Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi saa asiakkaasi toimimaan

Sisältömarkkinointi on digimarkkinoinnin keskipiste, jonka avulla kehität brändiänne, tuotat myynnille myyntivalmiita liidejä sekä parannat kaikkien muiden kanavien tuomaa tulosta.

Tuloksellinen ostopolku syntyy sisällöistä

Digitaalinen ostopolku syntyy sisällöistä ja niiden muodostamasta kokonaisuudesta. Ilman sisältöjä ja ostopolkuja digitaalinen myynti ei ole mahdollista, saati tuloksellista. Me keskitymme luomaan MRACE®-mallin mukaisia ostopolkuja, jotka saavat sivustovierailijanne kulkemaan luontevasti kohti konversiota ja yhteydenottoa.

MRACE®-mallin mukainen sisältömarkkinointi

Maksimoi sisältöjen tuottaman arvon mitattavina tuloksina

Parantaa sijoituksianne AI:ssa ja hakukoneessa

Opettaa ostajapersoonille erottautumistekijänne

Sitouttaa asiakkaita brändiinne

Tietoisuuden tasoihin vastaaminen

MRACE®-ostopolku rakentuu sisällöistä, joilla vastataan ostajapersoonan tiedontarpeisiin ja tietoisuuden tasoon. Asiakkaat jakautuvat viiteen eri tietoisuuden tasoon, ja markkinoinnin tulee kehittyä niiden mukana.

  1. Täysin tietämätön: luomme uutta kohderyhmää opettavilla sisällöillä
  2. Ongelmatietoinen: kerromme, miten ostajapersoona voi päästä eroon ongelmastaan
  3. Lopputulostietoinen: näytämme, miten ostajapersoona voi saavuttaa tavoitteensa avullanne
  4. Tuotetietoinen: autamme vertailussa opettamalla erottumistekijänne ja arvolupauksenne
  5. Täysin tietoinen: luomme sisältöä, jonka avulla ostajapersoonan on helppo valita teidät

Luo sisältöjä, jotka saavat asiakkaasi toimimaan

Sisällöillä vaikutamme kaikissa ostopolun vaiheissa ja eri tietoisuuden tasoilla.

1. Herätämme ymmärryksen ja tunteet, joita asiakkaasi tarvitsee valitakseen juuri sinun palvelusi tai tuotteesi.

2. Näin tavoittelemasi ostajapersoona tekee sisällön luettuaan jotain, mitä hän ei muuten tekisi: lukee aiheesta lisää sivuiltasi, lataa materiaalisi, tutustuu tuotteeseesi, tekee ostoksen tai ottaa sinuun yhteyttä.

3. Tämän jälkeen sitoutamme asiakastasi yritykseesi lisää sisältömarkkinoinnin keinoin.

SDM:n sisältömarkkinointi

  • Digitaalisessa markkinoinnissa useat kanavat tuovat kävijöitä sivustollesi, mutta sivustolla olevat sisällöt ja ostopolut lopulta määrittävät liikenteestä saamasi tulokset. Sisältömarkkinointia kehittämällä voimme parantaa mainoskanaviesi tuloksellisuutta.

  • Digitaalisessa markkinoinnissa useat kanavat tuovat kävijöitä sivustollesi, mutta sivustolla olevat sisällöt ja ostopolut lopulta määrittävät liikenteestä saamasi tulokset. Sisältömarkkinointia kehittämällä voimme parantaa mainoskanaviesi tuloksellisuutta.

  • Digitaalisessa markkinoinnissa useat kanavat tuovat kävijöitä sivustollesi, mutta sivustolla olevat sisällöt ja ostopolut lopulta määrittävät liikenteestä saamasi tulokset. Sisältömarkkinointia kehittämällä voimme parantaa mainoskanaviesi tuloksellisuutta.

  • Digitaalisessa markkinoinnissa useat kanavat tuovat kävijöitä sivustollesi, mutta sivustolla olevat sisällöt ja ostopolut lopulta määrittävät liikenteestä saamasi tulokset. Sisältömarkkinointia kehittämällä voimme parantaa mainoskanaviesi tuloksellisuutta.

