Sosiaalisen median markkinointi

TikTok-mainonta

TikTok-mainonta antaa brändillenne ainutlaatuista näkyvyyttä ja ohjaa aivan uudenlaista yleisöä sivustollenne. TikTok on ennen kaikkea nuorempien kuluttajien kanava, jossa yrittäjän on helppo mainostaa niin kunnonkohennuskursseja, ravintolaelämyksiä kuin kulkuneuvojakin.

TikTok on tällä hetkellä ylivoimaisesti kovimmassa nosteessa oleva somekanava

TikTok on varmasti kuumimpia somealustoja, mitä maailmalla on hetkeen nähty. Miljardin kuukausittaisen käyttäjän saavuttaminen vei vain kolme vuotta, siinä missä esimerkiksi Instagramilta siihen kesti 8 vuotta. Vaikka käyttäjät ovat pääosin nuorempaa polvea, enenevissä määrin myös varttuneemmat ovat löytäneet uuden kanavan.

TikTokin omaleimaisin piirre on nopeatempoinen, usein viihdyttämään pyrkivä videosisältö, jossa ääni on monesti merkittävässä roolissa. Tämän vuoksi se tarjoaa ainutlaatuisen tilaisuuden tuoda sekä tuotteita että palveluita tarinoiden, testien, elämysten ja haasteiden sekä trendien avulla.

Vuorovaikuta uudella tavalla asiakkaidesi kanssa

Voit esitellä tuotteesi tai palvelusi autenttisessa ympäristössä ja herättää kiinnostusta myös niissä ihmisissä, jotka eivät ole välttämättä kuulleet niistä aiemmin. Voit käyttää tuotetestejä tai ns. unboxing-videoita, tai ihan vaan hassutella omien tuotteidesi kanssa.

Hanki kustannustehokasta liikennettä

TikTokin mainosnäyttökerrat ovat huomattavan edullisia verrattuna perinteisempiin some-kanaviin, minkä vuoksi saat katettua etenkin markkinointisi Reach-vaihetta erinomaisen kannattavasti.

Seuraa TikTok-käyttäjien toimia sivustollasi

TikTok avaa uusia mahdollisuuksia sisältömarkkinoinnin keinoille, sillä voit esimerkiksi jatkaa TikTokissa aloittamaasi tarinaa sivuillasi ja saada siten vierailijat oman uudelleenmarkkinointisi piiriin.

Pysy mukana trendeissä ja revi niistä kaupallista hyötyä

Nopeasti pinnalle nousevat trendit ja haasteet antavat jatkuvasti syötteitä uusista sisältöideoista, eikä pyörää tarvitse keksiä uudestaan. Mieti mikä on tuotteesi hyötykulma tai kilpailuetusi, joka voisi sopia pinnalla olevaan trendiin, ja anna palaa!

Miksi TikTok-mainontaa?

Ole siellä missä asiakkaasikin ovat. TikTokin suosio jatkaa kasvuaan, ja alustalla viihtyy yhä enemmän ihmisiä. Suomessa on noin 1,2 miljoonaa aktiivista kuukausittaista TikTok-käyttäjää, ja keskimäärin sovelluksen parissa vietetään jopa 85 minuuttia päivässä.

TikTokin avulla kehität brändiäsi ja sen näkyvyyttä uudella tavalla. Kanavassa on mahdollista tavoittaa täysin uusia silmäpareja ja osallistua aivan uudenlaiseen vuorovaikutukseen esimerkiksi haasteiden, trendien ja yhteisvideoiden avulla.

Kohdenna

Voit valita ikäryhmän, kiinnostuksen kohteita ja maantieteellisiä alueita. Näytä jokaiselle segmentillesi juuri heille suunniteltuja mainoksia.

Vuorovaikuta

Keskustele. Kommentoi. Kuvaa uusia videoita joissa jatkat tarinaa. TikTok tarjoaa ennennäkemättömät mahdollisuudet osallistua ja osallistaa.

Luo kysyntää

Tuo uudet tuotejulkistukset oikean kohdeyleisön eteen, ja näet heti miten he reagoivat. Näytä esimerkeillä, mihin kaikkeen tuotteesi tai palvelusi taipuvat. Ratkaise ongelmia, joista asiakkaasi eivät edes vielä tienneet kärsivänsä.

Mittaa

Seuraa liikennettä, klikkauksia, konversioita ja ennen kaikkea näiden kaikkien kustannuksia. Tarjoamme luvut raporteissa tai dashboardilla, jotta voimme yhdessä tehdä dataan perustuvia, liiketoimintasi kannalta järkeviä, päätöksiä.

