• Google Ads

Kolme helppoa tapaa parantaa mainostesi klikkausprosenttia

Voit parantaa Ads-mainostesi klikkausprosenttia usealla eri tavalla, mutta kerron tässä kirjoituksessa kolme erittäin helppoa tapaa nostaa sitä.

SDM logo

Digimarkkinointi

Adwords –mainonnassa on erittäin tärkeää saavuttaa mainoksille hyvät klikkausprosentit. Miksi hyvän klikkausprosentin saavuttaminen sitten on niin tärkeää?

Saavuttamasi klikkausprosentti vaikuttaa suoraan avainsanojesi laatupisteisiin. Saavuttamalla korkeat laatupisteet tulet säästämään klikkauskuluissasi huomattavia määriä. Saat myös verkkosivustollesi enemmän liikennettä kiinnostavien mainosten kautta ja toivottavasti tätä kautta myös enemmän tuloksia yrityksellesi. Voit parantaa mainostesi klikkausprosenttia usealla eri tavalla, mutta kerron tässä kirjoituksessa kolme erittäin helppoa tapaa nostaa klikkausprosenttia.

1. Laita erityistarjous mainoksesi otsikkoon

Tarjouksen kertominen heti otsikossa herättää ihmisen mielenkiinnon. Mainoksen otsikko on ensimmäinen asia, jonka ihminen mainoksestasi lukee. Hyvin usein se voi olla myös ainoa asia, mikä luetaan. Jos kerrot tarjouksesi vasta mainoksen kuvausriveillä voi tarjouksesi jäädä potentiaaliselta asiakkaalta huomaamatta.  Näin et saa kiinnitettyä asiakkaan huomiota ja mahdolliset tulokset menevät kenties kilpailijasi pussiin.

Kaikki ihmiset pitävät tarjouksista ja varmasti kiinnostuvat niistä. Jos siis sinun tuotteellasi tai palvelullasi on jokin tarjous, kerro se heti mainoksen otsikossa. Näin saat ihmisen mielenkiinnon herätettyä varmasti paremmin ja enemmän potentiaalisia asiakkaitasi verkkosivustollesi.

Esimerkiksi: Ajatellaan, että meillä on yritys, joka myy jääkaappeja -20% alennuksella. Tässä tapauksessa voisimme kirjoittaa mainoksen otsikkoon: Jääkaapit Nyt -20%.

2. Lisää tärkein avainsanasi mainoksen näkyvään URL-osoitteeseen

Tämä on erittäin yksinkertainen tapa nostattaa mainostesi klikkausprosenttia, mutta silti hyvin moni jättää tämän mahdollisuuden käyttämättä. Näkyvä URL-osoite on osa mainostasi ja se näkyy Googlessa mainoksessasi. Käytä siis myös tämä mainostila hyväksesi ja lisää URL-osoitteen perään sinun tärkein avainsanasi.

Esimerkiksi: Mainostamme jääkaappeja niin kuin edellisessäkin esimerkissä. Meillä on kaksi vaihtoehtoa mitä laitamme mainoksen näkyväksi URL-osoitteeksi.

Mainos 1: Näkyvä URL-osoite on www.jääkaappikauppa.fi/jääkaapit

Mainos 2: Näkyvä URL-osoite on www.jääkaappikauppa.fi

Ensimmäisessä tapauksessa hyödynnämme koko mainostilamme. Kerromme mainoksen otsikossa jääkaappien olevan alennuksessa, voimme sisällyttää myös jääkaappi-sanan mainoksen kuvausriveille sekä vielä näkyvään URL-osoitteeseen. Näin ihmisen hakema jääkaappi esiintyy jo kolme kertaa meidän mainoksessamme ja saa varmasti paremman klikkausprosentin kuin 2 mainos, jossa jääkaappi-sanaa ei ole lisätty näkyvään URL-osoitteeseen.

3. Lisää välimerkki ensimmäisen kuvausrivisi loppuun

Lisää mainoksesi ensimmäisen kuvausrivin loppuun piste, huutomerkki tai kysymysmerkki. Näin saat mainoksen ensimmäisen kuvausrivin nousemaan mainoksesi otsikon viereen, kun mainoksesi näkyy Googlessa hakutulosten yläpuolella eli kolmen parhaan mainoksen joukossa. Alla olevassa kuvassa on merkitty punaisella Googlen kolme parasta mainospaikkaa, jolloin mainoksesi ensimmäinen kuvausrivi nousee otsikon viereen.

