LinkedIn-markkinointi


LinkedIn-markkinoinnilla tavoitat kohdennetusti juuri ne päättäjät ja henkilöt, jotka ovat liiketoimintanne kannalta oleellisia.


Jos haluat tavoittaa juuri tietyt yrityspäättäjät tai tietyt kohderyhmät tietyltä alalta, niin silloin LinkedIn-markkinointi on sinulle kultakaivos, koska sen avulla saat yrityksenne viestin näkyviin juuri näiden henkilöiden ruuduille.

Tavoitat siis juuri haluamasi henkilöt LinkedInin ainutlaatuisten kohdennustyökalujen ansiosta esimerkiksi:

  • työnimikkeen
  • yrityksen nimen
  • yrityksen koon
  • työntekijämäärän
  • toimialan
  • tai vaikkapa osaamisen mukaan

LinkedInin maksullista mainontaa käyttäen, viestinne saadaan kohdennettua todella tarkasti vaikka vain tietyille henkilöille.

Et siis hukkaa mainoseuroja turhiin näyttökertoihin, vaan generoit laadukkaita liidejä, joita myyjäsi himoitsevat!

Samalla periaatteella LinkedIniä voidaan käyttää erinomaisena rekrykanavana uusien talenttien löytämiseksi yritykseenne.



LinkedIn-markkinointi:


Generoit huippulaadukkaita liidejä

Tavoitat juuri haluamasi kohderyhmän, minkä takia myyntisi ei joudu käsittelemään massoittain huonolaatuisia liidejä. Näin laadukkaiden liidien käsittelyyn jää enemmän aikaa, mikä johtaa parempaan lopputulokseen.


Lisäät yrityksenne tunnettuutta kohderyhmässänne

Kasvatat yrityksesi tunnettuutta kustannustehokkaasti, koska et maksa turhista näyttökerroista vaan tavoitat liiketoimintanne kannalta juuri oikeat ihmiset.


LinkedIn tukee tehokkaasti muita digikanavianne

Kun tuot LinkedInistä laadukasta liikennettä sivustollenne, niin pääset hyödyntämään LinkedInin tarkan kohdistuksen hyötyjä uudelleenmarkkinoinnin keinoin myös Googlessa sekä Facebookissa. Pystyt siis kohdentamaan jatkossa markkinointianne myös muissa kanavissa juuri näille haluamillesi henkilöille!


Kasvatat myyntiänne

Myyntinne saa jatkuvasti laadukkaita liidejä, joiden hoivaamiseen heille jää tarkan kohdistamisen myötä myös enemmän aikaa, niin se näkyy suoraan viivan alla!


Kyllä! Haluan tarjouksen LinkedIn-markkinoinnista!

Kenelle LinkedIn-markkinointi sopii?

LinkedIn-markkinointi sopii yrityksellenne, jos keskikauppanne on verrattain suuri, tai jos tavoittelette tarkkaa segmenttiä yrityspäättäjistä tai muusta vastaavasta tarkasta kohderyhmästä.

Kuten varmasti tiedät, niin yrityspäättäjien huomio on arvokasta. Sen takia näyttökerroista käydään kovaa kilpailua. Ei siis ole mitenkään tavatonta että kohderyhmän huomio maksaa esimerkiksi 6 euroa klikkaukselta.

Tämä ei varsinaisesti ole mikään ongelma silloin, kun selvitämme tarkkaan ketä halutaan tavoittaa ja mikä heitä kiinnostaa. Näin saatte vietyä oikean viestin oikeiden ihmisten eteen, eikä kustannuksia tule kuin näistä tarkkaan valituista henkilöistä.

6 euroa ei todellakaan ole iso hinta siitä, että saatte juuri teidän liiketoiminnan kannalta tärkeän henkilön lukemaan viestinne ja jättämään yhteystietonsa teille soittoa varten! Yksi heikolle liidille tehty 15 minuutin puhelukin maksaa yrityksellenne jo paljon enemmän.

LinkedIn-markkinoinnin avulla vältät nuo aikaa vievät, kalliit ja heikot liidit ja osut sen sijaan laadukkaisiin liideihin, jotka tarvitsevat palveluitanne ja joilla on varaa ostaa niitä.

