Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio tekee markkinoinnistasi oikea-aikaisempaa ja tuloksekkaampaa

Oikea-aikaisen ja personoidun markkinoinnin merkitys on nyt suurempi kuin koskaan, sillä asiakkaanne elävät jatkuvan viestitulvan keskellä. He eivät lue, klikkaa tai katso sisältöä, jos he eivät koe sen puhuttelevan juuri heitä ja heidän sen hetken tarpeitaan. Siksi markkinoinnin täytyy olla personoitua ja oikea-aikaista.

Markkinoinnin automaation ansiosta potentiaalisista asiakkaistanne tulee entistä ostovalmiimpia ja nykyisistä asiakkaistanne sitoutuneempia.

Markkinoinnin automaatio on personoidun markkinoinnin skaalaamista

Automaatio kerää dataa, segmentoi kontaktinne datan perusteella ja lähettää heille oikea-aikaisia viestejä. Kun kontakti reagoi viesteihinne halutulla tavalla tai tekee sivustollanne haluttuja toimintoja, voidaan potentiaalinen asiakas konvertoida myynniksi.

Verkkokaupoissa se voi tapahtua esimerkiksi sopivan tarjouksen avulla ja liidisivustolla kontaktoimalla asiakasta myynnin suunnasta juuri oikealla hetkellä. Markkinoinnin automaatio siis lämmittää kylmiä kontaktejanne lämpimiksi ja siten ohjaa heitä kohti ostopäätöstä.

MRACE®-mallin mukainen markkinoinnin automaatio

Automatisoi rutiinitehtäviä kasvattamalla automaatioastettanne

Segmentoi kontaktilistanne saavuttaaksesi personoidumpaa markkinointia

Lähetä oikea-aikaisia ja personoituja viestejä tulosten maksimoimiseksi

Kerää ensimmäisen osapuolen dataa kontakteistanne markkinoinnin kehittämiseksi

Liideistä asiakkaita ja asiakkaista vakioasiakkaita

Markkinoinnin automaatiolla kuljetamme potentiaalisia asiakkaita harkintavaiheen läpi kohti ostopäätöstä, ja oston jälkeen markkinoinnin automaatiota hyödynnetään vielä asiakkaiden sitouttamiseen.

MRACE®-mallin mukaisesti tuemme asiakkaan ostopäätöstä tarjoamalla hänelle oikeaan aikaan oikeanlaista sisältöä sähköpostien, tekstiviestien, pop-upien, chatbottien tai muiden markkinoinnin teknologioiden avulla.

Automaatiot jatkuvat sen perusteella, miten asiakas reagoi niihin. Tällä varmistamme, ettei viestejä ei tule liikaa tai liian vähän. Tämän vuoksi suurin osa markkinoinnin automaatiosta toimii itse asiassa pellin alla eivätkä näy asiakkaalle mitenkään. Ne analysoivat kontaktien kiinnostusta väsymättä, joka sallii kiinnostavien viestien lähettämisen entistä oikea-aikaisemmin.

Markkinoinnin automaatio ei automatisoi koko markkinointianne, vaan se poistaa toistuvia työtehtäviä, skaalaa personoitua markkinointianne ja tehostaa myyntiprosessejanne. Markkinoinnin automaatio toimii parhaiten silloin, jos yrityksesi tuottaa jatkuvasti laadukasta sisältöä tai jos verkkokaupassanne tuotteilla on hyvin kirjoitetut kuvaukset ja ne on kategorisoitu kattavasti.

Markkinoinnin automaation palvelumme

Markkinoinnin automaation auditointi

Haluatko tarkistaa nykyisen markkinoinnin automaation tilanteenne? Kaipaatteko kehitysehdotuksia tai haluatteko tietää mahdollisista ongelmakohdista?

Kysy lisää

Markkinoinnin automaatio verkkokaupoille

Verkkokauppojen asiakkaat odottavat palvelua ja tietoa ostopäätöksen tueksi kellon ympäri, sillä verkkokaupat ovat auki 24/7.

Tutustu miten verkkokauppiaana voit lisätä ostoja, keskioston suuruutta ja palaavien asiakkaiden määrää hyödyntämällä markkinoinnin automaatiota.

Tutustu

Markkinoinnin automaatio pidemmän myyntiprosessin yrityksille (B2B ja B2C)

Joskus ostoa pohditaan pitkään – jopa useamman vuoden. Markkinoinnin automaatio on siksi kriittistä juuri näille yrityksille, joiden tulee pysyä liidiensä ykkösvalintana koko ostopolun ajan.

Lue lisää markkinoinnin automaation palveluistamme liidisivustoille.

Lue lisää

Näistä syistä asiakkaamme haluavat ostaa markkinoinnin automaatiota

  • Markkinoinnin automaatiojärjestelmät keräävät laajasti tietoa potentiaalisista asiakkaista, jota voidaan hyödyntää heidän ohjaamisessaan kohti ostopäätöstä kohdennettujen viestien avulla.

  • Verkkokaupassa markkinoinnin automaation onnistumista mitataan yleisimmin myynnin kasvulla. Vaikka automaation käyttöönotto parantaa koko verkkokaupan myyntiä, hyvällä segmentoinnilla toimenpiteitä voidaan kohdistaa erityisesti huomiota vaativiin asiakasryhmiin tai kannattavuutta parantaviin tehtäviin.

