• Google Ads

Huomiolaajennukset – Google Adwords uutuus

Google julkaisi viikko sitten 3.9 uuden laajennuksen GoogleAdWords –kampanjoihin eli huomiotekstilaajennukset (Call out ad extension). Googlea lainatakseni ”Huomiotekstilaajennusten avulla voit lisätä kuvailevaa tekstiä vakiomuotoiseen tekstimainokseesi”. Teksti lainattu täältä . Voit siis lisätä mainoksiisi unikin tekstikuvauksen, siis lisää tilaa mainokseen! –> tämän pitäisi nostaa mainostesi klikkausprosenttia. Huomiotekstilaajennukset ovat kuin sivustolinkkilaajennukset, mutta ilman linkkiä Huomiotekstilaajennukset ovat tosiaan […]

Jaakko Suojanen

CEO & Founder

Google julkaisi viikko sitten 3.9 uuden laajennuksen GoogleAdWords –kampanjoihin eli huomiotekstilaajennukset (Call out ad extension). Googlea lainatakseni ”Huomiotekstilaajennusten avulla voit lisätä kuvailevaa tekstiä vakiomuotoiseen tekstimainokseesi”. Teksti lainattu täältä .

Voit siis lisätä mainoksiisi unikin tekstikuvauksen, siis lisää tilaa mainokseen! –> tämän pitäisi nostaa mainostesi klikkausprosenttia.

Huomiotekstilaajennukset ovat kuin sivustolinkkilaajennukset, mutta ilman linkkiä

Huomiotekstilaajennukset ovat tosiaan kuin sivustolinkkejä, ilman tarvetta erillisille laskeutumissivuille. Huomiotekstilaajennusta klikattaessa, saavut mainoksen alkuperäiselle laskeutumissivulle. Niiden avulla pienemmätkin sivustot voivat laajentaa mainoksiaan, ilman tarvetta uusille laskeutumissivuille.

Huomiotekstilaajennukset näkyvät normaalin laajennetun tekstimainoksen alla ja toimivat siis yhdessä muiden mainoslaajennusten kanssa.

Huomiotekstilaajennukset voidaan määrittää myös tilitasolla ja näin ne toimivat jokaisessa kampanjassa.

Miten huomiotekstilaajennuksia käytetään?

Huomiotekstilaajennuksia tulee olla minimissään 2 kappaletta joka tasolla, mainosryhmä, kampanja ja tili. Google kuitenkin suosittelee, että jokaiselle tasolle luodaan 4 huomiotekstilaajennusta ja ne näkyvät sitten sen mukaan missä järjestyksessä ne ovat, miten pitkiä ne ovat ja miten niitä klikkaillaan.

Google näyttää aina tarkimmalla tasolla määritetyt huomiotekstilaajennukset, eli jos olet määrittänyt ne kampanja ja mainosryhmätasolla, ensin näytetään mainosryhmätason laajennukset.

Laajennuksen rajoitukset:

  • Huomiotekstin pituus: 25 merkkiä.
  • Huomiotekstin sisältö: Huomioteksti ei siis saa toistaa jo kampanjassa tai saman tilin sisällä olevien mainosten tai mainoslaajennusten tekstejä. Esim. jos mainoksissasi mainitaan jo ”ilmainen kuljetus” et voi sitä huomiolaajennuksella toistaa.
  • Huomiotekstissä ei voi käyttää: {KeyWord:Hakusana} lisäystä, eli siihen ei voi lisätä automaattisesti käytettyä hakusanaa.

Esimerkeissä Google näyttää seuraavia asioita huomiotekstilaajennuksina:

  • Asiakastuki 24/7
  • Ilmainen toimitus
  • Kesäale

Mieti siis millaisia tarjouksia, etuja ja ominaisuuksia sinun tuotteilla ja palveluilla on ja luo näistä huomiotesktilaajennukset. Muista huomiotekstilaajennuksia miettiessäsi oma USP (Unique Selling Proposition) ja tuo se esiin, MIKSI TÄMÄ TUOTE/PALVELU KANNATTAA EHDOTTOMASTI OSTAA SINULTA?  Muista kuitenkin, että et voi toitottaa ilmaista toimitusta, sekä mainostekstissä, että huomiotekstilaajennuksessa.

Oletko jo ehtinyt testaamaan huomiotekstilaajennuksia?

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue mitä AI-optimoinnilla tarkoitetaan sekä miten tekoäly tulee muuttamaan hakukonemarkkinaa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Digitaalinen markkinointi tarjoaa teollisuusyrityksille tehokkaan keinon kasvattaa näkyvyyttään, tuottaa liidejä ja edistää myyntiä. Lue, miten!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Tekoäly

    Asiakaskäyttäytyminen murroksessa – näin reagoit asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin ajoissa  

    Asiakaskäyttäytyminen on murroksessa digitalisaation ja tekoälyn myötä. Personoitujen palveluiden, datan ja trendien seuraamisen avulla yrityksesi voi kuitenkin pysyä kilpail...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Strategia
    • Tekoäly

    Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Tekoäly mullistaa tiedonhaun ja muuttaa asiakkaiden ostoprosessin alkupäätä valtavasti. Jatkossa tekoäly on yrityksenne aktiivisin myyjä. Sen suoriutuminen riippuu siitä, mi...

    Lue lisää
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly
    • TikTok

    Kohdentamisen tulevaisuus some-mainonnassa – AI ja palvelinpuolen seuranta saattelevat evästeiden jälkeiseen aikaan 

    Kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen korostaa asiantuntijoiden roolia ensimmäisen osapuolen datan ja tekoälyn hyödyntämisessä. Tekoäly tarjoaa tehokkaita työkaluja as...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Googlen tekoälypohjaiset kampanjat – esimerkit, jolloin asiantuntijan ja tekoälyn yhteistyö toimii parhaiten

    Googlen tekoälytyökalut, kuten Performance Max ja Smart Bidding, loistavat erityisesti silloin, kun niitä ohjaa asiantuntijan strateginen näkemys. Tässä blogissa esittelen ko...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Google Shopping

    Brändisanoilla mainostaminen – Kannattaako maksaa omasta liikenteestä?

    Omalla brändisanalla kuten yrityksen nimellä mainostaminen on usein tärkeä osa Google-mainonnan strategiaa. Se voi myös aiheuttaa kriittisiä haasteita esimerkiksi tulosten mi...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Ymmärrä millä perusteella tekoälyt ja hakukoneet nostavat tuloksia ja paranna sivustosi näkyvyyttä.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Evästeet ovat olennainen osa asiakaskokemusta verkossa. Tämä blogi kertoo, mitä sinun täytyy tietää ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeistä.

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää