Markkinoinnin automaation rooli tehokkaan markkinoinnin ja myynnin mahdollistajana on tärkeämpi kuin koskaan ennen, koska digitaalisen markkinoinnin lakimuutokset vaikuttavat paljon mainonnan kohdistamiseen. Markkinoinnin automaatioon panostamalla sinä omistat asiakasdatan ja sinulla on suora ja suostumuksellinen yhteys asiakkaisiin ja liideihin sähköpostin avulla. Liian vahva mainosalustoihin nojaaminen voi olla kohtalokasta niille, jotka eivät ole keränneet sähköpostilistaa itselleen.
Lakimuutoksia ovat esimerkiksi kolmannen osapuolten evästeiden poistuminen ja e-Privacy regulaation kietoutuminen entistä tiukemmin GDPR:n edellyttämään opt-in-markkinointiin.
Pardot ja markkinoinnin automaatio ovat mahdollistajia
Markkinoinnin automaatio mahdollistaa sellaisia asioita, mihin mikään muu markkinoinnin keino ei kykene.
Lähdemme esimerkiksi kehittämään kanssasi myyntinne ja markkinointinne yhteispeliä markkinoinnin automaation tuottamaa dataa hyödyntämällä. Rakennamme segmenttejä ja tunnistamme ideaaleja asiakasprofiileja. Tutkimme, mikä yhdistää parhaita asiakkuuksia ja liidejä; kuinka he toimivat, onko heillä yhdistäviä tekijöitä kulutetuista sisällöistä, miten heidän käyttäytymiseensä perustuvat datat eroavat muista, käyvätkö he useasti sivustolla tai onko heillä jokin muu ”mielenkiintoinen hetki”, joka erottaa heidät toisista?
Asiakkaillamme tyypillisesti on taktisten mittareiden lisäksi laajempia tavoitteita kuten myyntisyklin lyhentäminen, segmenttikokojen kasvattaminen ja asiakaspysyvyyden parantaminen.
Ota yhteyttä