Verkkokaupan digimarkkinointi

Digimarkkinointi on nopein ja kannattavin keino verkkokaupan myynnin
kasvattamiseksi. Sen avulla lisäät verkkokauppasi näkyvyyttä, tavoitat uusia
potentiaalisia ostajia ja sitoutat nykyiset kertaostajat vannoutuneiksi kanta-asiakkaiksi. Suunnitelmallisten ja pitkäjänteisten digimarkkinoinnin toimenpiteiden
avulla verkkokauppasi takoo myyntiä tasaisesti ympäri vuoden.

Ota yhteyttä

Digimarkkinoinnin avulla enemmän myyntiä verkkokaupassa ympäri vuoden

Digimarkkinointi on verkkokauppojen elinehto. Jos verkkokauppasi ei löydy hakukoneiden tuloksissa ensimmäiseltä sivulta, tai et tavoita potentiaalisia asiakkaitasi sosiaalisessa mediassa, ei ihme, että myynti sakkaa. Asiakas harvoin ostaa sellaista, minkä olemassaolosta hän ei tiedä. Digimarkkinointi on tehokkain markkinoinnin muoto näiden haasteiden ratkaisemiseksi.

Digimarkkinointi on laaja kokonaisuus, jonka eri osa-alueita yhdistelemällä saat lisättyä verkkokauppasi myyntiä, näkyvyyttä ja erottuvuutta kilpailijoista. Saadaksesi parhaat tulokset, verkkokaupan digimarkkinointia tulee tehdä suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti.

Saadaksesi parhaat tulokset, verkkokaupan digimarkkinointia tulee tehdä suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti.

Meillä, Suomen Digimarkkinoinnilla, on kokemusta verkkokauppojen markkinoinnista vuodesta 2015 saakka. Vuosien varrella kertyneen kokemuksemme ja jatkuvan kehitystyön ansiosta olemme oppineet parhaat käytänteet mikä verkkokauppojen kohdalla toimii ja mikä ei. Kaiken tekemisemme taustalla on MRACE®-markkinoinnin malli, jonka pohjalta suunnittelemme ja toteutamme asiakasyritystemme markkinointia.

Ota yhteyttä

Olemme päässeet hyvin asetettuihin tavoitteisiin. Voin luottaa paljon itsenäisiä päätöksiä Suomen Digimarkkinoinnin asiantuntijoille.

Jyri Linna, House of Organic
Lue koko asiakastarina

Näin toteutamme verkkokauppojen digimarkkinointia – digimarkkinoinnin top 3 osa-alueet verkkokaupoille

1. Maksettu mainonta

Kun haluat tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita, maksettu mainonta Googlen ja sosiaalisen median eri kanavissa on kiistatta tehokkain tapa. Maksetun mainonnan avulla ohjaamme verkkokauppaasi ostovalmista yleisöä ja tiedonhakijoita, jotka ovat lähellä ostopäätöstä. Hyödynnämme maksettua mainontaa lisäksi jo olemassa olevien kontaktien ostopäätöksen vahvistamiseksi.

House of Organic

Google-mainonnan konversiot nousivat

324,76 %

Lue miten toteutamme asiakkaillemme Google-mainontaa
Tutustu sosiaalisen median markkinointiin

2. Markkinoinnin automaatio

Verkkokaupan pyörittäminen ilman markkinoinnin automaatiota on kuin kysyisit luvan tanssiin ja vastapuolen myöntyessä katoaisit paikalta. Sait myöntävän vastauksen (=oston verkkokaupassa), mutta et hyödyntänyt tarjoutunutta mahdollisuutta tanssia kohti yhteistä tulevaisuutta (=ohjata ostajaa kohti seuraavaa ostoa ja sitoutumista).

Markkinoinnin automaation avulla sitoutamme jo ostaneet asiakkaasi kanta-asiakkaiksesi, jotka ostavat kerta toisensa jälkeen. Lisäksi pelastamme kesken jääneet ostokset sekä opetamme ja muistutamme asiakkaitasi ostamaan lisää. Toisin sanoen, rakennamme automaatiot tanssittamaan asiakkaitasi sulavasti kohti seuraavia ostoja.

3. Hakukoneoptimointi ja sisällöntuotanto

Siinä missä maksetulla mainonnalla saadaan nopeita tuloksia, hakukoneoptimointi ja sisällöntuotanto varmistavat pitkäjänteisen etenemisen kohti tavoitteita. Aluksi varmistamme, että verkkokauppasi sivuilla on tarpeeksi sisältöä, johon asiakas kannattaa ohjata. Tämän jälkeen optimoimme sisällön hakukoneystävälliseksi siten, että verkkokauppasi näkyvyys nousee hakukoneiden tuloksissa. Mitä korkeammalle sivustosi sijoittuu hakutuloksissa, sitä varmemmin saat orgaanista liikennettä ja ostavia asiakkaita verkkokauppaasi.

House of Organic

Google-mainonnan konversiot nousivat

324,76 %

Tutustu tapaamme tehdä hakukoneoptimointia
Lue lisää sisältömarkkinoinnin palveluistamme

Lataa maksuton opas: ”Verkkokaupan tärkeimmät sähköpostiautomaatiot”

10 automaatiota, jotka kasvattavat verkkokaupan myyntiä 7–15 %
Lataa opas täältä

Verkkokaupan digimarkkinointi MRACE®-viitekehyksen mukaan

MRACE® on markkinoinnin malli, jonka avulla johdamme ja toteutamme asiakasyritystemme markkinointia. Malli koostuu markkinoinnin peruselementeistä: Reach, Act, Convert, Engage sekä Measure. Verkkokaupan markkinoinnissa vaikutamme kaikkiin näihin vaiheisiin jatkuvilla, pitkäjänteisillä toimenpiteillä.

