Instagram-markkinointi

Instagram-markkinointi luo uusia kasvumahdollisuuksia yrityksenne koosta ja toimialasta riippumatta. Olemme myyneet Instagramin maksullisen mainonnan avulla kannattavasti kymppitonnien toiminnanohjausjärjestelmiä sekä muutaman euron verkkokauppatuotteita, joten se soveltuu niin B2B- kuin B2C-yrityksille.

lue lisää Ota yhteyttä

Instagram-markkinointi luo uusia kasvumahdollisuuksia B2B- tai B2C-yrityksellenne</span

Olemme myyneet sosiaalisessa mediassa kymmenillä miljoonilla euroilla asiakkaidemme tuotteita ja palveluita. Iso osa tuosta summasta on tullut Instagramista.

Instagram ei ole enää pelkkä nuorten kanava, vaan tällä hetkellä isoin kasvu tapahtuu +50-vuotiaiden keskuudessa.

Instagram-markkinointi perustuu kolmen pääpilarin varaan: ostajapersoonien määrittämiseen, houkuttelevien mainosten tekemiseen ja mainosten tarkkaan kohdentamiseen. Jos jokin näistä pilareista puuttuu, mainontanne ei ole läheskään niin tehokasta kuin se voisi systemaattisella tekemisellä olla.

Teemme Instagramissa pelkkää maksettua mainontaa, koska te saatte sillä kaikista parhaan tuloksen. Emme ylläpidä tai päivitä Instagram-sivuanne, koska se on enemmän teidän brändi- ja työnantajaviestintänne keino. Siksi emme myöskään suosittele ulkoistamaan Instagram-sivunne kuvien päivittämistä kolmansille osapuolille, vaan teidän kannattaa tehdä se itse.

Miksi teidän kannattaa panostaa Instagram-markkinointiin?

Vaikka pääkohderyhmänne olisi suurten yritysten toimitusjohtajat, niin suurin osa heistä on Instagramissa. Kun viemme tarkkaan kohdistetulla mainonnalla heitä kiinnostavan viestin heidän Instagramin etusivulleen, niin he klikkaavat sivuillenne tai lataavat oppaanne, olivat he sitten töissä, junassa, kotisohvalla, lentokentällä tai lomalla.

Saatte siis haluamanne viestin kohderyhmänne silmien eteen ajasta ja paikasta riippumatta. Mikä olisi parempaa mainontaa?

Ota yhteyttä

Instagramin avulla kohdistamme mainontanne juuri halutulle kohderyhmälle. Parhaimmillaan tavoitat ostotarpeen omaavat henkilöt ennen kilpailijoitanne, jolloin kaupan syntymiseen on hyvin lyhyt matka.

Kohdistamme mainontaanne myös kylmempiin yleisöihin, jotka hyötyvät tuotteestanne tai palvelustanne, mutta eivät esimerkiksi tiedä vielä sen olemassaolosta. Näin luotte kasvua täysin uusista kohderyhmistä.

Ota yhteyttä

Mitä asiakkaamme sanovat

Yhteistyömme on edennyt kampanjoista koko ketjun Point S Suomi -verkkosivuston toteuttamiseen, jatkuvaan sisällöntuottamiseen ja määrätietoiseen kampanjointiin. Tulokset ovat näkyneet erinomaisesti ketjuliikkeidemme tasolla eri puolilla Suomea!

Marko Saarenpää, Maajohtaja, Point S Suomi

Ota yhteyttä

Instagram-markkinointi MRACE-viitekehyksen mukaan

Instagram-markkinoinnilla vaikutamme koko MRACE-viitekehykseen, koska tavoitatte Instagramin avulla asiakkaanne (Reach), saatte heidät toimimaan (Act), teette heistä liidejä ja kauppaa (Convert) ja sitoutatte heitä yritykseenne uudelleenmarkkinoinnilla (Engage).

Instagram-markkinoinnin keskiössä on aina some-strategia. Strategiassa keskitymme vahvasti neljään osa-alueeseen: 1) teemme analyysin nykytilastanne, toimialastanne ja kilpailijoistanne, 2) määritämme ostajapersoonat, 3) luomme sisältö- ja mainossuunnitelmat jokaiselle ostajapersoonalle ja 4) määritämme tarkat mittarit ostopolun eri vaiheisiin.

Strategian avulla pystymme rakentamaan mainonnan ostajapersoonienne ostoprosessin ympärille, jolloin mainonnasta tulee aidosti asiakaskeskeistä, eikä tuotettanne pönkittävää myyntipuhetta.

Yksi ja sama sosiaalisen median strategia toimii sekä Instagramissa, Facebookissa että LinkedInissä. Kun aloitatte Instagram-mainonnan, niin mainonta näkyy automaattisesti myös Facebookissa ja toisinpäin. Meidän tehtävämme on tulkita dataa ja säätää budjetteja sen mukaan, kummasta saatte parempia tuloksia.

mrace markkinonti malli
mrace-r
mrace-a
mrace-c
mrace-e
mrace-m

Ota
yhteyttä

  1. Kohdista mainonta halutulle kohderyhmälle
  2. Luo uutta kiinnostusta ja kysyntää
  3. Hanki liidejä
  4. Tee mitattavaa kauppaa
  5. Hyödynnä markkinoinnin edistyksellisin tekoäly

    • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.