Näin saat helposti mainoksesi otsikkoon lisää mainostilaa ja pystyt kertomaan jo heti otsikossa enemmän tuotteestasi tai palvelustasi. Mainoksesi otsikon merkkimäärä kasvaakin 25 merkistä 60 merkkiin kuvausrivin noustessa otsikon viereen.

Esimerkki mainos, jossa on käytetty välimerkkiä ensimmäisen kuvausrivin lopussa.

Kuten voimme huomata tulee mainoksen otsikosta huomattavasti pidempi. Mainoksen ensimmäinen kuvausrivi nousee otsikon viereen ja saamme kerrottua heti otsikossa, että meillä on myös halvat hinnat ja laaja valikoima. Ilman välimerkin lisäämistä mainoksen otsikossa lukisi ainoastaan: Jääkaapit Edullisesti ja potentiaaliselta asiakkaalta saattaisi jäädä huomaamatta, että meillä on myös halvat hinnat ja laaja valikoima tuotteita. Näin saat mainoksellesi varmasti paremman klikkausprosentin kertomalla tuotteesta tai palvelustasi enemmän heti mainoksen otsikossa.

Yhteenveto

Tässä oli kolme yksinkertaista muutosta mainoksiin, joiden avulla niiden klikkausprosentti varmasti paranee. Joten tee nämä helpot muutokset ja nosta klikkausprosenttiasia vähällä vaivalla sekä säästä klikkauskuluissasi laatupisteiden parannettua paremman klikkausprosentin ansiosta. Jos tarvitset apua Adwords –mainonnassasi, ota rohkeasti yhteyttä, autamme mielellämme.

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Kansainvälinen digimarkkinointi – kuinka digimarkkinointi voi auttaa yrityksen kansainvälistymisessä?

    Digimarkkinointi voi olla ratkaiseva tekijä kansainvälistymisen onnistumisessa.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Microsoft Advertising – Miksi mainostaa Bing-hakukoneessa Googlen rinnalla?

    Microsoft Advertising toimii hyvänä aisaparina hakusanamainonnassa Google Ads -mainonnalle. Tästä blogista opit tärkeimmät syyt, miksi sinunkin tulisi mainostaa myös Bingiss...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Google Ads -trendit: Tekoäly entistä vahvemmin mukana

    Digitaalisen kilpailun kiristyessä Google-mainonta osoittaa edelleen vahvaa suorituskykyä.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Miten saat verkkosivustosi sisällöt nousemaan tekoälyn suosituksissa?

    Nykyään ei riitä, että verkkosivuston sisällöt ovat hyvin hakukoneoptimoituja, vaan niiden pitää huomioida myös tekoälyn vaatimukset.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Uutiset

    Kumpi voittaa B2B-markkinoinnissa: LinkedIn vai Meta?

    Miten valita oikea kanava B2B-yrityksen mainontaan sosiaalisessa mediassa? Vertailimme LinkedIniä ja Metan kanavia mainostajan näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi

    Lanseeraaminen digitaalisessa markkinassa – onnistumisen eväät ja muistilista

    Hyvin suunniteltu ja toteutettu lanseerauskampanja toimii kilpaillussakin markkinassa.

    Lue lisää
    • Videomainonta

    Videomarkkinoinnin trendit: Lyhytkestoiset videot, AI ja videopodcastien hyödyntäminen

    Olipa kyseessä lyhytkestoiset videot, tekoälyn hyödyntäminen tai personoidun sisällön luominen, tämän päivän videotrendit voivat uudistaa tapaasi kommunikoida videoilla.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Hakukoneoptimointi

    Kuinka mitata hakukoneoptimoinnin ROI:ta? (Ja miksi sitä ei kannata mitata?)

    49% markkinoijista raportoi orgaanisen haun tuovan parhaan ROI:n kaikista markkinointikanavista

    Lue lisää
    • Markkinointistrategia

    Kilpailija-analyysi auttaa ymmärtämään, miten voit erottautua markkinassa

    Kilpailija-analyysi antaa syvällisen näkymän tärkeimpien kilpailijoiden myyntivaltteihin, erottautumistekijöihin ja kohderyhmiin verkossa tapahtuvan digitaalisen myynnin ja ma...

    Lue lisää