• Facebook

Useiden tuotteiden markkinoiminen Facebookissa

Facebookin ”multi product ads” mainoksella tarkoitetaan, että mainoksella voidaan näyttää useita erilaisia tuotteita, joihin ihmiset voivat tutustua.

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebook lanseerasi helmikuussa taas mielenkiintoisen uutuuden nimeltä ”multi product ads”. Tällä tarkoitetaan, että yhdellä mainoksella voidaan näyttää useita erilaisia tuotteita, joihin ihmiset voivat tutustua.

Useiden tuotteiden mainokset ovat erittäin mielenkiintoinen uutuus mainostajille. Verkkokaupassa voi esimerkiksi olla useita samankaltaisia tuotteita jotka sopivat samalle kohderyhmälle. Tällöin on verkkokaupalle hyödyllistä markkinoida niitä kaikkia samanaikaisesti ja antaa ihmisille vapaus valikoida mieleisensä.

Miten usean tuotteen mainokset toimivat?

Usean tuotteen mainokset näkyvät hieman erilailla riippuen siitä käytetäänkö Facebookkia tietokoneella vai mobiililaitteella.

Tietokoneella mainoksessa näkyy suoraan useampi tuote ja ihmisillä on mahdollisuus vielä selata lisää tuotteita näkyville klikkaamalla valikkoa.

Puhelimella Facebookia selaavat ihmiset näkevät vain yhden tuotteen kerrallaan ja voivat yksinkertaisella pyyhkäisyliikkeellä vierittää uusia tuotteita esiin. Näin tuotteisiin tutustuminen on nopeaa ja yksinkertaista.

Esimerkki : miten useat tuotteet näkyvät pöytäkoneella. Facebook developers

Viimeisenä kuvana on verkkokaupan Facebook-sivun profiilikuva, mitä klikkaamalla ihmiset ohjataan verkkokauppaan. Tietenkin jokaista tuotetta klikkaamalla myös pääse verkkokauppaan, joten viimeisen kuvan tarkoituksena on osoittaa näytettävien tuotteiden loppuminen Facebook-mainoksessa.

Huomioitavaa usean tuotteiden mainoksissa.

Useampia tuotteita mainostettaessa on huomioitava seuraavat seikat:

  1. Kuvailuteksti voi olla korkeintaan 120 merkkiä pitkä ja sen pitää sopia kaikille tuotteille.
  2. Kuvan pitää olla resoluutioltaan vähintään 548×548 ja hyvällä tarkkuudella, missä tuote on kuvattu selkeästi.
  3. Tuotteen nimi voi olla korkeintaan 35 merkkiä pitkä.
  4. Tuotteen kuvailu voi olla korkeintaan 30 merkkiä pitkä.

Näiden tekijöiden avulla usean tuotteen mainos rakentuu oikein ja siihen saadaan riittävästi informaatiota ihmisille, jotta tuotteiden selaaminen olisi mielekästä.

Kenelle mainonta kohdennetaan?

Facebook on testannut mainontaa yhteistyökumppaniensa kanssa ja havainnut, että usean tuotteen mainokset kannattaa kohdentaa verkkokaupassa jo vierailleille ihmisille. Tällöin ihmiset ovat olleet enemmän kiinnostuneita tuotteista ja perehtyneet niihin tarkemmin.

Facebookin sivuilla on ollut paljon positiivista palautetta tuotteista ja heidän käyttämänsä referenssilista on vakuuttava. Verkkokauppiailla on selvästi ollut ongelmana markkinoida suuria määriä tuotteita nopeasti ja tehokkaasti ihmisille ja näin saada tuotteilleen riittävä näkyvyys.

Usean tuotteen mainokset ratkaisevat monta ongelmaa Facebook-markkinoinnissa. Facebook on kehittänyt tuotteen, mikä varmasti kiinnostaa verkkokauppojen omistajia.

Heti kun pääsemme tekemään asiakkaille näitä mainoksia kerromme lisää mainoksen rakentamisesta ja markkinoinnin onnistumisesta.

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi 2 kertaa kuussa

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • TikTok

    TikTok-markkinointi yritykselle – tärkeimmät seikat kootusti

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Kansainvälinen digimarkkinointi – kuinka digimarkkinointi voi auttaa yrityksen kansainvälistymisessä?

    Digimarkkinointi voi olla ratkaiseva tekijä kansainvälistymisen onnistumisessa.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Microsoft Advertising – Miksi mainostaa Bing-hakukoneessa Googlen rinnalla?

    Microsoft Advertising toimii hyvänä aisaparina hakusanamainonnassa Google Ads -mainonnalle. Tästä blogista opit tärkeimmät syyt, miksi sinunkin tulisi mainostaa myös Bingiss...

    Lue lisää
    • Google Ads
    • Tekoäly

    Google Ads -trendit: Tekoäly entistä vahvemmin mukana

    Digitaalisen kilpailun kiristyessä Google-mainonta osoittaa edelleen vahvaa suorituskykyä.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Miten saat verkkosivustosi sisällöt nousemaan tekoälyn suosituksissa?

    Nykyään ei riitä, että verkkosivuston sisällöt ovat hyvin hakukoneoptimoituja, vaan niiden pitää huomioida myös tekoälyn vaatimukset.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Uutiset

    Kumpi voittaa B2B-markkinoinnissa: LinkedIn vai Meta?

    Miten valita oikea kanava B2B-yrityksen mainontaan sosiaalisessa mediassa? Vertailimme LinkedIniä ja Metan kanavia mainostajan näkökulmasta.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi

    Lanseeraaminen digitaalisessa markkinassa – onnistumisen eväät ja muistilista

    Hyvin suunniteltu ja toteutettu lanseerauskampanja toimii kilpaillussakin markkinassa.

    Lue lisää
    • Videomainonta

    Videomarkkinoinnin trendit: Lyhytkestoiset videot, AI ja videopodcastien hyödyntäminen

    Olipa kyseessä lyhytkestoiset videot, tekoälyn hyödyntäminen tai personoidun sisällön luominen, tämän päivän videotrendit voivat uudistaa tapaasi kommunikoida videoilla.

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Hakukoneoptimointi

    Kuinka mitata hakukoneoptimoinnin ROI:ta? (Ja miksi sitä ei kannata mitata?)

    49% markkinoijista raportoi orgaanisen haun tuovan parhaan ROI:n kaikista markkinointikanavista

    Lue lisää