Facebook-markkinoinnin suurimmat edut ovat:
-
Facebookilla on Suomessa lähes kolme miljoonaa käyttäjää
-
Facebook-markkinointi on mahdollista kohdentaa todella tarkasti juuri oikeille ihmisille. Tämä on ehkä Facebookin suurin kilpailuetu muihin kilpailijoihin verrattuna, sillä yksikään toinen alusta ei tarjoa yhtä tarkkaa kohdentamista.
-
Facebook-markkinoinnin tehokkuus voidaan mitata ja tulokset raportoida
-
Facebook-markkinointi kehittyy hurjaa vauhtia Facebookin mainosalustan mukana ja sitä myös tulokset paranevat, mikäli pysyt vain ajan hermoilla.
Facebook-markkinointi on tietyllä tapaa TV-mainonnan ja Google-mainonnan yhdistelmä. Pystyt rakentamaan brändiä ja pääset käsiksi suuriin kohderyhmiin, mutta pystyt kuitenkin mittaamaan tuloksia äärimmäisen tarkasti ja kohdentamaan mainontaa äärimmäisen tarkasti. Tärkeintä on, että Facebook-markkinointi on suunniteltu kunnolla ja toteutettu vastaamaan yrityksesi tavoitteita.
Facebook-markkinoinnissa kannattaa ottaa huomioon kohderyhmäsi, asiakkaittesi ostoprosessi sekä tavoitteesi. Tämän lisäksi tietenkin budjettisi sekä se, millä tasolla yrityksesi tunnettuus ja markkina yleisestikin on, vaikuttavat merkittävästi Facebook-markkinoinnilla saavutettaviin tuloksiin.
Suurimpana haasteena Facebook-markkinoinnissa ei ole se, tavoitetaanko kohderyhmä vaan se, millainen viesti ja tarjous kohderyhmään puree. Miten siis saadaan asiakkaan mielenkiinto heräämään.
Tässä näyttelee suurta osaa Facebook-strategia, joka on paras ja yleisin keino aloittaa Facebook-markkinointi
Me autamme
Jos et vielä tiedä, mikä vaihtoehdoista on sinulle paras mahdollinen, ei syytä huoleen. Hyvin usein mikään yksittäinen ratkaisu ei ole juuri se oikea vaan Facebook-markkinointi on prosessi. Siinä yhdistellään erilaisia kampanjoita ja testataan, mikä tuo parhaat tulokset. Pystymme erittäin nopeasti arvioimaan, millaisia Facebook-markkinoinnin ratkaisuja sinä tarvitset ja toteutamme ne yrityksesi toimialan mukaan.
Yrityksesi näköistä mainontaa
Kun alamme suunnitella Facebook-markkinoinnin toimenpiteitä, pidämme huolen, että se on sinun yrityksesi näköistä ja edustaa yritystäsi juuri oikein. Keskustelemme, mitkä markkinoinnin tavoitteesi ovat ja käymme tulokset läpi yhdessä. Näin opit lukemaan tuloksia tarkemmin ja saat lisäksi hyödyllistä tietoa myös muihin markkinointikanaviisi, kun tiedät, millainen mainonta toimii kohderyhmääsi.