  • Digitaalisessa markkinoinnissa useat kanavat tuovat kävijöitä sivustollesi, mutta sivustolla olevat sisällöt ja ostopolut lopulta määrittävät liikenteestä saamasi tulokset. Sisältömarkkinointia kehittämällä voimme parantaa mainoskanaviesi tuloksellisuutta.

  • Digitaalisessa markkinoinnissa useat kanavat tuovat kävijöitä sivustollesi, mutta sivustolla olevat sisällöt ja ostopolut lopulta määrittävät liikenteestä saamasi tulokset. Sisältömarkkinointia kehittämällä voimme parantaa mainoskanaviesi tuloksellisuutta.

Sisältömarkkinoinnin asiakkaitamme

Sadex

+71 %

Verkkosivujen kautta tulleiden tarjouspyyntöjen määrä vuodessa

Lämpöykkönen

+32 %

Orgaanisen liikenteen kasvu yhteistyön aikana

Alexandria

+42 %

Sivuston kävijämäärän kasvu 1. yhteistyövuoden aikana

Ei tuotoksia, vaan tuloksia

MRACE®-ostopolun tavoitteena on vakuuttaa ostajapersoonillenne, että teillä on ratkaisu heidän ongelmiensa poistamiseen, ja että teidän ratkaisunne on kaikista kilpailevista vaihtoehdoista paras. Kun asiakas oppii kilpailuetunne, hän haluaa valita teidät.

Sisältömarkkinoinnilla jalkautamme strategianne todeksi ja luomme tavoitteitanne tukevat asiakaslähtöiset ostopolut. Jos teillä ei ole sisältömarkkinoinnin suunnitelmaa, niin aloitamme sen kirkastamisesta.

Pyydä tarjous

Pyydä tarjous jatkuvasta sisältömarkkinoinnin palvelusta,  sivustonne auditoinnista, sisältömarkkinoinnin suunnitelmasta tai räätälöitävästä projektista.

"*" näyttää pakolliset kentät

SUOSTUMUKSET*
SUOSTUMUKSET*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Usein kysyttyä

  • Tiedonhakua ja vertailua tehdään koko ajan enemmän suoraan hakukoneissa ja AI:n kanssa. Siksi laadukas, erottuva ja kävijän tiedontarpeeseen vastaava sisältö nousee entistä ratkaisevampaan rooliin.

    Vaikka AI auttaa sisällön luomisessa, niin pelkästään sen tuottaman sisällön varaan ei kannata jäädä. AI ei yksinään tuota uutta, omaperäistä ja näkemyksellistä tekstiä, joka huomioi ostajapersoonanne tarpeet tai brändinne rakentamisen tavoitteet parhaalla tavalla. Sen sijaan AI käytännössä yhdistelee olemassa olevaa, eikä sen laatu yllä sellaisenaan ammattilaisen tasolle. Myös hakukoneet saattavat rokottaa sivustoja, jotka sisältävät liikaa suoraan koneen tuottamaa tekstiä.

    Olennaista ei ole se, miten paljon tai nopeasti sisältöä tuotetaan, vaan se, vastaavatko sisällöt markkinoinnille ja myynnille asetettuihin tavoitteisiin. Suurin arvo tulee teknologiat tuntevan ja tekoälyä käyttävän sisällöntuotannon ammattilaisten käsistä.

  • Meidän työhömme kuuluu osata kirjoittaa mistä palvelusta tahansa. Tiimillämme on laajaa kokemusta niin raskaan teollisuuden kuin luonnonkosmetiikan verkkokauppojen ostopolkujen rakentamisesta, sekä kaikesta siltä välillä. Olemme syvällisen taustatyön ja tiedonhaun ammattilaisia sekä tiedämme, miten kysyä teiltä oikeat kysymykset erottuvan sisällön luomiseksi, brändiänne kunnioittaen.

