Facebook-markkinointi sopii erittäin hyvin yrityksesi brändin rakentamiseen. Facebook on mahdollisesti tehokkain digitaalisen markkinoinnin kanava siihen ja syyt ovat ilmeisiä.
Miten sinä voit parantaa brändisi tunnettavuutta Facebookissa ja miksi se on niin tehokasta Facebook-markkinoinnin avulla?
Käydään läpi 5 syytä miksi brändimarkkinointia kannattaa tehdä Facebookissa.
1. Markkinoit brändiäsi juuri oikeille ihmisille.
Facebook-markkinoinnin ideana on aina tarkka kohdennus oikeille ihmisille. Niille jotka ovat potentiaalisia asiakkaitasi. Heille on erittäin kannattavaa tehdä brändimarkkinointia, koska silloin yrityksesi imago rakentuu kohdeyleisön silmissä juuri oikein.
Facebookissa tehtävä brändimarkkinointi on monta kertaa tarkemmin kohdistettavissa, kuin esimerkiksi TV tai Radiomainonta. Yli kaksi miljoonaa suomalaista Facebook käyttäjää takaavat sen, että sinunkin kohderyhmäsi on Facebookissa. Näin maksat juuri siitä mistä halusitkin eli yrityksesi tunnettavuuden lisääntymisestä oikean ihmisjoukon keskuudessa.
2. Voit välittää brändisi viestin, kuten itse haluat.
Facebook on siitä hieno markkinointikanava, että voit valita miten haluat viestisi välittää.
Markkinointiviestintää voidaan tehdä lukuisilla erilaisilla tavoilla, mutta vain Facebook taipuu yhtä moneen erilaiseen tapaan välittää yrityksesi viesti ihmisille.
Voit välittää viestisi esimerkiksi seuraavilla keinoilla:
- Videoilla
- Tekstillä
- Kuvilla
- Sekä kaikkien näiden yhdistelmillä
Tämä on ehdottomasti yksi Facebook-markkinoinnin parhaita puolia. Voit tarkkaan valita kohderyhmän ja viestiä heille lukuisilla tavoilla. Et myöskään joudu toistamaan samaa markkinointia jatkuvasti vaan pienillä muutoksilla kuvaan, videoon tai tekstiin saat markkinointiin vaihtuvuutta ja silti viestisi välittyy varmasti tehokkaasti ihmisille.
3. Mittaat mikä toimii.
Vaikka olet tehnyt tarkan suunnitelman miten yrityksesi brändin rakennetaan, tulee digitaalista markkinointia aina myös kehittää. Viestisi pysyy samana, mutta jo pienet erot markkinoinnissa voivat tehdä ison eron tuloksessa.
Facebookin avulla voit erittäin tehokkaasti mitata miten yrityksen brändisi markkinointi toimii ja miten sitä voidaan kehittää. Myös brändimarkkinoinnissa voidaan käyttää tehokkaasti A/B-testausta, kunhan markkinointiviesti pysyy suunnitelman mukaisena.
4. Ohjaat kiinnostuneet ihmiset eteenpäin.
Digitaalisen markkinoinnin tehokkuus perustuu myös siihen, että ihmisillä on heti mahdollisuus ottaa seuraava askel kohti yritystäsi. Kun brändimarkkinointisi on tehnyt vaikutuksen ihmiseen, niin Facebookissa hänellä on heti mahdollisuus perehtyä yritykseesi enemmän.
Voit esimerkiksi sijoittaa Facebook-markkinointiin linkin, josta ihminen ohjataan verkkosivuillesi tai vähintään hän pystyy siirtymään hetkessä yrityksesi Facebook-sivulle. Kun olet saanut tehtyä positiivisen vaikutuksen ihmiseen on erittäin todennäköistä että hän haluaa perehtyä yritykseesi enemmän.
Facebookista yrityksesi kotisivuille on huomattavasti helpompaa siirtyä, kuin Televisio- tai lehtimainoksen nähneen ihmisen.
5. Facebook-markkinointi on edullista.
Facebook-markkinointi on monta kertaa edullisempaa kuin esimerkiksi Televisio- ja Radiomainonta. Facebookista saat todella paljon näkyvyyttä markkinoinnillesi samalla rahalla, millä pyörittäisit mainosta telkkarissa.
Lisäksi Facebook-markkinoinnissa on se etu, että mainos odottaa näytöllä kiltisti vaikka ihmisetkin kävisivätkin jääkaapilla välissä. Lisäksi hyvin harva ihminen on vaihtanut Facebookin selaamista heti, jollekin toiselle verkkosivustolle mainoksen nähtyään ja odottanut mainoksien loppumista.
Tiedät siis tarkasti kuinka monta ihmistä on nähnyt markkinointiviestisi kampanjan aikana.
Lopuksi.
Facebook on erittäin tehokas väline yrityksen brändin ja imagon rakentamiseen oikein käytettynä. Lukuisat eri tavat viestiä ihmisille ja tarkka kohdennus ovat avain onnistuneeseen brändin luomiseen. Toivottavasti yritykset huomioivat tämän ja välittävät oikeasti hyvää sisältöä Facebookin avulla ihmisille.
Brändin rakentaminen on pitkäjänteinen prosessi, joka kasvattaa yrityksen arvoa pitkälle tulevaan.