Web-analytiikka

Palvelinpuolen seurannalla keräät dataa tehokkaasti ja turvallisesti

Digimarkkinointinne tehokkuus kulkee käsi kädessä sen kanssa, kuinka tarkkaa ja luotettavaa dataa yrityksenne pystyy keräämään asiakkaistaan. Yksi tehokkaimmista tavoista laadukkaan ja turvallisen data varmistamiseen on server-side tagging, eli palvelinpohjainen seuranta.

Mikä server-side tagging?

Perinteisesti markkinoinnin ja analytiikan tagit, kuten Google Analytics, Facebook Pixel tai muut vastaavat, asetetaan suoraan käyttäjän selaimeen. Tällöin jokainen tagi kuluttaa resursseja ja hidastaa sivuston latausaikaa. Lisäksi tämä altistaa datan keruun yhä tiukentuvien tietosuojalainsäädösten, kuten GDPR:n, valvonnalle.

Server-side tagging siirtää datankeruun palvelimelle, jolloin selaimeen lähetettävät pyynnöt vähenevät. Voit hallita datankeruuta turvallisemmin: pystyt sekä rikastamaan dataa että tarvittaessa poistamaan siitä epäolennaisuuksia, ennen kuin lähetät sen eteenpäin. Samalla on mahdollista valita palvelintilan sijainti, eli säilyttää data esimerkiksi Euroopassa sijaitsevilla palvelimilla.

 

Server-side taggingin hyödyt

  • Server-side taggingin avulla hallitset paremmin sitä, mitä tietoa jaat kolmansille osapuolille ja missä säilytät dataasi. Tämä vähentää tietosuojariskejä.

  • Kolmannen osapuolen evästeiden säilytysaika vähenee jatkuvasti ja useat selaimet ovat rajoittaneet kolmansien osapuolien evästeiden asettamista. Server-side tagging mahdollistaa täsmällisemmän datankeruun, joka ei ole niin altis selaimien rajoituksille tai estoille.

  • Kun suurin osa tagien käsittelystä tapahtuu palvelimella eikä käyttäjän selaimessa, sivuston latausajat nopeutuvat! Tämä näkyy positiivisesti verkkopalvelun käyttökokemuksessa sekä hakukonenäkyvyydessä.

  • Server-side taggingin avulla voit helposti integroida ja käsitellä eri markkinointikanavien dataa yhdellä palvelimella, jolloin tietojen yhdistely ja analytiikan tekninen toteutus helpottuvat huomattavasti. Tämä mahdollistaa paremmat ja yhtenäisemmät raportit liiketoiminnan ohjaamiseksi.

Server-side tagging käytännön toteutuksena

Google Tag Manager (GTM) on jo ennestään laajasti käytetty työkalu, mutta sen server-side toteutus tuo uudenlaista tehokkuutta ja hallittavuutta yrityksesi datan keruuseen.

GTM mahdollistaa joustavan tagien hallinnan, ja sen server-side ratkaisu tuo mukanaan lisäturvaa ja parempaa suorituskykyä.

  • GTM server-side tagging integroituu saumattomasti olemassa olevaan järjestelmäkokonaisuuteen.

    Jos yritykselläsi on nykyisellään jo käytössä client-side puolen seuranta Google Tag Managerin kautta, voidaan olemassa olevat tagit siirtää palvelinympäristöön ilman merkittäviä käyttökatkoja.

  • GTM tarjoaa kustannustehokkaan tavan ottaa käyttöön server-side tagging. Yrityksesi säästää pitkällä aikavälillä, kun datan hallinta tehostuu ja sivuston suorituskyky paranee.

  • GTM ja server-side tagging on rakennettu skaalautuvaksi, mikä varmistaa, että voit hyödyntää sitä joustavasti myös yrityksesi liiketoiminnan kasvaessa.

Ota yhteyttä ja varmista datan luotettava kerääminen

Jos tavoitteesi on kasvaa digitaalisen myynnin avulla, on sinun syytä varmistaa, että markkinoinnin ja verkkopalvelun data on tarkkaa ja luotettavaa. Server-side tagging mahdollistaa hallitun ja turvallisen tavan kerätä, käsitellä ja analysoida tietoa, mikä tukee liiketoimintasi kasvua niin lyhyellä kuin pitkällä aikavälillä.

Varmista, että yrityksesi digitaalinen markkinointi on tulevaisuuden vaatimusten tasalla – ota yhteyttä ja keskustellaan, kuinka server-side tagging voi auttaa yritystäsi saavuttamaan asetetut tavoitteet!

"*" näyttää pakolliset kentät

SUOSTUMUKSET*
SUOSTUMUKSET*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn vastuullinen ja eettinen käyttö markkinoinnissa – mitä siitä on hyvä tietää?

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn käytön vaarat orgaaniselle hakukonenäkyvyydelle

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Hakukoneoptimointi

    Hakukoneoptimointi B2B-yritykselle – Miksi ja miten se kannattaa tehdä?

    Lue lisää
    • Uutiset

    Huippuonnistuminen vaikeissa olosuhteissa: SDM:n vuosi 2024  

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media

    Meta-mainonnan säännöt – Mitä mainostajan tulee tietää?

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Tekoäly

    Asiakaskäyttäytyminen murroksessa – näin reagoit asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin ajoissa  

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Strategia
    • Tekoäly

    Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Lue lisää
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly
    • TikTok

    Kohdentamisen tulevaisuus some-mainonnassa – AI ja palvelinpuolen seuranta saattelevat evästeiden jälkeiseen aikaan 

    Lue lisää