  • Moni myyntiorganisaatio painii markkinoinnin ja myynnin siiloutumisen kanssa. Markkinoinnilla ei ole tarpeeksi hyviä eväitä liidien laadun parantamiseen, jonka seurauksena myynti joutuu tyytymään kylmien liidien kontaktointiin. Se ei ole nykyaikaa – anna myynnillesi lämpimiä liidejä, jotka markkinoinnin automaatio on lämmitellyt automaattisesti!

  • Asiakkaat toivovat mahdollisuutta itsenäisten, tietoon perustuvien ja informoitujen ostopäätösten tekoon. Markkinoinnin automaation avulla voit tarjota tuen itsenäiseen mutta ohjattuun päätöksentekoon, jossa potentiaalinen asiakas johdatetaan kassalle tai ottamaan yhteyttä teihin. Tämä nopeuttaa ostoprosessia ja luo paremman asiakaskokemuksen.

  • Markkinoinnin automaatio- ja CRM-järjestelmien monipuolista asiakasdataa kannattaa hyödyntää tukena myös yrityksen strategisissa päätöksissä. Data ei siis pelkästään tue kohdennettua markkinointiviestintää, vaan lisää myös yrityksen päätöksentekovalmiutta, sillä moniin kysymyksiin vastaus löytyy suoraan järjestelmistä.

  • Markkinoinnin automaation avulla voidaan automatisoida myös asiakasviestintää, jolloin asiakkaille voidaan lähettää esimerkiksi informatiiviset onboarding-viestit tai asiakaskokemusta ylläpitävät viestit automaattisesti oikeaan aikaan. Tämä vapauttaa asiakastyön parissa toimivien henkilöiden työaikaa muihin tehtäviin.

Kartoitamme nykytilasi ja annamme kehitysehdotukset maksutta

Oletko kiinnostunut markkinoinnin automaation käyttöönotosta, mutta et tiedä miten edetä tai minkä järjestelmän valita? Asiantuntijoillamme on kokemusta lähes kaikista alan suosituimmista järjestelmistä niin verkkokaupoille ja B2B- ja B2C-toimijoille. Autamme mielellämme teitä rakentamaan tavoitteitanne tukevan markkinoinnin automaatiokokonaisuuden!

Markkinoinnin automaation asiakkaitamme

Miksi SDM?

Markkinoinnin automaatio on kovaa vauhtia kehittyvä ala. Me SDM:llä tiedostamme sen tärkeyden osana tasapainoista digitaalisen markkinoinnin kokonaisuutta, minkä takia olemme ottaneet sen osaksi palvelukokonaisuuttamme jo alan varhaisessa kehitysvaiheessa.

Asiantuntijoillamme on monipuolisesti kokemusta eri järjestelmistä, joten tunnemme alustoista hyvin esimerkiksi seuraavat: ActiveCampaign, Salesforce Marketing Cloud Account Engagement (aiemmin Pardot), Hubspot, Klaviyo, Custobar, Marketo, Mailchimp, Brevo, Drip ja Omnisend. Jos käytössänne on jokin toinen järjestelmä, ei hätää – varmistamme aina tapauskohtaisesti yhteistyön mahdollisuudet.

Valitsemalla meidät markkinoinnin automaation yhteistyökumppaniksenne saatte aktiivisen kumppanin, joka pyrkii jokaisessa kohtaamisessa viemään markkinoinnin automaatiotanne ja liiketoimintaanne eteenpäin. Emme lepää laakereillamme, vaan meillä on aito halu auttaa ja viedä teitä kohti tavoitteitanne!

Jos siis kaipaat asiantuntijan sparrailuapua markkinoinnin tulosten kasvattamiseen ja liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseen markkinoinnin keinoin, laita rohkeasti viestiä!

Haluatko skaalata markkinointiasi tehokkaasti markkinoinnin automaation avulla?

Pyydä tarjous

Pyydä tarjous markkinoinnin automaation palveluista tai varaa ilmainen kartoitus!

"*" näyttää pakolliset kentät

SUOSTUMUKSET*
SUOSTUMUKSET*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue lisää

Lue miten teemme strategista digimarkkinointia, joka tuo sekä välittömiä tuloksia että kasvattaa brändinne kohdistuvaa vetovoimaa pitkällä aikavälillä.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa

    • Ääniblogi
    • Sähköpostimarkkinointi

    Sähköpostimarkkinoinnin sääntely – Mitä markkinoijan tulee ottaa huomioon?

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Uutiset

    Markkinointiteknologian työkalut: 50 työkalua, joilla rakennat yrityksellesi parhaan teknologiapaketin

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    Kuinka kerätä sähköpostilistaa? Vinkit terveen listan kerryttämiseen

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    Millainen on hyvä uutiskirje?

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    Salesforcen CRM tukee lifecycle-ajattelua

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    RFM-malli: Tehokas asiakkuusmarkkinointi vaatii tehokkaan asiakassegmentoinnin mallin

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Myynti
    • Sähköpostimarkkinointi

    Poikkeusaika murtaa digitaalisen B2B-myynnin myyttejä

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi

    Markkinoinnin automaatio – mitä sillä tarkoitetaan ja miten se toimii meillä omassa markkinoinnissamme?

    Lue lisää
    • Sähköpostimarkkinointi

    Kuinka tuplaat sähköpostilistasi tuoman liikevaihdon verkkokaupassasi?

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Verkkokaupan Markkinointi

    Kasvata markkinointisi tuloksia hyvällä yhteydenottolomakkeella

    Lue lisää