Digimarkkinoinnin ostaminen voi joskus olla jopa tuskallista. Tekijöitä on monia, hinnoittelumallit vaihtelevat ja itse tekeminen sekä malli tehdä markkinointia voivat olla hyvin erilaisia toimijasta riippuen.

Näiden ei tulisi kuitenkaan olla oston esteinä, sillä jokaisen yrityksen pitäisi lähtökohtaisesti tehdä tuloksellista digimarkkinointia tukemaan yrityksen myyntiprosessia. Toiset ovat siinä vasta alkumetreillä ja toiset jo hyvin pitkällä.

Kerron nyt kolme asiaa, jotka omilla asiakkaillani on noussut asiakassuhteen alkuvaiheessa huolenaiheiksi ja miten näihin huoliin meillä vastataan. Kaikkea en toki pysty avaamaan, mutta saat enemmän tietoa näistä suoraan meiltä.

1) Miten voitte markkinoida meidän tuotetta tai palvelua, jos ette itse ole olleet alalle ettekä ole tämän alan asiantuntijoita.

Tämän kuulen hyvin usein asiakkaiden suusta. Varsinkin sellaisten asiakkaiden, joilla on huonoja kokemuksia digimarkkinoinnin ostamisesta. Jos haluat lukea enemmän alan huonoista tavoista tsekkaa myyntijohtamme blogi aiheesta.

Olet itse ollut alallasi ehkä kymmeniäkin vuosia, minkä takia on varmasti vaikeaa uskoa, että joku toinen osaisi heti sisäistää teidän yrityksenne tarjoamat edut ja ratkaisut. Fakta on se, että emme me voikaan omaksua heti kaikkea. Olemme ihmisiä, niin kuin sinäkin. (Vaikka toki osa meistä vaikuttaa bidejä säädellessään olevan ihan omassa zonessa.)

Me opiskelemme alaasi, opimme teistä, teidän palveluista ja erinomaisuuksistanne projektin alkuvaiheessa paljon, koska emme aluksi tiedä teistä kaikkea.

Miksi olette olemassa?

Mitä teidän tuote/palvelu ratkaisee?

Mitä kilpailijanne tekevät?

Ketkä ovat ostajapersoonanne ja millainen heidän ostopolku on?

Millaista sisältöä ostajanne haluavat ostopäätöksen tekemistä varten eri ostonvaiheisiin?

Nämä kysymykset ovat vain alkua. Käymme aluksi läpi paljon muutakin. On tarkoitus, että menemme aluksi yhdessä sinne syvään päähän, jotta ymmärrämme teidän bisnesmallin ja miten juuri teidän tavoitteisiin päästään.

Eikä opiskelumme tähän lopu. Yhteistyössä ja kumppanuudessa on tärkeää, että opimme molemmat toisiltamme. Mitä enemmän tiedämme teidän bisneksestä sen parempi. Ja meille yhteistyön kannalta on tärkeää, että te tiedätte, mitä me teemme. Mistä raportoitavat luvut muodostuvat ja mitä mikäkin tarkoittaa teidän bisneksen näkökulmasta. Opetamme teitä myös näin digimarkkinoinnista.

Yhdessä toisiltamme oppien voimme hyödyntää teidän parhaan osaamisen ja asiantuntemuksen ja tuoda se yhteen meidän asiantuntemuksen kanssa.

2) Teillä ei ole referenssiä juuri meidän alasta. 

Ihmisinä meidän on helpompi tehdä ostopäätös, jos joku ystäväsi, tuttavasi tai oma idolisi on jo tehnyt saman ostopäätöksen. Näin on myös digimarkkinoinnissa. Jos saman alan yritys on jo ostanut meiltä ja se on kannattanut heille, niin silloin teidän on helpompi kokeilla samaa ratkaisua.

Vaikka digimarkkinointitoimistolla ei olisi spesifisti kokemusta juuri teidän alaltanne, niin projekteissa ja kumppanuuksissa puhutaan aina samanlaisista ostoprosesseista, ostajapersoonista ja kilpailutilanteista. Periaate on siis usein sama, vaikka sisältö olisi täysin eri. Siksi meillä on varmasti tarttumapintaa myös teidän haasteisiin. Hyvänä referenssinä voit myös vilkaista harkitsemasi toimiston omat meriitit digimarkkinoinnin suhteen. Miten he hoitavat esimerkiksi oman markkinointinsa.

3) Mitä minä saan tällä rahalla ja miten se maksaa itsensä takaisin?

Vastaus tuohon kysymykseen riippuu todella paljon siitä, mitä olet ostamassa. Monesti saat meiltä itsellesi asiantuntijan tai kaksi tai kolme, jotka keskittyvät teidän markkinoinnin tulokselliseen tekemiseen. Asiantuntijat sekä asiakasvastaavasi sitoutuvat myös intohimoisesti teidän liiketoiminnan kehittämiseen markkinoinnin kautta.

Tuloksia, tuloksia, tuloksia. Sovimme yhdessä mitattavat KPI-mittarit, jotta toimintamme ohjaa kohti mitattavia tavoitteita. Kaikki ei tapahdu hetkessä, mutta olemme sitoutuneita kehittämään tekemistämme teidän parhaaksi.

Kun aloitamme yhteisen matkan, on selvää, että markkinoinnin pitää maksaa itsensä takaisin. Jos rakennamme teille uudet verkkosivut, voi olla, että yksi hyvä kauppaan johtanut liidi maksaa verkkosivut takaisin teille. Toisaalta jos teemme teille mitattavaa some- ja Google-markkinointia, määritämme mittaristot niin, että pystymme datan pohjalta laskemaan, kuinka paljon minkäkin tasoinen konversio saa maksaa.

Kuinka paljon oppaan lataus saa maksaa?

Kuinka paljon olemme valmiita investoimaan videon katsoneeseen liidiin?

Mikä on panostus suhteessa uusasiakashankintaan vs. uudelleenmarkkinointiin?

Mm. Näihin asioihin pureutumalla varmistamme, että markkinointi on teille kannattavaa, valituissa maissa, kohdeyleisöissä ja ostopolun jokaisessa vaiheessa aina asiakashankinnasta toistuviin ostoihin.

Jos haluat kuulla lisää konkreettisista luvuista ja tuloksista, suosittelen tsekkaamaan referenssimme.

Mikäli haluat heittää meille haasteen teidän digimarkkinoinnin kehittämisestä, niin ota meihin yhteyttä! Arvojemme mukaisesti meillä on aito halu auttaa ja siksi haluamme auttaa myös sinua.