Verkkokauppa- eli Shopping-mainonnan avulla varmistat tuotteidesi löydettävyyden ja ostettavuuden hakukoneiden Shopping-osioissa.
Shopping-mainonta on hakukonemainonnan muoto, jossa verkkokauppiaiden tuotteet näytetään suoraan hakukoneen Shopping-osiossa. Tämä mainonnan muoto on erityisen tehokas, koska se mahdollistaa tuotteiden visuaalisen esittelyn sekä tärkeän tuotetiedon, kuten hinnan ja tuotekuvauksen esittämisen, suoraan potentiaalisille asiakkaille heidän tehdessään hakuja.
Shopping-mainonta on tehokas tapa lisätä näkyvyyttä ja myyntiä verkkokaupoille, mutta sen onnistuminen vaatii huolellista tuotetietojen hallintaa, kohdennetun avainsanatutkimuksen tekemistä ja jatkuvaa mainoskampanjoiden optimointia.
-
Shopping-mainokset ovat visuaalisesti houkuttelevia, mikä parantaa sitoutumista ja klikkausprosenttia verrattuna perinteisiin tekstipohjaisiin mainoksiin.
-
Koska mainokset näytetään käyttäjille, jotka aktiivisesti etsivät tuotteitasi tai vastaavia tuotteita, shopping-mainonta tavoittaa yleisön, jolla on korkea ostoaikomus.
-
Kuluttajat voivat helposti vertailla tuotteita ja hintoja eri myyjien välillä, mikä parantaa käyttäjäkokemusta ja voi lisätä luottamusta brändiisi.
-
Shopping-mainonnan tehokkuutta on helppo mitata. Voit seurata tarkasti, kuinka monet klikkaukset johtavat ostoksiin ja mikä on mainonnan tuotto investoinnille (ROI).
-
Tuotetiedot, kuten hinta ja saatavuus, päivittyvät automaattisesti käyttämällä tuotesyötettä, mikä vähentää manuaalista työtä ja pitää mainokset ajan tasalla.
Tietoisuuden tasot
Shopping-mainonnalla tavoitellaan ja ohjataan erityisesti ostovalmista yleisöä ja kilpailevaa tuotetta hakevia käyttäjiä ostopolulle palvellen näin eri tietoisuudentasojen mukaan jaoteltua yleisöä hyvin tehokkaasti. Shopping-mainonta toimii samalla periaatteella kuin hakusanamainontakin, hakutulos vain näkyy hakukoneen yläosan tuote-osiossa visuaalisempana yhdessä tuotekuvan ja hinna kanssa.
- Täysin tietämättömät
Hakija ei ole tietoinen tarpeestaan tai ongelmasta, johon yrityksesi tuote tarjoaa ratkaisun. Shopping-mainonnassa voidaan käyttää yleisiä avainsanoja, jotka liittyvät laajemmin toimialaan tai ongelman tunnistamiseen. Esimerkiksi, jos yrityksesi myy ilmanpuhdistimia, avainsanat voivat olla ”sisäilman laadun parantaminen” tai ”allergioiden lievittäminen kotona”. - Ongelmatietoiset
Tässä vaiheessa hakija on tietoinen ongelmastaan, mutta ei välttämättä tiedä, että on olemassa tuote tai palvelu, joka voi ratkaista hänen ongelmansa. Shopping-mainonnassa käytetään tällöin avainsanoja, jotka kohdistuvat tähän ongelmaan suoraan. Käyttämällä esimerkkiä ilmanpuhdistimesta, avainsanat voivat olla ”apu sisäilmaongelmiin” tai ”miten päästä eroon homeen hajusta”. - Lopputulostietoiset
Nämä hakijat tietävät, mitä ratkaisuja on tarjolla heidän ongelmaansa. He saattavat olla vertailemassa vaihtoehtoja tai etsimässä lisätietoa eri ratkaisuista. Mainonnassa käytetään tuotekohtaisia avainsanoja, kuten ”paras ilmanpuhdistin allergioihin” tai ”hiljainen ilmanpuhdistin makuuhuoneeseen”. - Tuotetietoiset
Tässä vaiheessa hakijat ovat tietoisia tuotteestasi tai palvelustasi ja harkitsevat sen ostamista. Avainsanoina voidaan käyttää brändinimiä, tuotenimiä tai erityisiä tuoteominaisuuksia, kuten ”XYZ-ilmanpuhdistin hinta” tai ”XYZ-ilmanpuhdistin arvostelut”. - Täysin tietoiset
Nämä ovat hakijoita, jotka ovat valmiita ostamaan ja tarvitsevat vain pienen sysäyksen suorittamaan ostoksen. Shopping-mainonnassa käytetään erittäin spesifejä avainsanoja, kuten ”osta XYZ-ilmanpuhdistin” tai tarjouksiin liittyviä avainsanoja, kuten ”XYZ-ilmanpuhdistin alennuskoodi”.etoiset ja verkkosivuilla jo useammin käyneet, jotka ovat uudelleenmarkkinointiyleisössä.
