Google Shopping -mainonta


Google Shopping -mainoksen klikkausprosentti on jopa 2-3 kertaa tekstimainosta parempi


Google Shopping -mainonnan avulla voit mainostaa verkkokauppasi tai kivijalkasi tuotteita suoraan Googlen hakutuloksissa. Shopping-mainokset näkyvät Googlen hakutulossivulla kuten normaalit tekstimainokset, minkä ansiosta potentiaaliset asiakkaasi voivat hakea, vertailla ja ostaa tuotteitasi Googlesta. Mainoksissa näkyy esimerkiksi tuotteen nimi, kuva, hinta ja tuotekuvaus – aivan kuten missä tahansa verkkokaupassa.

Google Shopping on siis tarkoitettu fyysisten tuotteiden mainostamista varten, joten palveluiden mainostamiseen se ei sovellu.

Google Shopping -mainosten mediabudjettia käytetään samalla tapaa kuin Adsissakin, eli vain klikkaukset maksavat. Maailmalla Shopping-mainosten klikkihinnat ovat hyvin samaa tasoa kuin Ads-mainostenkin.


85 % maksetusta liikenteestä tulee Shoppingista

Maailmalla tehtyjen tutkimusten mukaan verkkokauppojen Googlesta peräisin olevasta maksetusta liikenteestä 85 % tulee Shopping-mainosten kautta. Vain 15 % tulee tekstimainoksista, joten ilman Shopping-mainoksia et tavoita asiakkaitasi.


Pyydä tarjous Google Shopping -mainonnasta!

Visuaaliset Shopping-mainokset näkyvät ennen tekstimainoksia, mikä tekee niistä tehokkaita


Shopping-mainonta on äärimmäisen tehokasta

Konversioprosentit ovat korkeampia – useampi ostaa

Asiakas saa tietoa tuotteesta jo hakusivulta (kuva, hinta, tuotekuvaus), joten verkkokauppaasi päätyy aidosti tuotteestasi kiinnostuneita henkilöitä. Siksi myös useampi vierailija ostaa.


Shopping-mainosten klikkausprosentti on 3-kertainen

Selkeä tuotekuva, tuotekuvaus, hinta ja tähtiluokitus saa ostovalmiin asiakkaan klikkaamaan sivustollenne paljon todennäköisemmin kuin vain tekstimainosta lukemalla.


Jopa 8/10 verkkokaupan maksetusta Google-liikenteestä tulee Shoppingista

Maailmalla tehtyjen tutkimusten mukaan verkkokauppojen Googlesta peräisin olevasta maksetusta liikenteestä 85 % tulee Shopping-mainosten kautta. Vain 15 % tulee tekstimainoksista, joten ilman Shopping-mainoksia tavoitat vain murto-osan asiakkaistasi


Vertailu tapahtuu jo hakusivulla – vältät turhat klikit

Tuotekuva, hinta ja tuotekuvaus kertovat asiakkaalle paljon jo hakutulossivulla. Jos tuote ei vaikuta sellaiselta, jonka asiakas haluaa, niin hän ei todennäköisesti klikkaa verkkokauppaasi. Se on sinulle vain säästöä.


Kyllä! Haluan tarjouksen Google Shopping -mainonnasta!

Kenelle Google Shopping -mainonta sopii?

Google Shopping -mainonta on kultakaivos Isoille verkkokaupoille, mutta suosittelemme myös pienempien verkkokauppojen kokeilevan sitä. Google Shopping tuli Suomeen vasta kesäkuun 2019 alussa, ja tällä hetkellä mainontaa on lähdetty toteuttamaan esimerkiksi Nordic Hair Houselle.

Shopping-mainosta klikkaamalla asiakkaasi pääsee suoraan verkkokauppasi tuotesivulle, josta hän voi lisätä tuotteen suoraan ostoskoriin. Näin tuotteen ostaminen helpottuu huomattavasti.

”Verkkokauppa saatiin lanseerattua sovitusti ja myyntiä alkoi kertymään Google Adsin avulla heti ensimmäisistä päivistä lähtien. Olemme olleet todella tyytyväisiä yhteistyöhön SDM:n kanssa.”Timo Saari, Nordic Hair House

Mitä Shopping-mainonnassa tulee ottaa huomioon?


Olemme tehneet asiakkaillemme kauppaa miljoonilla euroilla some-kanavista viimeisen parin vuoden aikana.

Shopping-mainonta on vasta rantautunut Suomeen, joten nyt on äärimmäisen hyvä mahdollisuus aloittaa sen hyödyntäminen.

Muista kuitenkin olla tarkkana palveluntarjoajan valitsemisessa, koska kanava on Suomessa uusi, eikä dataa Suomen markkinoista vielä ole. Me olemme on jo muutaman vuoden ajan käyneet oppimassa ulkomaisilta shopping-mainostajilta heidän toimintaa mm. Lontoossa, joten alan parhaat käytänteet ovat jo Google-tiimimme tiedossa ja käytettävissä. Saat meiltä Shopping-sertifioidun asiantuntijan hoitamaan markkinointianne. Ensimmäinen blogimme aiheesta on yli kolmen vuoden takaa, joten aihe on meille tuttu.

Shopping-kampanjat sopivat niin pienemmille asiakkaille kuin suurille verkkokaupoille. Verkkokauppa voi toimia joko Suomen rajojen sisällä tai kansainvälisesti. Verkkokaupan koko ei siis määrittele sitä, kuka Shopping-mainoksia voi hyödyntää.

Google Shopping vaatii toimiakseen toimivan tuotefeedin (tuotesyöte)

Ennen kampanjan aloittamista tuotefeedi tulee laittaa kuntoon. Jos teette jo Google dynaamista remarketingia, niin tuotefeedinne on jo kunnossa. Jos tuotefeedi pitää rakentaa, niin pystymme auttamaan sen tekemisessä. Ilman sitä mainonta ei yksinkertaisesti onnistu.

Tuotefeedistä tulee löytyä selkeät tuotenimet, -kuvaukset sekä hintatiedot.

Hyödynnä Suomen ensimmäinen Google Shopping -aalto

Kuinka usein olet toivonut jälkikäteen, että olisit lähtenyt johonkin asiaan ensimmäisten joukossa mukaan. Nyt sinulla on siihen mahdollisuus. Ja todennäköisesti hyvin tuottoisa sellainen.

Olet pääsemässä Suomen Google Shoppingin ensimmäiseen aaltoon mukaan, joka on kenelle tahansa verkkokauppiaalle tai kivijalan omistajalle hyvin suuri mahdollisuus.

Google Shopping:

  1. Omaa todella hyvän ROAS:in (tulokset KV-markkinoilta)
  2. Tuo ostovalmiimpaa liikennettä kauppaasi, koska asiakas saa tietoa tuotteestasi jo hakutulossivulta
  3. Laajempi tavoitettavuus, tavoitetaan tuotteista ja brändeistä kiinnostuneet asiakkaat entistä tehokkaammin
  4. Kauppiasportaalin helppo hallinta
  5. Erotu kilpailijoista olemalla Suomen ensimmäisessä Google Shopping -aallossa

Google Shopping -mainonnan hinta

Google Shopping -mainonnan hinta on alkaen 369€/kk + käytetty mediabudjetti.