Google Shopping -mainonta

Google Shopping tuo ostovalmista liikennettä verkkokauppaasi korkealla konversioprosentilla. Google Shopping -mainokset näkyvät hakusivun yläreunassa ja ne sisältävät aina myymäsi tuotteen kuvan, hinnan ja nimen.

Lue lisää Ota yhteyttä

Google Shopping -mainoksen klikkausprosentti on jopa 3 kertaa parempi kuin tekstimainoksen (Google Ads)

Google Shopping -mainonnan avulla voit mainostaa verkkokauppasi tai kivijalkasi tuotteita suoraan Googlen hakutuloksissa. Shopping-mainokset näkyvät Googlen hakutulossivulla kuten normaalit tekstimainokset, minkä ansiosta potentiaaliset asiakkaasi voivat hakea, vertailla ja ostaa tuotteitasi Googlesta. Mainoksissa näkyy tuotteen nimi, kuva, hinta sekä mahdolliset tähtiarvostelut – aivan kuten missä tahansa verkkokaupassa.

Shopping on siis tarkoitettu fyysisten tuotteiden mainostamista varten, joten palveluiden mainostamiseen se ei sovellu.

Google Shopping -mainosten mediabudjettia käytetään samalla tapaa kuin Google Adsissakin, eli vain klikkaukset maksavat. Shopping-mainosten klikkihinnat ovat hyvin samaa tasoa kuin Ads-mainostenkin.

Globaalisti 85 % maksetusta Googlen kautta tulevasta liikenteestä on peräisin Shopping-mainoksista.

Kenelle Google Shopping -mainonta sopii?

Google Shopping -mainonta on kultakaivos isoille verkkokaupoille, mutta suosittelemme myös pienempien verkkokauppojen kokeilevan sitä. Google Shopping tuli Suomeen vasta kesäkuun 2019 alussa, joten sitä kannattaa ehdottomasti hyödyntää.

Shopping-mainosta klikkaamalla asiakkaasi pääsee suoraan verkkokauppasi tuotesivulle, josta hän voi lisätä tuotteen suoraan ostoskoriin. Näin tuotteen ostaminen nopeutuu huomattavasti.

Google Shopping vaatii toimiakseen toimivan tuotefeedin (tuotesyöte)

Ennen kampanjan aloittamista tuotefeedi tulee laittaa kuntoon. Jos teette jo Googlen dynaamista remarketingia, niin tuotefeedinne on kunnossa. Jos tuotefeedi pitää rakentaa, niin pystymme auttamaan sen tekemisessä. Ilman sitä mainonta ei yksinkertaisesti onnistu.

Tuotefeedistä tulee löytyä selkeät tuotenimet ja -kuvaukset sekä hintatiedot.

Ota yhteyttä

Google Shoppingin avulla tavoitat tuotteistasi ja myymistäsi brändeistä kiinnostuneet henkilöt entistä tehokkaammin, koska mainontaa voi kohdistaa tarkasti hakusanojen mukaan.

Asiakkaasi näkevät Googlen hakutulossivuilla tuotteestasi kuvan, nimen, hinnan ja arvostelut. Näin asiakas tekee valintaa jo hakutuloksissa, eikä klikkaa sivuillesi, jos tuotteesi ei ole sellainen, jota hän etsii. Näin et maksa turhasta klikkauksesta.

Ota yhteyttä

Mitä asiakkaamme sanovat

MRACE-mallin ansiosta voin luottaa siihen, että asiakkaan koko ostopolku on huomioitu digimarkkinoinnissamme. Kun jokaisen yksittäisen toimenpiteen osalta on määritelty mihin MRACE-mallin vaiheeseen se kuuluu, digimarkkinoinnin toimenpiteet eivät jää irrallisiksi vaan minun on helppo ymmärtää miten eri kanavat tukevat kokonaisuutta
SAANA JÄRVINEN, MARKKINOINTI HIMOSLOMAT OY
Oma tiimimme oppii jatkuvasti SDM:n asiantuntijoilta esimerkiksi siitä, mitä kannattaa kokeilla tai millaisia tarkempia mittauspisteitä voimme asettaa. Yhteistyö on pysynyt raikkaana, eikä rutinoitumista ole näkyvissä.
ANTTI HERRALA, MARKKINOINTIPÄÄLLIKKÖ MEZZOFORTE OY
Suomen Digimarkkinoinnin tuloskeskeinen lähestymistapa istuu tavoitteisiimme erinomaisesti. Alusta asti he ovat tarjonneet proaktiivisesti innovatiivisia ideoita. Nyt digitaalinen markkinointimme kehittyy koko ajan, mikä näkyy suoraan myynnin luvuissa. Markkinaosuutemme on kasvanut merkittävästi.
TUOMAS TALVO, Maajohtaja, TOSHIBA HVAC
 
Ota yhteyttä

Google Shopping MRACE®-viitekehyksen mukaan

Google Shoppingilla vaikutamme MRACE®-viitekehyksen Reach-vaiheeseen.

Shopping-mainoksilla saat tuotteesi kuvan, hinnan, nimen, arvostelut ja kauppasi nimen aivan asiakkaidesi silmien alle. Mainokset erottuvat hyvin hakutulossivuilla visuaalisuutensa ansiosta, joten asiakkaasi näkee heti, millaista tuotetta tarjoat. Se vähentää turhia klikkauksia ja lisää sellaisia klikkauksia, jotka johtavat tuotteen ostoon.

mrace markkinonti malli
mrace-r
mrace-m

Ota
yhteyttä

Google Shopping -mainonnan hyödyt:

  1. Todella hyvä ROAS
  2. Tuo ostovalmiimpaa liikennettä kauppaasi
  3. Laajempi tavoittavuus
  4. Kauppiasportaalin hallinta on helppoa
  5. Erotu kilpailijoista olemalla mukana Suomen ensimmäisessä Google Shopping -aallossa

    • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.