    Sisällöntuotanto kanssamme on aina läpinäkyvä prosessi, jossa pääset seuraamaan edistymista sekä antamaan palautetta. Tärkein tehtävämme on rakentaa sisältöjä, jotka kuulostavat siltä, kuin ne olisivat suoraan parhaan myyjänne tai asiantuntijanne käsialaa.

  • Verkkosivustosi on paikka, jonne ohjaat kävijöitä muista kanavista, kuten Googlesta. Jos verkkosivustosi sisältöä kehittämällä saat noista kävijöistä konvertoimaan esimerkiksi 2 % enemmän, voi euromääräinen kasvu tuloksessa olla vuositasolla merkittävä, etenkin jos sivuillasi on paljon liikennettä.

    Kokonaisuuden lisäksi sisällöt vaikuttavat suoraan muihin kanaviin. Esimerkiksi somessa tai Google Ads -mainonnassa mainos voi ohjata ostajapersoonan suoraan hänen hakujaan ja tietoisuuden tasoaan vastaavaan sisältöön, ostopolun oikeaan vaiheeseen oikeaan aikaan. Tämä kasvattaa mainonnan laatupisteitä, mikä laskee kuluja. Puhumattakaan siitä, että optimoitu sisältö nousee hakutulosten kärkeen ja tuo käytännössä ilmaista orgaanista liikennettä jatkuvasti.

  • Kun panostat kerran yhden kattavan ja laadukkaan sisällön tai sisältökokonaisuuden rakentamiseen, niin se tuo kävijöitä ja tuloksia pitkään, vaikka et panostaisi siihen yhtään mainoseuroja.

    Kun rikastutat ostopolkua säännöllisesti, niin tulokset vain kertaantuvat pitkässä juoksussa. Et kuitenkaan joudu panostamaan jokaiseen sisältöön joka kuukausi uudelleen, jotta sisällöt näkyvät ja saat niistä tuloksia.

    Hyvin tuotettu sisältö on helposti muunnettavissa eri formaatteihin. Esimerkiksi SDM:llä luomme teksteistämme myös audio- ja kieliversioita asiakkaillemme, mikä tulee saavutettavuutta, hakukonenäkyvyyttä ja AI:n tiedonhakua. Sisällöistämme on helppo kiteyttää myyvimmät viestikärjet myös muihin kanaviin, kuten someen, sähköpostiin ja markkinoinnin automaatioon.

  • Kokeneillakin brändeillä voi olla verkkosivuillaan paljon hyvää sisältöä, mutta se ei aina tuo toivottuja tuloksia. Saatat tunnistaa yleisiä haasteita, jotka kertovat sisältömarkkinoinnin kehittämistarpeista:

    • Et ole varma, muodostavatko sisällöt selkeää ostopolkumaista kokonaisuutta.
    • Pelkäät, että hyvää sisältöä hukkuu ympäri sivustoa.
    • Kukaan ei ole varma, paljonko sisältöä on, missä kaikkialla sitä on ja miten toimivia mitkäkin sisällöt ovat.
    • Teette sisältöä säännöllisesti, mutta kokonaissuunnitelma ja tavoitteet eivät ole kirkkaat.
    • Varmistatte, että sisällöissä toistuu tietty hakusana tarpeeksi monta kertaa – mutta totuus on, että tämä ei vielä hakukoneoptimoinnin näkökulmasta riitä.

    SDM:llä rakennamme sisällöt niin, että niillä on selvä tavoite osana digitaalisen markkinoinnin strategiaasi:

    • Jokainen uusi ja vanha sisältö on osa suurempaa kokonaistavoitetta ja tiedät, ettei sisältöhukkaa ole.
    • Tulokset ovat todennettavissa esimerkiksi seo- ja cro-mittareilla.
    • Sisältöjen tuomat tulokset ovat markkinointi- ja myyntitavoitteidenne mukaisia.
    • Alat omistaa tärkeitä sisältökokonaisuuksia omalla alallasi, mikä näkyy myös Googlen hakukonetuloksissa sekä AI-työkaluissa: tämä rakentaa brändiäsi ja matkaasi kohti oman alan ajatusjohtajuutta.
  • Sisältömarkkinointi ei ole vain hyviä tekstejä, vaan se on sekä strategista että taktista tekemistä, jonka tulee tuoda tuloksia.

