Markkinointistrategia asemoi yrityksenne valittuun markkinaan voittavalla tavalla
Haluatko kehittää markkinointianne suunnitelmallisemmaksi ja tuloksellisemmaksi? Kaipaatko keinoja erottua kilpailijoista, tavoittaa oikeat kohderyhmät ja luoda pitkäaikaista kysyntää brändillenne?
Tapamme luoda asiakkaillemme voittavia markkinointistrategioita perustuu kokonaisvaltaiseen Market-Value-Growth -malliin, joka tuottaa tuloksia yrityksen kokoluokasta ja toimialasta riippumatta. Strategian myötä markkinointinne muuttuu yhtenäiseksi kokonaisuudeksi ja tavoitteelliseksi toiminnaksi, joka edistää liiketoimintanne päämääriä.
Jätä kilpailijat taaksesi ja luo kasvua vahvan markkinointistrategian avulla
Kun markkinoinnilta vaaditaan enemmän, on aika asettua strategiapöydän ääreen.
Vahva markkinointistrategia poistaa markkinoinnin johtamiseen ja toteuttamiseen liittyvät epävarmuudet sekä luo edellytykset poikkeukselliselle tuloksellisuudelle. Kokonaisratkaisuna toteuttamamme markkinointistrategiat syntyvät kolmen vaiheen kautta.
Ensimmäisessä vaiheessa syvennämme ymmärrystäsi markkinasta, sen sisällä tapahtuvista muutoksista ja tavoittelemisen arvoisesta positiosta. Markkinaymmärryksen luominen asiakaskäyttäytymisen, kilpailijoiden ja teknologisten mahdollisuuksien kautta muodostaa strategiatyön perustan. Syvennämme asiakasymmärrystänne ostajapersoonien avulla, analysoimme kilpailijoidenne markkinointia laadullisten ja määrällisten tekijöiden valossa sekä tunnistamme aidot kilpailuetunne.
Toisessa vaiheessa käännämme kilpailuetunne tavoiteltuja kohderyhmiä puhutteleviksi arvolupauksiksi ja pääviesteiksi sekä kirkastamme strategian toteutumista tukevan tavoitekokonaisuuden. Kaikki tähtää yrityksenne, tuotteidenne ja palveluidenne tuottaman arvon vaikuttavaan kommunikointiin. Asiakkaat on tavoitettava, saatava kiinnostumaan ja ostamaan juuri teiltä. Liiketoiminnan tavoitteista johdettava tavoitekokonaisuus linjaa organisaationne ja markkinointinne samaan suuntaan – kohti strategisesti tärkeimpiä toimia. Samalla syntyy suunnitelma liiketoiminnan kehitystä tukevan digimarkkinoinnin mittaamiseen.
Kolmannessa vaiheessa keskitymme markkinointikanaviin ja digitaalisiin ostopolkuihin. Määritämme kanaville ja markkinointikonsepteille toisiaan täydentävät roolit sekä valitsemme strategiset painopistekanavat. Osana kanavastrategiaa mallinnamme asiakkaiden ostokäyttäytymistä palvelevat ostopolut, luomme sisältösuunnitelmat sekä viimeistelemme dataohjautuvan päätöksenteon ja markkinoinnin jatkuvan optimoinnin mahdollistavan mittariston.
Markkinointistrategia perustuu ymmärrykseen markkinasta
Strategian luominen alkaa aina markkinan, asiakkaiden ja kilpailijoiden syvällisestä ymmärtämisestä. Keräämme ja analysoimme dataa eri lähteistä, jotta strategia pohjautuu oletusten sijaan faktoihin. Näin pystymme ohjaamaan markkinoinnin toimenpiteet oikeisiin asioihin.
Strategian ytimessä on kohderyhmille tuotettu ylivertainen arvo
Erottuvan arvolupauksen ja pääviestien määrittäminen on avainasemassa. Niiden tulee pohjautua aitoihin kilpailuetuihin ja vastata valittujen kohderyhmien tarpeisiin paremmin kuin kilpailijat. Näin markkinointistrategia ohjaa kommunikoimaan kohderyhmille merkityksellistä arvoa.
