Vain noin 3% verkkosivustollesi saapuvista ihmisistä on valmiita ostamaan heti. Miten saada loput 97% asiakkaaksi?

Google Adwords Uudelleenmarkkinointi (Remarketing) -kampanjassa, markkinoidaan verkkosivustoa tai tuotteita jo sivustolla käyneille henkilöille. Mainokset näkyvät vain sellaisille ihmisille, jotka ovat jo tutustuneet sivustoosi ja näin yrityksesi on heille tuttu. Mainokset näkyvät Googlen display-verkossa, joka kattaa 98% suomalaisista Internetin käyttäjistä.

MIKSI UUDELLEENMARKKINOINTI KANNATTAA?

Chet Holmes on rakentanut mallin nimeltään ”kiinnostuksen pyramidi”, joka kuvaa ihmisten kiinnostusta yrityksesi palveluja kohtaan. Vain 3% ihmisistä, jotka ovat jo ihanne kohderyhmääsi, on valmiita ostamaan heti. Lopuilla ostopäätös ei ole ajankohtainen. Markkinoinnin ongelma on ollut se, kuinka pysyä näiden loppujen mielessä ostopäätöksen hetken koittoon asti. Yhdysvalloissa puhutaan ”top-of-mind” eli brändin rakentamisesta siten, että ollaan asiakkaan mielessä ensimmäisenä vaihtoehtona.

Digitaalisessa markkinoinnissa uudelleenmarkkinointi on erittäin tehokas apu tähän ongelmaan. Kävijöistä, jotka ovat tutustuneet yrityksen verkkosivustoon ja palveluihin, mutta eivät jostain syystä ole tehneet ostoa tai yhteydenottoa, rakennetaan remarketing-ryhmä. Tätä ryhmää pystytään sitten muistuttamaan yrityksen olemassaolosta ja jopa juuri siitä palvelusta tai tuotteesta, josta kävijä on ollut kiinnostunut.

Näin pysytään potentiaalisen asiakkaan mielessä, kun hän päättää toimia ja tehdä ostoksensa.

MITEN UUDELLEENMARKKINOINTI TOIMII?

Google Adwordsin uudelleenmarkkinointi (Remarketing) vaatii seuraavat asiat:

  • Uudelleenmarkkinointi seurantakoodin asennuksen sivustolle.
  • Ryhmien suunnittelun ja rakentamisen.
  • Tarjousten miettimisen.
  • Mainosten rakentamisen.

Kun edellä mainitut asiat on suunniteltu ja toteutettu, saadaan uudelleenmarkkinointi käyntiin.

MITEN PÄÄSEN TESTAAMAAN UUDELLEENMARKKINOINTIA?

Uudelleenmarkkinointi aloitetaan seurantakoodien asentamisella. Tämän jälkeen odotellaan, että jokainen ryhmä saa vähintään 100 kävijää ja sen jälkeen pystytään käynnistämään remarketing. Uudelleenmarkkinointi siis vaati, että verkkosivuilla on jo kävijöitä.

Kun kävijäryhmät on rakennettu ja uudelleenmarkkinointi käynnistyy, lähtevät rakennetut kuvamainokset muistuttamaan kävijöitä yrityksesi olemassaolosta display-verkon mainospaikoille. Mainosta klikattaessa päädytään takaisin verkkosivuillesi, juuri oikean palvelun alasivulle.

Kiinnostaako, kuinka remarketing toimii sinun bisneksessäsi?

Ota yhteyttä ja keskustellaan asiasta.