Web-analytiikan opas

Mittaamisen strategia ja tekninen toteutus MRACE®-mallin mukaan

Kävijäseuranta eli web-analytiikka on erottamaton osa verkkosivuja ja digimarkkinointia ja näin ollen myös liiketoimintaasi. Mikäli et mittaa sivustonne kävijöitä ja heidän toimintaansa, menetät paljon sivustonne ja markkinointinne potentiaalista. 

Ilman kävijäseurantaa, mittaamista ja tulosten analysoimista toimit puhtaasti arvailujen varassa. 

Kun web-analytiikan mittaristo on rakennettu liiketoimintanne tavoitteita tukevasti ja keräämäsi data on varmasti laadukasta, voit tehdä bisnespäätöksiä datan pohjalta luottavaisin mielin.

Tässä web-analytiikan oppaassa käymme läpi: 

  • Miksi verkkopalvelun mittaaminen on kriittinen osa liiketoimintaanne?
  • Kuinka yrityksen tavoitteista johdetaan verkkopalvelun mittaamisen tavoitteet?
  • Miten luodaan MRACE®-mallin mukainen mittaamisen strategia?
  • Miten asetat KPI-mittarit MRACE®-mallin eri vaiheisiin?
  • Miten valitset kävijäseurannan työkalut?
  • Kuinka raportoit tuloksia ja kehität markkinointianne dashboardin avulla?
  • Miksi mittaamisen jatkuva kehittäminen on nykyisessä toimintaympäristössä välttämätöntä?

Lataa opas