Strategia sitoo yhteen tavoitteet, toimenpiteet ja mittaamisen
Hyvä strategia asettaa markkinoinnille selkeät tavoitteet ja mittarit. Se määrittelee konkreettiset toimenpiteet tavoitteiden saavuttamiseksi ja ohjaa resurssit prioriteettien mukaisesti. Jatkuva mittaaminen mahdollistaa ketterän optimoinnin matkan varrella.
Ostokäyttäytymisen muutokset täytyy huomioida
Asiakkaiden ostoprosessit ovat jatkuvassa muutoksessa. Strategian tulee pysyä ajan tasalla, ottaa huomioon ja hyödyntää uusia teknologioita, kuten tekoälyä tai markkinoinnin automaatiota. Tavoitteena on kohdata asiakkaat oikeissa kanavissa juuri oikealla hetkellä.
Strategia ei ole staattinen dokumentti vaan jatkuva prosessi
Kerran luotu strategia ei ole ikuinen, vaan sitä tulee arvioida ja päivittää säännöllisesti. Markkinat, trendit ja teknologiat kehittyvät nopeasti, joten strategian pitää elää ajassa. Jatkuva datalähtöinen optimointi ja uuden oppiminen ovat strategiatyön kulmakiviä.
7 vaihetta markkinointistrategian luomiseen
Haluatko tehdä markkinointia, joka tuottaa laadukkaampia liidejä, vauhdittaa myyntiä ja turvaa brändinne pitkän aikavälin kysyntää?
Markkinointistrategia asemoi yrityksenne valitsemaanne markkinaan tavalla, jolla voitatte.
Lataa opas
Saamme asioita tapahtumaan
Valittu neljä kertaa Vuoden Toimistoksi
Yli 340 M€ edestä asiakkaille tuotettua digitaalista myyntiä ja tarjouspyyntöjä vuodessa
Yli 1,7 miljardia mainonnan näyttökertaa vuodessa
MVG-MRACE® osana opetusta yliopistoissa ja ammattikorkeakoulussa
100 % mitattavaa myynnin kasvua
Päämääriesi mukaiset digimarkkinoinnin kokonaisratkaisut
- Strategia: Luomme strategisen ymmärryksen markkinasta, kohderyhmistä ja kilpailueduistanne. Määritämme digimarkkinointikanavien ja markkinointikonseptien roolit sekä strategiset painopisteet.
- Arvolupaus & pääviestit: Määritämme kilpailuetuihinne perustuvat markkinoinnin arvolupaukset ja pääviestit, jotka erottavat teidät kilpailusta ja saavat asiakkaat toimimaan toivotulla tavalla.
- Tavoitteet & mittaaminen: Kirkastamme markkinoinnin tavoitteet sekä määrittelemme mittariston kehityskohteiden paikantamiseksi ja dataohjautuvan päätöksenteon mahdollistamiseksi.
- Monikanavainen digimarkkinointi: Valjastamme yksittäiset markkinointikanavat toisiaan tukevaksi myynnilliseksi kokonaisuudeksi. Yli 70 tiiviissä yhteistyössä toimivaa digitaalisen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijaamme mahdollistaa tarkasti asiakkaidemme tarpeisiin vastaavan tiimin kokoamisen.
- Jatkuva kehittäminen: Kehitämme asiakkaidemme markkinointia ketterin menetelmin. Annamme toteuttavan työn ohessa dataan perustuvia näkemyksiä markkinoinnin tuloksellisuuden edelleen parantamiseksi.
Toteuttamaamme digitaalista myyntiä ja markkinointia ohjaa MVG-MRACE®-malli, joka mahdollistaa strategisen markkinoinnin systemaattisen johtamisen, mittaamisen ja kehittämisen.
Jutellaanko lisää?
Ota yhteyttä
Jätä yhteydenottopyyntö, kun haluat kasvattaa yrityksesi digitaalista myyntiä. Asiakkuuspäällikkömme soittaa sinulle mitä pikimmiten.
"*" näyttää pakolliset kentät
Lue lisää
Lue miten teemme strategista digimarkkinointia, joka tuo sekä välittömiä tuloksia että kasvattaa brändinne kohdistuvaa vetovoimaa pitkällä aikavälillä.