.

Koska verkkosivuillasi et voi palvella asiakkaitasi samalla tavalla, kuin kivijalkaliikkeessä, sinun täytyy panostaa sivustosi sisältöön – niin tekstiin kuin kuvaankin. Sisältömarkkinointi määrittää myös, kuinka hyvin Facebook- ja Google-mainontasi toimii, sillä ilman hyvää sisältöä mainoksesi eivät vakuuta tai ohjaa oikeille laskeutumissivuille.

Sisältömarkkinointiin panostaminen on samalla tavalla sekä pörssiyrityksen että yksinyrittäjän asia, sillä sitä kautta voit tavoittaa, sitouttaa ja vakuutta yleisösi ja olla läsnä koko ostopolun ajan. Lisäksi sisältömarkkinoinnilla voit käytännössä erottua kilpailijoistasi. Asiakkaasi ongelma on monesti se, että samannimisistä, mutta eri tasoisista palveluista kerrotaan lähes identtisesti yritysten verkkosivuilla. Näin ollen asiakas valitsee luonnollisesti halvimman palvelun, eikä välttämättä hänelle sopivinta.

Verkkokurssimme sisältömarkkinoinnin ja copywriting -moduulissa käydään läpi mitä sisältömarkkinointi oikeasti on ja miksi se on tärkeää, kuinka luot sisältöstrategian, joka on rakennettu asiakkaidesi ostajapersoonien ympärillä, ja kuinka luot sisältömarkkinoinnin avulla ostopolun, joka tuottaa liidejä ja yhteydenottoja.

Syvenny: Ostajapersoonat ovat yrityksesi kohderyhmä

Sisältömarkkinointi on koko digitaalisen markkinointisi tärkein elementti

Google Ads

Tehokkain tapa saada liikennettä yrityksesi sivustolle on hakukoneiden kautta. Hakukonemarkkinointi jakautuu kahteen kategoriaan; maksettuun hakukonemainontaan (Google Ads), ja hakukoneoptimointiin. Kurssillamme näytämme, miten pääset tehokkaasti alkuun hakukonemarkkinoinnin kanssa ja ohjaamaan sivustollesi liikennettä.

Google Adsin avulla pääset monipuolisesti mainostamaan Googlen eri kanavilla. Näihin lukeutuu Googlen hakukoneen lisäksi mm. Googlen Display -verkosto, YouTube ja kohtalaisen tuore Google Discovery Ads -alusta, joka on Googlen vastaisku natiivimainoksiin ja Facebookin & Instagramin feedimainoksiin.

Google Ads -moduulissa käydään maksetun hakukonemainonnan perusteet läpi Google Ads -tilin perustamisesta kampanjoiden optimointiin asti.

Hakukoneoptimointi tuottaa ilmaista liikennettä

Hakukoneoptimointi on kustannustehokkain tapa ohjata liikennettä sivustolle. Kun sivustonne sijoittuu orgaanisesti relevanteilla hakusanoilla, ohjaatte liikennettä sivustolle ihan täysin ilmaiseksi.

Hakukoneoptimointi kulminoituu kolmeen tekijään: sivuston tekniseen toteutukseen, sivuston ulkoisiin tekijöihin ja sivuston sisältöön. Hakukoneoptimointimoduulissa syvennytään verkkosivujen tekniseen puoleen ja käymme läpi verkkosivustojen yleisimpiä hakukoneoptimointia heikentäviä virheitä. Näytämme esimerkiksi, millä työkaluilla voitte mitata sivustonne nopeutta ja miten varmistatte, että Google pääsee lukemaan sivustosi sisältöä. Opit myös optimoimaan alasivujen sisältöjä hakukoneita varten ja saat vinkkejä siihen, miten ulkoisia linkkejä voi lähteä keräämään vahvistaakseen sivustosi auktoriteettia Googlen silmissä.

Hakukoneoptimointi-moduulin jälkeen ymmärrät hakukoneoptimoinnin perusteet ja miksi hakukoneoptimointia kannattaa tehdä. Kurssissa näytetään, miten tehdään yksinkertainen hakusanatutkimus ja luodaan hakukoneoptimoitu alasivu.

Lue myös: Näin saat lisää ilmaisia kävijöitä verkkosivuillesi

Sosiaalinen media

Olemme monta kertaa kuulleet lauseen, ”meidän asiakkaamme eivät käytä sosiaalista mediaa”. Ja lähes aina sanoja on väärässä!  Lähes kaikki käyttävät sosiaalista mediaa, alasta riippumatta. Ethän siis päästä asiakkaitasi karkuun jättämällä kenties tärkeimmän maksetun mainonnan kanavan pois.

Facebook- LinkedIn- ja Instagram-markkinoinnin avulla pystyt tavoittamaan potentiaaliset asiakkaat tehokkaasti, oli ne missä vain mihin kellon aikaan tahansa.

Lisäksi TikTok-mainonta tulee todennäköisesti rantautumaan Suomeen mahdollisesti jo tänä vuonna, joten juuri nyt on hyvä aika opiskella perusteet muista SoMekanavista.

Verkkokurssimme moduulissa opit luomaan mainostilin Business Manageriin, luomaan tehokkaita kampanjoita, jotka ovat kohdennettu parhaisiin yleisöihin ja kehittämään mainontaa tulosten pohjalta.

Lue myös: Näin rakennat yrityksellesi somestrategian

Analytiikka ja mittaaminen

Mistä tiedät, että markkinointisi toimii? Mikä toimenpide on kannattava, ja mihin ei kannata hassata rahaa? Aivan – mittaamalla. Ilman mittaamista markkinointisi on vain kasa erillisiä toimenpiteitä. Siksi sinun kannattaa opiskella siitä perusteet, vaikka ulkoistaisitkin mainontasi myöhemmin.

Analytiikan avulla saat tarkkaa tietoa markkinointinne tehokkuudesta ja kannattavuudesta. Näet, kuinka paljon sivustollesi tulee kävijöitä ja mitkä kanavat toimivat parhaiten. Tämän tiedon avulla pystyt tekemään päätöksiä siihen, mihin kanaviin kannattaa satsata eniten aikaa ja mediabudjettia.

Analytiikka ja mittaaminen -moduulissa näytämme, miten asennat Google Analyticsin WordPress-sivustolle ja rakennat konversioseurantaa. Tärkeimpänä opit tarkastelemaan tärkeimpiä mittareita sekä tietoa sivustolla tapahtuvista konversioista eli tavoitteista.

Lue myös: Dataohjautuvan markkinoinnin tärkeimmät perusteet

Digimarkkinoinnilla luot yrityksellesi kasvun paikat

Vuonna 2020 alkanut kehitys on muuttanut maailmaa pysyvästi. Jos yrityksesi ei ole tehokas digikanavissa, sen mahdollisuudet kasvaa ja menestyä häviävät ajan mittaa kilpailijoille. Onneksi myös pienillä panoksilla voit päästä alkuun.

Mikäli et ole jo ottanut digimarkkinoinnin perusteet haltuun, nyt on hyvä tilaisuus oppia perusteet nopeasti ja edullisesti. Kurssimme hinta on 297 € ja materiaali on käytössäsi ikuisesti.

Olemme varmoja siitä, että opit kurssillamme digimarkkinointia sellaisella tasolla, että viemällä opit käytäntöön, pystyt tekemään digimarkkinointia tuloksekkaasti. Tästä syystä tarjoamme kaikille kurssin ostaneille 14 päivän tyytyväistakuun – kurssi on siis 100 % riskitön sijoitus yrityksellesi.

Liity kurssille nyt!