    Me SDM:llä olemme luoneet oman kasvumme MRACE®-malli mukaisen sisältömarkkinoinnin avulla ja luomme sen avulla kasvua myös asiakkaillemme. Kun haluat pärjätä digitaalisessa markkinoinnissa paremmin kuin kilpailijasi, sinun on tehtävä parempaa sisältöä kuin kilpailijasi – ja me autamme sinua tässä.

Lue lisää

Lue miten teemme strategista digimarkkinointia, joka tuo sekä välittömiä tuloksia että kasvattaa brändinne kohdistuvaa vetovoimaa pitkällä aikavälillä.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa

  • Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Tekoäly mullistaa tiedonhaun ja muuttaa asiakkaiden ostoprosessin alkupäätä valtavasti. Jatkossa tekoäly on yrityksenne aktiivisin myyjä. Sen suoriutuminen riippuu siitä, mi…

    Lue lisää
  • Kuinka yrityksellesi räätälöity GPT voi parantaa markkinointiasi?

    Kun kaikki käyttävät apunaan samaa työkalua: tekoälyä eli AI:ta, markkinoinnissa erottautuminen vaatii yksilöllisempää panostusta. Kustomoitu GPT on kilpailuvaltti, joka t…

    Lue lisää
  • Miten saat verkkosivustosi sisällöt nousemaan tekoälyn suosituksissa?

    Nykyään ei riitä, että verkkosivuston sisällöt ovat hyvin hakukoneoptimoituja, vaan niiden pitää huomioida myös tekoälyn vaatimukset.

    Lue lisää
  • Hyvä yritysblogi tuottaa tuloksia – hyödynnä blogin potentiaali ja myy enemmän

    Hyvä yritysblogi nostaa yrityksesi hakukoneiden kärkisijoille ja tarjoaa asiakkaillesi kiinnostavaa tietoa vuorokauden ympäri.

    Lue lisää
  • Miten luoda laadukasta sisältöä tekoälyn avulla?

    Tekoälyn nopea kehitys on tuonut sisällöntuotantoon uudenlaisia mahdollisuuksia ja haasteita. Suurin haaste tällä hetkellä on, että sisällön määrällä yritetään korva…

    Lue lisää
  • Act – Kuinka luot sivustollesi ostopolkuja tukemaan asiakkaidesi ostopäätöstä

    Haluatko saada yrityksellesi enemmän myyntivalmiita liidejä? Vai onko yritykselläsi tarve saada asiakas tietoisemmaksi tuotteistanne tai brändistänne?

    Lue lisää
  • Tekoäly sisältömarkkinoinnissa: näin sisällöntuotanto on muuttunut AI:n myötä

    Tekoäly mullistaa sisällöntuotantoa ja muuttaa sisällöntuottajien työnkuvaa.

    Lue lisää
  • Sisältösuunnitelma – näin viet sen käytäntöön

    Miten sisältösuunnitelma kannattaa toteuttaa käytännössä?

    Lue lisää
  • Millainen on hyvä yritystarina?

    Yrityksen kertoma tarina on iso osa yrityksen brändiä ja identiteettiä. Jos haluat tarinan kääntyvän kaupaksi, kerro se huolella.

    Lue lisää
  • Estääkö sivustosi ostopolku sivuvierailijaa muuttumasta liidiksi?

    Liidi vaatii syntyäkseen ostajapersoonaa puhuttelevaa sisältöä, käyttäjäystävälliset verkkosivut sekä konversiopisteen. Tunnistatko, missä kohtaa sinun sivustollasi on h…

    Lue lisää