• Instagram

Instagram yritystilin hyödyt

Facebookin omistuksessa oleva Instagram on kehittynyt samoilla askelilla kuin isoveljensäkin. Nyt Instagram tuo yrityksille käyttöön omat työkalut, jotta yrityksien profiilit pysyvät paremmin hallinnassa ja liiketoiminnan tehostaminen Instagram-markkinoinnin avulla helpottuu. Tämä uusi ominaisuus onkin Instagram yritystili, jolla hallitset helpommin yrityksesi tietoja. Instagram haastatteli satoja yrityksiä suunnitellessaan toimintoja yritystyökaluihin ja kolme toivomusta nousi yrityksiltä ylitse muiden: mahdollisuus […]

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebookin omistuksessa oleva Instagram on kehittynyt samoilla askelilla kuin isoveljensäkin. Nyt Instagram tuo yrityksille käyttöön omat työkalut, jotta yrityksien profiilit pysyvät paremmin hallinnassa ja liiketoiminnan tehostaminen Instagram-markkinoinnin avulla helpottuu. Tämä uusi ominaisuus onkin Instagram yritystili, jolla hallitset helpommin yrityksesi tietoja. Instagram haastatteli satoja yrityksiä suunnitellessaan toimintoja yritystyökaluihin ja kolme toivomusta nousi yrityksiltä ylitse muiden:

  • mahdollisuus erottautua
  • saada tietoa
  • löytää uusia asiakkaita

Tekstissä käydään läpi mitä hyötyjä Instagram yritystilistä on markkinoinnin tehostamisessa ja analysoinnissa. Kaikki ominaisuudet eivät ole vielä käytössä Suomessa (16.8.2016), mutta totutusti tulevat nopealla tahdilla julkaisemisen jälkeen käyttöön globaalisti.

INSTAGRAM INSIGHT: KETÄ SEURAAJASI OVAT

Kun sinulla on Instagram-yritystili, voit saada seuraajistasi käyttöösi samat tiedot kuin yrityksen Facebook-sivulta.  Näistä tiedoista on hyötyä, kun suunnittelet markkinointitoimenpiteitä. Tiedät milloin seuraajasi ovat paikalla sekä, minkälaisista kuvista ja videoista he pitävät eniten. Tämä helpottaa sisällön tuottamista.

Lisäksi Instagram kertoo seuraajakuntasi demografiset tiedot kuten ikä, sukupuolen ja asuinpaikkakunnan. Tästä on erityisesti hyötyä, kun arvioit vaikutuksia liiketoimintaan. Jos seuraajakuntasi ei rakennu samanlaiseksi kuin sinulta ostavat henkilöt, on viestinnässäsi korjaamisen varaa.

instagram_markkinoinnin_seuranta

Kuva: socialmediaexaminer

Erittäin hyödyllinen tieto on myös nähdä kuinka paljon liikennettä pystyt ohjaamaan verkkosivuillesi Instagramin kautta. Yleisesti tämä katsotaan Google analyticsia hyödyntämällä, mutta yritystilin käyttäjänä se onnistuu näppärästi myös Instagram-sovelluksella.

INSTAGRAMIN TYÖKALUT YRITYKSILLE

Yritystilin päivityksiä voi mainostaa identtisellä periaatteella Facebookin kanssa. Tehtyäsi julkaisun voit mainostaa sitä suoraan Instagramin sovelluksessa ja valita kohderyhmän, sekä päiväbudjetin. Tämä auttaa mainonnan käynnistämisessä huomattavasti verrattuna vanhaan tapaan, jossa Instagram-markkinointi. toteutettiin Facebookin mainostyökaluilla.

instagram yritystili ja julkaisun sponsoroiminen

Instagram-mainontaa yksikertaisimmillaan. Lähde: Socialmediaexaminer

Voit valita hinnoittelun joko näyttökertojen tai klikkausten mukaan ja näet mainonnan tehokkuuden suoraan Instagramin sovelluksesta jolloin budjetin muutokset voidaan tehdä nopeasti.