TikTok MRACE®-viitekehyksessä

MRACE®-viitekehyksessä TikTokin vahvuudet ovat etenkin Reach-vaiheessa. Kanavassa tavoitat ihmisiä todella edullisesti verrattuna muihin mainoskanaviin, sillä mainoksen näyttäminen tuhat kertaa maksaa usein jopa alle euron. Edullisesti tavoitetut ihmiset siirtyvät mainoksesta verkkosivuillesi oppimaan lisää ja tekemään mikrokonversioita (Act) ja lopulta ostamaan tai lähettämään liidin (Convert). Uudelleenmarkkinointi (Engage) tavoittaa ja sitouttaa olemassa olevat asiakkaasi sekä TikTokissa että muissa kanavissa.

mrace-r

Reach = Ohjaamme potentiaalisia asiakkaita verkkosivuillenne

Reach-vaiheessa ainoa tavoitteemme on kohdistaa mainontanne ostajapersoonien avulla tuotteestanne tai palvelustanne kiinnostuneille henkilöille. Reach-vaiheen mainoksissa puhumme kohderyhmänne tarpeista, toiveista ja ongelmista, jolloin saamme heidän huomionsa. Tämän jälkeen alamme kertomaan, kuinka te voitte ratkaista kohderyhmänne ongelmat ja ohjaamme heidät mainoksesta verkkosivuillenne.

Mainostamme suoraan tuotettanne tai palveluanne vain sellaisille kohderyhmille, jotka tuntevat sen jo ennestään.

mrace-a

Act = Muutamme kävijät liideiksi

Kun potentiaalinen asiakas on verkkosivuillanne, haluamme muokata hänestä mahdollisimman pian liidin. Liidien hankintaa varten tarvitsette sivuillenne paljon sisältöä: blogeja, referenssitarinoita ja ladattavia sisältöjä. Sisällöt luovat ostopolun, jota pitkin kävijä muokkautuu liidiksi lataamalla esimerkiksi ostajan oppaan.

Act-vaiheessa mainonnan keskiössä ovat edelleen hyvin vahvasti asiakkaidenne tarpeiden ja haasteiden ratkaiseminen.

mrace-c

Convert = Ohjaamme liidejä pyytämään tarjousta

Jos henkilö on vieraillut sivuillanne, ladannut oppaan tai katsonut halutun määrän TikTokiin ladattuja videoita, niin lisäämme hänet uudelleenmarkkinointilistalle. Uudelleenmarkkinoinnin avulla ohjaamme liidejä pyytämään teiltä tarjousta tai ottamaan yhteyttä, koska he ovat osoittaneet kiinnostuksensa yritystänne kohtaan reagoimalla Reach- ja Act-vaiheen mainontaan.

mrace-e

Engage = Sitoutamme asiakkaat yritykseenne

Engage-vaiheessa sitoutamme asiakkaitanne yritykseenne, koska korkean asiakaspysyvyyden avulla kannattavuutenne paranee ja pystytte laittamaan lisää panostuksia asiakashankintaan. Tästä syntyy positiivinen lumipalloefekti.

mrace-m

Measure = Kehitämme mainontaanne datan pohjalta

Määritämme kaikkiin ostopolun vaiheisiin omat mittarit. Seuraamme niitä viikoittain ja kehitämme mainontaanne sen perusteella paremmaksi kohdistusten, mainosviestien ja budjettien suhteen.

Tavoitteemme on tehdä mainonnastanne viikoittain parempaa, mitä se oli edellisellä viikolla.

Pyydä tarjous

  1. Kohdista mainonta halutulle kohderyhmälle
  2. Luo uutta kiinnostusta ja kysyntää
  3. Hanki liidejä
  4. Tee mitattavaa kauppaa

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue lisää

Lue, miten teemme markkinointia, joka tuo välittömiä tuloksia ja lisää brändinne vetovoimaa.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa

    • Ääniblogi
    • TikTok

    TikTok-markkinointi yritykselle – tärkeimmät seikat kootusti

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Sosiaalinen media

    Mitä asioita huomioida, kun haluat mainostaa vastuullisesti somessa?

    Lue lisää
    • Brändi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads
    • Sosiaalinen media
    • Visuaalinen suunnittelu

    Bannerimainonta tukee markkinointistrategiaa monikanavaisesti

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media

    Fediverse-maailman mahdollisuudet: mainostaminen, yhteisöllisyys ja yksityisyys

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media

    Monikanavaisuus somemainonnassa – miksi se kannattaa?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media
    • Tekoäly

    Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: mitä kaikkea tekoäly mahdollistaa?

    Lue lisää
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media
    • Uutiset

    Meta-mainonta: Ymmärrä uudet mainostavoitteet

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Sosiaalinen media

    Pinterest-mainonta: miksi Pinterest on yhä relevantti mainoskanava?

    Lue lisää
    • Sosiaalinen media

    Suunnittele ja toteuta onnistunut somekampanja verkkokaupalle testatusti toimivan mallin avulla

    Lue lisää
    • Markkinointi
    • Sosiaalinen media

    Suunnittele markkinointisi oikein sesongin ulkopuolella

    Lue lisää