89 %
asiakkaista aloittaa ostoprosessinsa hakukoneista
81 %
asiakkaista tekee itsenäistä tiedonhakua ennen kontaktia myyjään
Nämä luvut tarkoittavat sitä, että yrityksenne sivustolla tulee olla paljon sisältöä, jotta löydytte Googlen hakutuloksista, ja että asiakkaanne voivat tutustua palveluihinne teidän eikä kilpailijanne sivustolla.
Jos tuotteenne tai palvelunne ostaminen vaatii asiakkaalta harkintaa, tiedonhakua ja vertailua, niin sisältömarkkinointi on tehokkaimpia markkinoinnin muotoja yrityksellenne, koska asiakkaanne tekevät paljon itsenäistä tiedonhakua ennen kontaktia myyjäänne. Jos he eivät löydä tarvittavaa tietoa sivustoltanne, niin he etsivät sen kilpailijanne sivuilta.
Sisältömarkkinointia ei saa myöskään pois päältä. Jos lopettaisit jostain syystä kaiken markkinoinnin tekemisen, niin hakukoneoptimoidut sisältönne tuottavat silti tasaisesti liikevaihtoa vielä vuosien ajan.
Yksikään asiakkaanne ei osta tuotettanne tai palveluanne hyvän mainoksen takia, vaan hyvän sisällön takia.
Ota yhteyttä