YHTEYDENOTTO INSTAGRAM YRITYSTILISTÄ

Instagram yritystili mahdollistaa sen, että saat käyttöösi erittäin hyödyllisen yhteydenottonapin profiiliisi ja profiilistasi kiinnostuneet potentiaaliset asiakkaat voivat helposti ja yksinkertaisesti ottaa yhteyttä sinuun suoraan profiilistasi. Napin takaa löytyvät reittiohjeet liiketiloihisi ovat erittäin arvokkaat, kun ihmiset kiinnostuvat paikallisesta tarjouksestasi Instagramissa.

instagram yritystili ota yhteyttä

FACEBOOKIN PARHAAT KÄYTÄNNÖT INSTAGRAMIIN

Mitään uutta ja mullistavaa sosiaalisen median markkinointiin Instagram-yritysprofiili ei tuo vaan ne parhaiten toimivat, mitä Facebookissa on totuttu näkemään. Mainonnan tehokkuutta ne parantavat varmasti. Ihmisten on nyt helpompi olla yhteydessä sinuun ja pystyt huomattavasti tarkemmin seuraamaan mitkä markkinointitoimenpiteet tuovat tuloksen.

Jatkossa on mielenkiintoista seurata, miten Facebook jossain vaiheessa lähtee yhdistämään messengeriä Instagramiin ja näin yhtenäistämään sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa asiakasviestintää yritysten näkökulmasta. Liity sähköpostilistallemme niin pysyt mukana jatkossakin uusista digitaalisen markkinoinnin virtauksista.

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Analytiikka ja mittaaminen
    • Tekoäly

    Web-analytiikka ja AI – miten tekoäly muuttaa datan hyödyntämistä tuloksellisessa digimarkkinoinnissa?

    AI mullistaa tapamme kerätä, tulkita ja hyödyntää web-analytiikkaa liiketoiminnan tukena. Mihin asioihin AI vaikuttaa ja miten se on jatkossa hyvä huomioida?

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn vastuullinen ja eettinen käyttö markkinoinnissa – mitä siitä on hyvä tietää?

    Generatiivisen tekoälyn käyttö kiihtyy ja samalla esiin nousee sen vastuullisuuteen ja eettisyyteen liittyviä kysymyksiä. Mitä asioita tulee huomioida, kun haluat käyttää ...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn käytön vaarat orgaaniselle hakukonenäkyvyydelle

    Yritysten on opittava hyödyntämään tekoälyä prosesseissaan, tai he jäävät kilpailijoiden jalkoihin, mutta mitä vaaroja tekoälyn käytössä on?

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Hakukoneoptimointi

    Hakukoneoptimointi B2B-yritykselle – Miksi ja miten se kannattaa tehdä?

    Hakukoneoptimointi on B2B-yritykselle paljon enemmän kuin vain näkyvyyttä – se on osa uskottavuutta, asiantuntijuutta ja liidien hankintaa. Tässä blogissa sukellamme syihin,...

    Lue lisää
    • Uutiset

    Huippuonnistuminen vaikeissa olosuhteissa: SDM:n vuosi 2024  

    Mitkä olivat SDM:n suurimmat kehitysaskeleet, onnistumiset ja torjuntavoitot? Katso vuoden 2024 koonti toimitusjohtajamme sanoin!

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media

    Meta-mainonnan säännöt – Mitä mainostajan tulee tietää?

    Meta-mainonnan pelisääntöjen tunteminen ei ole valinnaista, vaan välttämätöntä. Tässä blogissa pureudutaan Metan mainospolitiikan kiemuroihin ja siihen, miten mainostat t...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue mitä AI-optimoinnilla tarkoitetaan sekä miten tekoäly tulee muuttamaan hakukonemarkkinaa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Digitaalinen markkinointi tarjoaa teollisuusyrityksille tehokkaan keinon kasvattaa näkyvyyttään, tuottaa liidejä ja edistää myyntiä. Lue, miten!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Tekoäly

    Asiakaskäyttäytyminen murroksessa – näin reagoit asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin ajoissa  

    Asiakaskäyttäytyminen on murroksessa digitalisaation ja tekoälyn myötä. Personoitujen palveluiden, datan ja trendien seuraamisen avulla yrityksesi voi kuitenkin pysyä kilpail...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Strategia
    • Tekoäly

    Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Tekoäly mullistaa tiedonhaun ja muuttaa asiakkaiden ostoprosessin alkupäätä valtavasti. Jatkossa tekoäly on yrityksenne aktiivisin myyjä. Sen suoriutuminen riippuu siitä, mi...

    Lue lisää