Shopping-mainonta MRACE® -viitekehyksessä
Shopping -mainonta vaikuttaa ennen kaikkea MRACE®-mallin reach- ja convert-vaiheissa. Reach-vaiheessa pyritään lisäämään tietoisuutta ja mainonnan tavoitteena on tuoda potentiaalista kävijävirtaa verkkosivulle. Convert-vaiheessa asiakas on jo selvästi kiinnostunut tuotteesta, ja mainonnan tavoitteena on kääntää heidät ostaviksi asiakkaiksi.
CSS-hintavertailupalvelu tehostaa Shopping-mainontaa
Hintavertailupalvelut (Comparison Shopping Services, eli CSS) ovat vertailusivustoja, jotka keräävät hintatietoja eri verkkokaupoista ja pyrkivät ohjaamaan liikennettä näille sivustoille.
Käytännössä Google Shopping itsessään on Googlen tarjoama CSS-palvelu. Käytettäessä Googlen CSS:ää, verkkokaupan tuotetietoja hallinnoidaan Googlelle rekisteröidystä kauppiaskeskuksesta käsin.
SDM:llä on erillisen CSS-kumppanin avulla mahdollisuus tarjota jopa 20 % edullisempaa klikkaushintaa verrattuna suoraan Googlen kautta suoraan tuleviin Shopping-mainoksiin. Usein tästä syystä CSS-kumppanin hyödyntämistä on järkevää harkita.
Lue lisää CSS-pavelusta https://www.digimarkkinointi.fi/blogi/css-hintavertailupalvelu
Olemme Googlen Premier partner
Google Partner -kumppanuus on tunnustus siitä, että hoidamme asiakkaidemme tilejä erinomaisesti ja Googlen vaatimukset täyttäen. Partneruuden tasoja on kaksi, Google Partner ja Google Premier Partner. Premier Partner ‑kumppaniksi pääsee vuosittain vain kolmen prosentin kärki mukana olevista yrityksistä ja Suomen Digimarkkinointi on valittu Premier Partneriksi yhtäjaksoisesti jo vuodesta 2016 lähtien.
Premier partneruus kertoo jatkuvasta halustamme oppia ja olla alamme parhaita. Asiantuntijamme tuntevat mainonnan kattavasti, ja he ovat ansainneet sertifioinnit osaamisestaan ja olemme alamme todellisia asiantuntijoita.
Premier Partnerina saamme Googlelta koulutusta ja työkalujen uudet ominaisuudet ensimmäisenä käyttöömme. Saamme myös erillistä strategista tukea sekä asiakasymmärrystä syventävää raportointia suoraan Googlelta.
Pyydä tarjous
Pyydä tarjous jatkuvasta sisältömarkkinoinnin palvelusta, sivustonne auditoinnista, sisältömarkkinoinnin suunnitelmasta tai räätälöitävästä projektista.
"*" näyttää pakolliset kentät
Lue lisää
Lue miten teemme strategista digimarkkinointia, joka tuo sekä välittömiä tuloksia että kasvattaa brändinne kohdistuvaa vetovoimaa pitkällä aikavälillä.