• Markkinointi

Hallitse Facebook-mainoksiasi puhelimella

Mitä kaikkea Facebook ads manager sovelluksella voi tehdä ja miksi se kannattaa ottaa käyttöön?

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebook on huomannut miten käyttäjät siirtyivät ensin käyttämään Facebookkia puhelimella ja mainostajat perässä. Tästä syystä Facebook julkaisi ensin sovelluksen Facebook –sivujen hallintaan ja nyt sovelluksen minkä tarkoituksena on helpottaa Facebook-kampanjoiden seuraamista ja muokkaamista puhelimella. Mitä kaikkea Facebook ads manager sovelluksella voi tehdä ja miksi se kannattaa ottaa käyttöön?

Hallitse Facebook-kampanjoitasi kaikkialla.

Sosiaalisen median markkinointi on välillä kiireistä puuhaa. Kampanjoiden tehot vaihtelevat ja toisinaan kampanjaan olisi saatava nopeasti lisää tehoa. Facebook ads manager antaa mahdollisuuden tehdä perus säädöt Facebook-mainoksille puhelimella ilman että menet tietokoneen kautta mainosten hallintaan. Sovellus on saanut hyvän palautteen käyttäjiltään julkaisunsa jälkeen viime kuussa.

Mitä kaikkea Facebook ads manager -sovellus mahdollistaa?

Facebook toi mainostenhallintasovelluksen käyttöön yllättävän valmiina. Jo julkaisun yhteydessä sovelluksella pystyy tekemään seuraavia asioita:

  • Seurata Facebook-mainosten suorituskykyä.
  • Muokata käynnissä olevia Facebook-mainoksia.
  • Hallita kampanjoiden budjetteja.
  • Muokata mainosten aikataulutusta.
  • Saada ilmoitukset mainosten tapahtumista suoraan puhelimeen.
  • Luoda Facebook-mainoksia suoraan puhelimella.

 

Se että tällaiset toiminnot ovat mahdollisia suoraan puhelimella helpottaa kampanjoiden seuraamista. Kampanjan kunnollinen suunnittelu ja A/B-testaus on kuitenkin huomattavasti yksinkertaisempaa toteuttaa Facebookin selainversiossa.

Soveltuu yksikertaiseen kampanjanhallintaan

Vaikka Facebook-mainoksia voi muokata jatkuvasti yksinkertaisemmin on tarkasti seurattava mitkä muokkaukset vaikuttavat tuloksellisen markkinoinnin tekemiseen. Suurimpana sovelluksen hyötynä pidän mainosten suorituskyvyn seuraamisen mahdollisuutta ja budjetin hallintaa. Mainostajalle on tärkeää nähdä miten kampanjat suoriutuvat ja tarpeen vaatiessa tehdä nopeasti muutoksia käytettävään budjettiin suorituskyvyn takaamiseksi.

Sovellus osa suurta Facebook-markkinoinnin muutosta. Tänä vuonna on uusia ominaisuuksia tullut käyttöön sellaisella nopeudella, että uusia päivityksiä on tullut melkeinpä viikoittain. Tämä on aiheuttanut myös ongelmia mainostajille. Uusien ominaisuuksien opettelu on sitonut enemmän yrityksien resursseja Facebook-mainonnan suunnitteluun. Hyvä siis että kampanjoiden suoriutumisen seuraamiseen on tuotu uusia keinoja, mitkä tehostavat toimintaa.

Toistaiseksi sovellus on tehty ainoastaan Applen tuotteille. Android versio julkaistaan myöhemmin kuluvana vuonna. Voit ladata Facebook ads managerin täältä.

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Kansainvälinen digimarkkinointi – kuinka digimarkkinointi voi auttaa yrityksen kansainvälistymisessä?

    Digimarkkinointi voi olla ratkaiseva tekijä kansainvälistymisen onnistumisessa.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Microsoft Advertising – Miksi mainostaa Bing-hakukoneessa Googlen rinnalla?

    Microsoft Advertising toimii hyvänä aisaparina hakusanamainonnassa Google Ads -mainonnalle. Tästä blogista opit tärkeimmät syyt, miksi sinunkin tulisi mainostaa myös Bingiss...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Google Ads -trendit: Tekoäly entistä vahvemmin mukana

    Digitaalisen kilpailun kiristyessä Google-mainonta osoittaa edelleen vahvaa suorituskykyä.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Miten saat verkkosivustosi sisällöt nousemaan tekoälyn suosituksissa?

    Nykyään ei riitä, että verkkosivuston sisällöt ovat hyvin hakukoneoptimoituja, vaan niiden pitää huomioida myös tekoälyn vaatimukset.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Uutiset

    Kumpi voittaa B2B-markkinoinnissa: LinkedIn vai Meta?

    Miten valita oikea kanava B2B-yrityksen mainontaan sosiaalisessa mediassa? Vertailimme LinkedIniä ja Metan kanavia mainostajan näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi

    Lanseeraaminen digitaalisessa markkinassa – onnistumisen eväät ja muistilista

    Hyvin suunniteltu ja toteutettu lanseerauskampanja toimii kilpaillussakin markkinassa.

    Lue lisää
    • Videomainonta

    Videomarkkinoinnin trendit: Lyhytkestoiset videot, AI ja videopodcastien hyödyntäminen

    Olipa kyseessä lyhytkestoiset videot, tekoälyn hyödyntäminen tai personoidun sisällön luominen, tämän päivän videotrendit voivat uudistaa tapaasi kommunikoida videoilla.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Hakukoneoptimointi

    Kuinka mitata hakukoneoptimoinnin ROI:ta? (Ja miksi sitä ei kannata mitata?)

    49% markkinoijista raportoi orgaanisen haun tuovan parhaan ROI:n kaikista markkinointikanavista

    Lue lisää
    • Markkinointistrategia

    Kilpailija-analyysi auttaa ymmärtämään, miten voit erottautua markkinassa

    Kilpailija-analyysi antaa syvällisen näkymän tärkeimpien kilpailijoiden myyntivaltteihin, erottautumistekijöihin ja kohderyhmiin verkossa tapahtuvan digitaalisen myynnin ja ma...

    Lue lisää