• Hakukoneoptimointi

Tehokasta Hakukoneoptimointia, ROI 1569%

Tulosten seuranta on erittäin tärkeä osa hakukoneoptimointia, lähtötilanteen mittaus, selkeät verkkoanalytiikkaan asetetut mittarit ja laskettu ROI kertoo optimoinnin onnistumisesta. Hakukoneoptimointi ottaa aikansa, me emme lupaa kuuta taivaalta, varsinkaan huomiseksi. Oikein tehdyllä työllä hakukoneoptimoinnissakin päästään upeisiin tuloksiin, alkuun tehty panostus maksaa itsensä varmasti takaisin, kun optimointistrategiaa noudatetaan. Tietenkin markkinoiden muuttuessa, myös strategiaa on muutettava. Myös budjetti […]

Jaakko Suojanen

CEO & Founder

Tulosten seuranta on erittäin tärkeä osa hakukoneoptimointia, lähtötilanteen mittaus, selkeät verkkoanalytiikkaan asetetut mittarit ja laskettu ROI kertoo optimoinnin onnistumisesta. Hakukoneoptimointi ottaa aikansa, me emme lupaa kuuta taivaalta, varsinkaan huomiseksi. Oikein tehdyllä työllä hakukoneoptimoinnissakin päästään upeisiin tuloksiin, alkuun tehty panostus maksaa itsensä varmasti takaisin, kun optimointistrategiaa noudatetaan. Tietenkin markkinoiden muuttuessa, myös strategiaa on muutettava.
Myös budjetti hakukoneoptimointiin on sijoitus, mille halutaan tuotto, siksi ROI eli sijoiteutun pääoman tuotto on tärkeä laskea jokaisessa kampanjassa. Vertailun vuoksi käytämme saman liikenteen hintaa AdWords kampanjassa.
Asiakkaan keissin faktat:
  1. Täysin uusi verkkosivusto.
  2. Erittäin kilpailtu markkina. (AdWords klikkihinnat 4-7€)
Tulokset:
  1. Tulos, tärkeimmillä hakusanoilla Top 3 sijoitukset Googlessa.
  2. Liikennettä yli 45 000€ arvosta, kuudessa kuukaudessa. (1.9.2012-28.2.2013, 11407kpl)
  3. Viimeisen 30 päivän orgaanisen liikenteen arvo 5176 x 4€ = 20 704€
Hintalappu
  1. Sivusto 2500€+Alv
  2. Hakukoneoptimointi 6kk = 6000€+Alv
  3. Kulut yhteensä 10 054€
ROI, Return of Investment = [(Tuotto – Investointi)/Investointi] * 100
Kampanjan ROI = [(45 628€ – 10054€)/ 10 054€] * 100 = 354 %
Suomen Digimarkkinoinnin toteuttama verkkosivusto + Hakukoneoptimointi kampanja tuotti kuudessa kuukaudessa 354% ROI:n, mikä kasvaa räjähdysmäisesti kokoajan.
Viimeisen 30 vuorokauden ROI on jo 1569 %
Nyt jokaista kuukaudessa sijoitettua euroa kohti tulee siis 15,70€ takasin, tämä on tehokasta mainontaa!

(Kävijät viimeisen 30 päivän ajalta 15.3.2013)

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Strategia
    • Tekoäly

    Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Tekoäly mullistaa tiedonhaun ja muuttaa asiakkaiden ostoprosessin alkupäätä valtavasti. Jatkossa tekoäly on yrityksenne aktiivisin myyjä. Sen suoriutuminen riippuu siitä, mi...

    Lue lisää
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly
    • TikTok

    Kohdentamisen tulevaisuus some-mainonnassa – AI ja palvelinpuolen seuranta saattelevat evästeiden jälkeiseen aikaan 

    Kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen korostaa asiantuntijoiden roolia ensimmäisen osapuolen datan ja tekoälyn hyödyntämisessä. Tekoäly tarjoaa tehokkaita työkaluja as...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Googlen tekoälypohjaiset kampanjat – esimerkit, jolloin asiantuntijan ja tekoälyn yhteistyö toimii parhaiten

    Googlen tekoälytyökalut, kuten Performance Max ja Smart Bidding, loistavat erityisesti silloin, kun niitä ohjaa asiantuntijan strateginen näkemys. Tässä blogissa esittelen ko...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Google Shopping

    Brändisanoilla mainostaminen – Kannattaako maksaa omasta liikenteestä?

    Omalla brändisanalla kuten yrityksen nimellä mainostaminen on usein tärkeä osa Google-mainonnan strategiaa. Se voi myös aiheuttaa kriittisiä haasteita esimerkiksi tulosten mi...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Tekoäly

    Kuinka varmistat, että ChatGPT suosittelee yritystäsi kilpailijoidesi sijaan?

    Ymmärrä millä perusteella tekoälyt ja hakukoneet nostavat tuloksia ja paranna sivustosi näkyvyyttä.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Kolmannen osapuolen evästeet murroksessa – mitkä ovat vaikutukset digimarkkinoinnille? 

    Evästeet ovat olennainen osa asiakaskokemusta verkossa. Tämä blogi kertoo, mitä sinun täytyy tietää ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeistä.

    Lue lisää
    • Uutiset

    Google Trends – Miksi ja miten hyödyntää sitä liiketoiminnassasi?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Millä tavoin tekoäly näkyy sosiaalisen median asiantuntijan päivittäisessä työskentelyssä?

    Tekoäly on keskeinen työkalu someasiantuntijan päivittäisessä työssä. Lue, millä tavoin!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • TikTok
    • Videomainonta

    Some-markkinointi 2025: Mitä voimme odottaa?

    Mihin some-markkinointi menee vuonna 2025? Listasimme muutamia tärkeimpiä somemainonnan kehityssuuntia. Lue blogistamme mihin ainakin kannattaa varautua!

    Lue lisää
    • Ohjelmallinen ostaminen

    Miksi High Impact -mainonta on ratkaisevan tärkeää digitaalisessa markkinoinnissa?

    High Impact -mainonnalla varmistat, että juuri sinun viestisi erottuu massasta ja vaikuttaa kohdeyleisöön.

    Lue lisää