Digitaalisen markkinoinnin oppikirja yliopistoon ja ammattikorkeakouluun
Digimarkkinointi – Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän

Digitaalisen markkinoinnin oppikirja yliopistoon ja ammattikorkeakouluun
Teoksessa yhdistyvät Suomen parhaaksi valitun digitoimiston sekä alan johtavien tutkijoiden ja opettajien osaaminen.
Ostoprosessit digitalisoituvat, minkä takia liiketoiminnankin täytyy muuttua, jotta se voi myydä palveluitaan paremmin verkossa. Opit, mitä asioita muutoksessa tulee huomioida liiketoiminnan tasolla ja kuinka tuet muutosta markkinoinnin avulla.
Kirja tarjoaa:
Nyt kun asiakkaat menevät vauhdilla digiin, niin myös kokemuksen ja palvelun tulee siirtyä sinne. Kirja kertoo, miten se tapahtuu.
– Heikki Karjaluoto, markkinoinnin professori ja digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän tutkimusryhmän johtaja, Jyväskylän yliopisto
Markkinoinnin tuomat tulokset voidaan pilata jo siinä vaiheessa, kun johtoryhmä lukottaa yritykselle vääränlaisen markkinointistrategian.
Siksi kirjan sisältö perustuu kahteen eri malliin.
Ensimmäisellä mallilla luot johtoryhmätason markkinointistrategian, joka on linjassa yrityksen liiketoiminnan tavoitteiden, kilpailutilanteen, asiakaskäyttäytymisen muutoksen ja teknologisen kehityksen kanssa.
Mallin avulla yritys voi myös määrittää strategiansa uudelleen, kun yritys, toimiala tai kilpailutilanne kohtaavat muutoksen.
Toisella mallilla johdat strategian viemistä käytäntöön ja mittaat sen tuottamaa myynnin kasvua.Malli on Suomen parhaaksi valittu markkinoinnin malli, MRACE®.
Yhdessä nämä mallit auttavat yritystä:
Niko Lahtinen on Suomen Digimarkkinointi Oy:n toinen pääomistaja ja kaupallinen johtaja. Hän on tuotteistanut lukuisia digitaalisen markkinoinnin palveluja, jotka ovat tuoneet tuloksia ja merkittävää kasvua suomalaiseen yrityskenttään.
Kimmo Pulkka on Suomen Digimarkkinointi Oy:n osakas ja markkinointistrategi. Hänellä on lähes kymmenen vuoden kokemus digitaalisen markkinoinnin strategisesta ja taktisesta työstä niin start-upeissa kuin pörssiyhtiöissä.
Heikki Karjaluoto on Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin professori ja digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän tutkimusryhmän johtaja. Hän on tutkinut ja opettanut digitaalista markkinointia noin 20 vuotta.
Joel Mero toimii Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulun apulaisprofessorina. Hän on tutkinut digitaalista markkinointia kymmenen vuoden ajan ja perehtynyt yritysten tapoihin hyödyntää dataa ja teknologiaa markkinoinnin päätöksenteossa.
Kirjan strategiamalli on erinomainen markkinointistrategian luomiseen, mutta myös sen päivittämiseen sekä määrittämiseen uudelleen.
– Niko Lahtinen, kaupallinen johtaja, SDM