Tutustu malliimme
mrace markkinonti malli
mrace-r
mrace-a
mrace-c
mrace-e
mrace-m

Miksi valita kumppaniksi Suomen Digimarkkinointi?

Alusta asti meitä vakuutti se, että pääsemme tekemään suoraan yhteistyötä kunkin kanavan asiantuntijan kanssa. Yhdessä he muodostavat meitä palvelevan kattavan tiimin. Samalla opimme itse suoraan digimarkkinoinnin asiantuntijoilta.

Mika Jokiniemi, Innoluxin kehitysjohtaja

Verkkokauppa-asiakkaitamme

siparila-logo - Copy
house-of-organic-logo - Copy
24rent-logo
lampoykkonen-logo - Copy

Mitä asiakkaamme sanovat

Olemme päässeet hyvin asetettuihin tavoitteisiin. ROAS on ollut pitkin yhteistyötä niin hyvä, voin luottaa paljon itsenäisiä päätöksiä Suomen Digimarkkinoinnin asiantuntijoille. Tällä hetkellä teemme yhteistyötä Suomen Digimarkkinoinnin kuuden asiantuntijan kanssa, ja voimmekin pitää tätä meidän oman in-house-markkinointitiimimme jatkeena.

Yhteistyömme on kehittynyt yhä kokonaisvaltaisemmaksi ja näin kaikki kanavat tukevat paremmin toisiaan.

JYRI LINNA,
CEO, PERUSTAJA, HOUSE OF ORGANIC

Kasvun aikana tärkeimpiä tavoitteitamme ovat markkinoinnin mitattavuuden lisääminen ja toimenpiteiden jatkuva optimoiminen. Suomen Digimarkkinoinnin MRACE®-malli pohjautuu juuri tähän.

Haluamme myös kehittää asiakaskokemustamme digitaalisissa kanavissa. Tämä vaatii paljon laadukasta sisältöä, kohdennettuja ja oikea-aikaisia kampanjoita sekä tehokasta markkinoinnin automaatiota. Viemme kaikki nämä toimenpiteet seuraavalle tasolle yhdessä Suomen Digimarkkinoinnin kanssa.

JONI-PETTERI, IKONEN
MYYNTIJOHTAJA, INNOLUX

Ota yhteyttä

Usein
kysyttyä

Verkkokaupan digimarkkinointi on laaja kokonaisuus, joka koostuu useasta eri osa-alueesta, siksi se usein herättää kysymyksiä. Tässä muutamia yleisimpiä kysymyksiä, joita asiakkaamme ovat meiltä vuosien varrella kysyneet.

Mitkä ovat tuottavimmat kanavat verkkokaupan markkinoinnissa? Mihin eurot kannattaa panostaa?

Kokemuksemme mukaan verkkokaupan markkinoinnissa kannattaa ensisijaisesti keskittyä maksettuun mainontaan, markkinoinnin automaatioon sekä hakukoneoptimointiin ja sisällöntuotantoon. Jokainen verkkokauppa on kuitenkin yksilöllinen omine tarpeineen ja tavoitteineen, siksi katsomme eri kanaviin panostusta aina kokonaiskuvan kautta MRACE-viitekehys huomioiden.

Kokonaiskuvan sekä jatkuvan mittaamisen ja seurannan kautta asiantuntijamme osaavat suositella, mihin toimenpiteisiin juuri teidän verkkokaupassanne kannattaa seuraavaksi panostaa ja mitkä kannattaa karsia pois. Jatkuva optimointi takaa, että euroista saadaan paras mahdollinen hyöty.

Teen verkkokaupassani markkinointikampanjoita, eikö se riitä?

Kampanjat ovat erinomainen keino hankkia nopeita tuloksia, mutta niiden tulisi olla kuitenkin vain tukena jatkuvan tekemisen ohella. Jatkuvat, suunnitelmalliset toimenpiteet tuovat tuloksia pitkällä aikavälillä. Kun digimarkkinoinnin ottaa osaksi arkea ja tekee työtä pitkäjänteisesti, myyntiä tulee tasaisesti ympäri vuoden, eikä ainoastaan kampanjoiden yhteydessä.

Miten nopeasti voin odottaa tuloksia?

Maksetulla mainonnalla on mahdollista saada tuloksia hyvinkin nopealla aikataululla, sillä mainonta voidaan saada näkyviin samana päivänä, kun mainokset on luotu. Hakukoneoptimointi on puolestaan hitaampi prosessi, joka vaatii pitkäjänteisiä toimenpiteitä tulosten saavuttamiseksi. Verkkokaupan kokonaisuuden kannalta kumpikin tapa tulosten hankkimiseksi on tärkeässä osassa.

Esimerkiksi eräs verkkokauppa-asiakkaamme sai markkinoinnin automaatiopalvelumme kautta yli 39 000 euroa myyntiä ensimmäisten 90 päivän aikana. Tämä summa oli 21 % heidän liikevaihdostaan kyseisenä ajanjaksona.

Ota
yhteyttä

Ota ensimmäinen askel kohti verkkokauppasi myynnin kasvattamista täyttämällä oheinen lomake.

    • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.