”Suomen Digimarkkinointi on rikkonut jo monta kertaa liidien generoinnin ennätyksemme kuukausitasolla ja trendi on yhä kasvussa.”Pasi Örn, Marketing Automation Manager, Visma Software

Mitä me teemme Linkedinissä eri tavalla, kuin muut?


Olemme tehneet asiakkaillemme kauppaa miljoonilla euroilla some-kanavista viimeisen parin vuoden aikana.

Moni puhuu ainoastaan mainoksen näyttökerroista, CPM-hinnoista ja liidien hinnoista. Eli kuinka paljon liidejä saadaan tietyllä rahalla ja mistä saa halvimmat liidit. Tuollainen lähestymistapa ja mittaamistyyli ohjaavat markkinointia kuitenkin täysin väärään suuntaan. Iso kasa liidejä pienellä rahalla näyttää paperilla kivalta, mutta jos ne ovat heikkoja, niin ne eivät käänny kaupaksi vieden myyjienne aikaa.

Ja sehän sinua kiinnostaa – kaupan teko ja myynnin kasvattaminen, koska sitä markkinoinnilla juuri haetaan.

Me keskitymme ja mittaamme juuri sitä; miten ja kuinka paljon tuomme lisää euroja yritykseenne. Näin toiminta ohjautuu laadukkaiden liidien keräämiseen, jotka muuttuvat teille todennäköisemmin asiakkaiksi.

Mitä tuo tarkoittaa käytännössä?

Opit seuraamaan avullamme, mistä kanavista ja mistä kampanjoista tulevat liidit kääntyvät kaupaksi parhaiten, ja jotka ostavat uudelleen ja uudelleen.

Opit siis sen, mistä kaikista arvokkaimmat asiakkaanne tulevat ja millainen markkinointiviesti tai markkinoinnin tulokulma heihin puree. Tuon datan ja faktan avulla todistetun tuottoisan tulokulman voit liittää myös kaikkeen muuhun markkinointiinne!

Meidän kanssamme et siis keskity pelkästään lyhyen aikavälin tuloksiin, koska olemme sinulle strateginen kumppani. Kehittämme yrityksenne asiakashankintaa pitkäjänteisesti ja tuomme samalla jatkuvia tuloksia laadukkaiden liidien – eli toisin sanoen myynnin, rahan ja eurojen – muodossa

Mikä tekee LinkedInistä tehokkaan markkinontikanavan?

Markkinoinnin yhtenä suurimpana haasteena on jo pitkän aikaa ollut se, että sen tulee linkittyä saumattomasti myyntiin ja toisinpäin. Muuten markkinointi ja myynti käyvät puolitehoilla.

Myyjät ovat tottuneet tekemään kauppaa tietyllä tavalla, mutta enää se ei toimikaan ja jotain uutta on keksittävä.

LinkedInin suurin vahvuus on siinä, että sen avulla markkinointi saa määriteltyä todella tarkasti tietynlaisia liidejä myynnille, mikä tekee myynnin työstä helpompaa ja tuloksekkaampaa. Myynti saa positiivisia kokemuksia LinkedInin tuottamista laadukkaista liideistä ja aikaa säästyy prospektoinnin ja heikkojen liidien kontaktoinnin sijasta entistä enemmän tulosta tekevälle myyntityölle. Sitähän myyjät haluavat tehdä, myyntiä!

LinkedIn-markkinoinnin hinta

Jos suunnittelemasi vuosipanostus on alle 20 000€, niin olemme väärä kumppani sinulle. Oikeastaan myös LinkedIn on tällöin väärä kanava yrityksellenne

Yleisimmät LinkedIn-markkinointi casemme keskittyvät liidien generointiin ja niissä satsaukset LinkedIniin ovat kuukausitasolla noin 1500-3000€. Tähän summaan sisältyy sekä käytetty mediabudjetti että tekemämme työn osuus.

Meidän osaamisemme pääsee oikeuksiinsa silloin, kun pääsemme testaamaan ja seuraamaan mainonnan tuloksia pidemmässä juoksussa, koska kaupat syntyvät harvoin ensimmäisellä puhelulla heti liidin siirtyessä myynnille. Parhaiden kohdennusten ja tulokulmien löytäminen vaatii aikaa, mutta tiedämme kokemuksesta, että panostukset siihen maksavat itsensä moninkertaisesti takaisin hyvin lyhyessä ajassa.

Pyydä tarjous LinkedIn-markkinoinnista!