
Sosiaalisen median markkinointi
Sosiaalisen median markkinoinnilla ohjaamme ostovalmiita asiakkaita verkkosivuillenne Facebookista, Instagramista, LinkedInistä ja TikTokista.
Sosiaalisen median avulla tavoitamme potentiaalisia kohderyhmiänne Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä ja TikTokissa. Testaamalla löydämme teille parhaiten toimivan kanavan.
Herätämme asiakkaidenne kiinnostuksen tuotettanne kohtaan rakentamalla mainosviestit ostajapersooniin pohjautuen. Näin ne purevat kohderyhmään tehokkaimmalla mahdollisella tavalla.
Olemme tuottaneet viimeisen kolmen vuoden aikana asiakkaillemme kymmenillä miljoonilla euroilla kauppaa sosiaalisen median kautta. Some toimii, koska asiakkaasi ovat somessa, oli kyseessä sitten verkkokaupan tai teollisuusyrityksen markkinointi.
Erilaisten yleisökohdistusten avulla saamme kohdennettua sitouttavaa mainontaa teiltä ostaneille asiakkaille. Ohjaamme heitä seuraamaan teitä eri kanavissa sekä ostamaan uudelleen. Facebook-asiakasryhmät ovat myös erinomainen työkalu asiakkaiden sitouttamiseen.
Olemme tuottaneet yli
10M€
kauppaa asiakkaillemme somessa
Sinä ja lähes kaikki asiakkaanne käyttävät sosiaalista mediaa. Siksi myös yrityksenne tulee näkyä siellä vahvasti.
Oikein kohdistetulla mainonnalla luomme tuotteellenne tai palvelullenne uutta kysyntää ympäri vuorokauden, selasi potentiaalinen asiakkaanne somea sitten junassa, kotisohvalla tai vessassa. Potentiaaliset asiakkaanne löydämme Metan ja muiden somepalveluiden tarkkojen kohdistusten sekä tekoälyn avulla.
Tavoitatte asiakkaat ennen kilpailijoitanne, kun kohdistamme mainontaa asiakkaan ostoprosessin alkupäähän. Tällöin asiakas ei ole vielä aloittanut aktiivista tiedonhakua, mutta tunnistaa ongelmansa, johon yrityksellänne on ratkaisu. Näin pääsette opettamaan asiakasta ratkaisemaan ongelmansa palvelunne avulla, mikä luo teille etulyöntiaseman kilpailijoihinne nähden.
Sosiaalisen median markkinointi sopii yhtälailla verkkokaupalle, B2B- kuin B2C-yritykselle. Olemme myyneet somen avulla traktoreita, toiminnanohjausjärjestelmiä, kattoremontteja, SaaS-palveluita ja verkkokauppojen tuotteita.
Huomionarvoista on myös se, että vaikka LinkedIn kuulostaa äkkiseltään parhaalta kanavalta myydä B2B-tuotteita, niin Facebook ja Instagram ovat lukujen valossa usein paljon tuloksekkaampia, koska asiakkaanne viettävät niissä enemmän aikaa.
Jos asiakkaalla on ongelma, jonka te voitte ratkaista, niin tavoitamme tällaisen asiakkaan ennen kuin hän on aloittanut aktiivista tiedonhakua. Kun lunastamme hänen luottamuksensa, hän saattaa jättää kilpailutuksen kokonaan välistä ja ostaa suoraan teiltä.
Teillä on paljon asiakkaita, jotka hyötyisivät palvelustanne, mutta eivät tiedä sen olemassa olosta. Tavoitamme somella tällaiset henkilöt helposti, jolloin luomme teille uutta kysyntää uusista kohderyhmistä.
Olemme myyneet kolmen vuoden aikana useilla miljoonilla euroilla tuotteita sosiaalisen median kautta. Sosiaalinen media toimii myyntikanavana sekä B2B- että B2C-yrityksille traktoreista toiminnanohjausjärjestelmiin.
Sosiaalisen median markkinoinnilla kannustamme asiakkaitanne uudelleenostoihin, liittymään asiakasryhmiin sekä seuraamaan teitä eri kanavissa. Sitoutuneet asiakkaat myös suosittelevat yritystänne tuttavilleen.
Teemme sosiaalisen median markkinointia myyntiputkimaisella mallilla, jolloin se vaikuttaa yrityksenne markkinointiin asiakkaan tavoittamisesta hänen sitouttamiseensa saakka. Mallin avulla ohjaamme asiakasta systemaattisesti kohti ostoa ja uudelleenostoa.
Mallimme keskiössä on sosiaalisen median strategia. Strategiassa käymme läpi toimialanne nykytilaa ja sen kilpailutilannetta, auditoimme kilpailijoidenne markkinoinnin sekä luomme teille ostajapersoonat ja sisältösuunnitelman ostopolujen luomiseksi.
Kun tunnemme ostajapersoonanne, niin pystymme rakentamaan sosiaalisen median markkinoinnin heidän ja heidän ostoprosessiensa ympärille. Tällöin markkinointi rakentuu aidosti asiakaskeskeiseksi, eikä tuotettanne pönkittäväksi myyntipuheeksi.
Reach-vaiheessa ohjaamme verkkosivustollenne ostajapersoonianne vastaavaa kävijävirtaa. Tavoitteenamme on herättää heissä kiinnostus tuotettanne tai palveluanne kohtaan puhumalla kohderyhmän kokemista ongelmista, tarpeista ja toiveista. Tällöin saamme kohderyhmänne huomion, joka on edellytys tuloksekkaalle some-markkinoinnille.
Act-vaiheessa muutamme kävijävirran liideiksi. Tähän tarvitsemme avuksi sisältömarkkinointia, koska sivustollanne ja sosiaalisen median kanavissanne tulee olla sisältöjen luomia ostopolkuja, jotka johdattavat kävijöitä kohti haluttua toimenpidettä, esimerkiksi lataamaan opasta.
Convert-vaiheessa ohjaamme liidejä ostamaan tai ottamaan teihin yhteyttä. Mainostamme myyntivalmiille liideille mm. referenssitarinoitanne, ohjaamme heitä case studyihin sekä pyytämään tarjousta.
Convert-vaiheen tehokkuutta saamme parannattua konversio-optimoinnin avulla.
Engage-vaiheessa sitoutamme asiakkaitanne yritykseenne, koska korkea asiakastyytyväisyys on avain uudelleenostoihin, suositteluihin ja todelliseen kannattavuuteen. Korkean asiakastyytyväisyyden syntymiseen vaikutetaan jo Reach-vaiheessa kohdentamalla sisällöt oikeille yleisöille, jolloin mainontanne on alusta lähtien asiakaskeskeistä.
Mitattava markkinointi perustuu analytiikkaan. Siksi määrittelemme jokaiseen ostopolkunne vaiheeseen omat mittarit. Tarkastelemme mittareita (KPI) säännöllisesti ja teemme datan pohjalta tarvittavia muutoksia esimerkiksi mainoksiin, kohdennuksiin ja budjetteihin.