Luottamus on tärkeimpiä asioita, joka vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen. Jos asiakas ei luota teihin, niin hän ei osta. Tehokkaimpia keinoja kasvattaa luottamusta, on vakuuttava ja yhtenäinen ilme, jonka asiakas tunnistaa mainoksissanne, ladattavissa materiaaleissanne, tarjouksissanne sekä verkkosivuillanne. Yhtenäinen ilme luo tuttuuden tunnetta, mikä kasvattaa luottamusta.
Jos visuaalinen ilmeenne ei ole yhtenäinen, niin se on sama kuin ravintola, joka näyttää ulkoa kiinalaiselta, sisältä italialaiselta ja ruokalista koostuisi hampurilaisista. Kun visuaalinen ilmeenne on yhtenäinen sekä mainonnassa että verkkosivuillanne, annatte paljon selkeämmän kuvan yrityksestänne ja viestitte uniikkia kilpailuetuanne paljon vahvemmin.
Siksi visuaalinen suunnittelu tehostaa kaikkea muuta markkinointia merkittävästi. Tässä muutama esimerkki.
Sisältömarkkinointi
Sisältö ja visuaalisuus kulkevat käsi kädessä. Luot vahvan mielikuvan yrityksestänne sekä tuotteestanne tai palvelustanne silloin, kun sisällöt ja visuaalisuus tukevat toisiaan ja viestivät samoja teemoja. Ristiriidat hämmentävät asiakkaitanne.
Verkkosivut
Visuaalisuuden avulla saat lisättyä selkeyttä ja käyttäjäystävällisyyttä verkkosivuillenne, mikä saa asiakkaitanne pysymään sivuillanne pidempään, ja tutustumaan laajemmin yritykseenne ja palveluihinne. Esimerkiksi tunnistettavien ikonien käyttäminen ja navigaation selkeyttäminen saavat asiakkaan klikkailemaan itseään syvemmälle sivustolla.
Konversio-optimointi
Visuaalisten elementtien avulla pystyt ohjaamaan asiakasta tekemään haluttuja toimenpiteitä. Hyvin yksinkertaisena esimerkkinä on laskeutumissivun tärkeimmän napin värin vaihtaminen tunnistettavammaksi, jolloin asiakas klikkaa sitä todennäköisemmin.
Google Display- ja Some-mainonta
Kun säilytät saman visuaalisen ilmeen eri kanavissa, parannat yrityksenne tunnistettavuutta. Näin asiakas oppii tunnistamaan yrityksenne sosiaalisen median uutisvirrasta tai urheilusivuston mainosbannerista. Se parantaa mainonnan tulosta erityisesti pitkällä aikavälillä.
Ota yhteyttä