Referenssitarina
Maansiirto Harry Mäkelä Oy
Infra-alan yritys vauhdittaa kasvua digimarkkinoinnin keinoin
Maanrakennusalalla harva yritys tunnistaa digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksia, tai hyödyntää niiden potentiaalia täydellä teholla. Maansiirto Harry Mäkelä Oy halusi vahvistaa asemaansa ottamalla edelläkävijän roolin nykyaikaisen digimarkkinoinnin parissa. Digimarkkinointi haluttiin osaksi tavoitteellista kasvustrategiaa parhaan mahdollisen kumppanin tuella. Yhteistyö Suomen Digimarkkinoinnin kanssa on jatkunut reilu kaksi vuotta ja digitaalisen markkinoinnin panostukset sekä tulokset ovat hallitussa kasvussa. Käytännössä koko brändi on kokenut uudistuksen, ja näkyvyys verkossa kerää yhteydenottoja sekä työhakemuksia yrityksen kasvun tueksi.
Ehdottomasti parasta on asiantunteva palvelu. SDM osaa sovittaa yhteen luovan työn meidän insinöörimäisen tekemisen ja ajattelun kanssa. Yksi isoimmista syistä, miksi lähdettiin SDM:n kanssa tekemään yhteistyötä, on heidän arvopohjansa. Olen kuullut paljon hyvää heidän tekemisen tavoista sekä siitä, miten he kohtelevat omaa henkilökuntaansa. Mm. nämä asiat ohjasivat valintaamme, kun etsimme sopivinta kumppania brändin ja markkinoinnin kehittämiseen.
Simo Pynnönen
toimitusjohtaja, Maansiirto Harry Mäkelä Oy
Ads – 3 kuukauden aikana
+420 klikkausta
Yhteydenotot – 1,5 vuoden aikana verkkosivuilla lähes
100 lomakkeen täyttöä
Facebook – yli 140 000 tavoitettua kohderyhmäläistä
+9500 klikkausta ja +300 tykkäystä
NPS – asiakkaan arvosana
SDM:lle 10
Yhteistyön pohjana toimii Suomen Digimarkkinoinnin oma MRACE®-malli sekä ketterä projektinhallinta.
Digitaalisen markkinoinnin tavoitteita ovat olleet muun muassa tunnettuuden ja uskottavuuden kasvattaminen, maantieteellisen laajentumisen tukeminen, liidien ja yhteydenottomäärien kasvattaminen sekä työhakemusten saaminen ja nykyisten osaajien sitouttaminen.
Haasteena toimialalla on se, että päättäjien harkinta-aika on tyypillisesti kuukausista jopa vuosiin. Aktiivisella läsnäololla verkossa varmistamme kilpailuedun, jolla Maansiirto Harry Mäkelä Oy on asiakkaan mielessä jo ennen päätöksentekohetkeä.
Mainonnan elinkaarta ja tuloksellisuutta parantavat myös Rulla Median videot, joissa Maansiirto Harry Mäkelän urakointia, henkilöstöä ja asiakkaita tuodaan esiin.
SDM:n palvelut sopivat kaikille yrityksille, jotka etsivät hyvää yhteistyökumppania brändin, sisällön tai somenäkyvyyden kehittämiseen. SDM:n organisaatiossa on digitaalisen markkinoinnin syvää asiantuntijuutta, jolloin me voimme keskittyä siihen, missä me ollaan hyviä. Heiltä nousee paljon hyviä juttuja, joita me ei olisi osattu itse ajatellakaan. Olemme kovassa kasvussa ja tästä yhteistyöstä on meille iso apu- Lisäksi SDM:n asiantuntijat ovat hyviä tyyppejä.
Simo Pynnönen
toimitusjohtaja, Maansiirto Harry Mäkelä Oy
Teimme brändistrategian, uudistimme visuaalisen ilmeen ja toteutimme uudet verkkosivut. Tämän jälkeen kasvua on rakennettu digitaalisen markkinoinnin keinoin jatkuvalla sisällöntuotannolla, sosiaalisen median mainonnalla Facebookissa ja LinkedInissä sekä Google Ads -mainonnalla. Olemme myös toteuttaneet verkkosivun evästeet, huolehtineet sivuston ylläpidosta ja päivityksistä sekä toteuttaneet brändi-ilmettä vastaavia kuvauksia ja painettavia materiaaleja.
Maansiirto Harry Mäkelä Oy:lla ei ollut käytössä sosiaalisen median kanavia ennen yhteistyön aloittamista. Nyt sosiaalisen median mainonnalla on tavoitettu relevanttia liikennettä lähes 150 000 ihmistä pääosin Keski-Suomessa ja Pirkanmaalla, jotka ovat Maansiirto Harry Mäkelä Oy:n päätoimialueita. Lisääntyvä tunnettuus näkyy suoraan kasvavina yhteydenottoina verkossa ja puhelimitse. Digitaalisella markkinoinnilla on tuettu myös yrityksen rekrytointeja, ja käytössä olleet kanavat ovat tuoneet useisiin korkeankin vaatimustason avainrekryihin laadukkaita hakemuksia.
Asiakas on hyvin sitoutunut ketterään toimintamalliimme ja kokee yhteiset palaverit hyödyllisiksi. Tiiminä nostamme uusia ideoita asiakkaan tavoitteisiin peilaten ja mietimme kokonaiskuvaa pitkässä juoksussa. Ymmärrys asiakkaan liiketoiminnasta syventyy koko ajan ja asiantuntijamme saavat toteuttaa markkinointia melko itsenäisesti, sillä asiakas luottaa työn jälkeen. Asiakkaan oma aktiivisuus ja rohkeus digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksiin tekevät yhteistyöstä hedelmällistä, mikä näkyy myös tuloksissa.
Lauri Hirsilä, Asiakasvastaava, Suomen Digimarkkinointi Oy