Datan visualisointi MRACE® Dashboardin avulla

MRACE® Dashboard tarjoaa tarkkaa tietoa eri markkinointikanavienne ja koko verkkopalvelunne kannattavuudesta ja rooleista asiakkaanne ostoprosessissa. Sen avulla pystyt ohjaamaan sekä markkinoinnin että liiketoiminnan kehitystoimenpiteitä.

Lue lisää Ota yhteyttä

Dashboard on jokaisen modernin markkinoijan työkalu

MRACE® Dashboard on verkkopalvelun datan visualisoinnin työkalu, josta näet markkinointikanavien avainluvut ja tulokset kootusti yhdessä raporttipohjassa. Markkinoinnin toimenpiteet tuodaan visuaalisesti näkyviksi MRACE®-mallimme mukaiselle dashboardille, jolla helpotat muun muassa markkinoinnin johtamista, päätöksentekoa ja budjetointia.

Datan visualisoinnissa on kyse siitä, että raporteissa esiintyvien lukujen havainnointi on nopeampaa, helpompaa ja silmälle miellyttävämpää.

Datan visualisointi ja MRACE® Dashboard helpottavat monella tavoin datan ymmärtämistä ja tulkitsemista:

  • Näet markkinoinnin tulokset selkeämmin ja tehokkaammin
  • Löydät pullonkaulat, joiden takia mahdollisesti menetät potentiaalisia asiakkaita
  • Näet, mitkä laskeutumissivut ovat suosituimpia ja mitkä kaipaavat kehittämistä
  • Hahmotat kaavoja, trendejä ja poikkeavuuksia verkkopalvelussanne
  • Näet, mitkä käyttäjäryhmät ostavat sinulta eniten ja mistä kanavista
  • Voit tarkkailla markkinatilanteesi kehittymistä tuomalla esimerkiksi kilpailijoihin liittyvää dataa dashboardille
  • Lopulta päätöksentekosi helpottuu kaiken dashboardilta saamasi datan avulla

MRACE® Dashboardin kautta voit seurata markkinoinnin lukuja lähes reaaliajassa visuaalisessa, helposti tulkittavassa muodossa. Se auttaa sinua ymmärtämään markkinoinnin toimenpiteiden vaikutusta ja markkinoinnin kokonais ROI:ta.

Eri käyttäjäryhmät tarvitsevat käyttöönsä eri avainlukuja

Tämän vuoksi markkinoinnin dashboardiin rakennetaan asiakkaan tarpeiden ja tavoitteiden pohjalta useita näkymiä, joita ovat muun muassa:

  1. Johdon yleisnäkymä, josta näet yhdellä vilkaisulla eri MRACE®-mallin vaiheiden avainluvut, kulut ja tulokset
  2. Markkinointikanavien yhteenvetonäkymä, jossa voit helposti tehdä vertailua eri markkinointikanavien tuomien tulosten välillä
  3. Markkinointikanavakohtaiset näkymät, joissa pääset sukeltamaan syvemmälle tietyn markkinointikanavan dataan

Miksi datan visualisointi MRACE® Dashboardin avulla on kriittinen osa liiketoimintanne kehittämistä?

Dashboardin avulla olet koko ajan tietoinen siitä, mitä verkkosivuillasi ja markkinoinnissasi tapahtuu MRACE®-mallin eri vaiheissa. Pystyt johtamaan markkinointiasi niin, että se aidosti vie teitä kohti liiketoimintanne tavoitteita ja ohjaat markkinointipanostuksenne kanaviin, missä ne tuovat parhaat tulokset. MRACE® Dashboardia ei ole tarkoitettukaan ainoastaan raportointiin, vaan se on myös työkalu markkinoinnin kokonaisvaltaiseen kehittämiseen.

Datan segmentointi ja erilaisten filttereiden käyttäminen dashboardilla takaavat sen, että voit kaivaa vastauksia mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin. Pystyt lisäksi priorisoimaan kehitystoimenpiteitä niin, että kehität aina ensin asioita, joilla on suurin merkitys kokonaisuuden kannalta. MRACE® Dashboard tekee päätöksenteostasi aidosti dataohjautuvaa.

Monipuolinen työkalu johtamiseen, päätöksentekoon ja markkinoinnin kehittämiseen

Erilaiset näkymät eri sidosryhmille ja käyttäjille

Ota yhteyttä

Miten saat MRACE® Dashboardin käyttöösi?

Suosimme MRACE® Dashboardin taustalla Google Looker Studiota, joka on Googlen tarjoama työkalu datan visualisointiin. Käyttämällä erilaisia liittimiä, työkaluun on mahdollista kytkeä lähes mikä tahansa strukturoitu datan lähde – alkaen yksinkertaisesta Excel-taulukosta aina CRM-järjestelmiin asti. Dashboardiin saadaan visualisoitua kaikki tarvittava data yhteen paikkaan ja pääset omalla selaimellasi tutkimaan sitä, mitä yrityksesi verkkosivuilla ja markkinoinnissa tapahtuu eri MRACE®-mallin vaiheissa.

MRACE® Dashboardin rakentaminen etenee seuraavalla tavalla:

  1. Mittaamisen strategian luominen (nykytilan auditointi ja varsinainen mittaussuunnitelma)
  2. Mittaamisen tekninen toteutus
  3. MRACE® Dashboard ja datan visualisointi
  4. Datan analysointi ja kehitystoimenpiteet
Ota yhteyttä

MRACE® Dashboardin käyttöönotto

MRACE® Dashboardin käyttöönottaminen edellyttää strategiamme mukaista mittaamisen nykytilan arviointia sivustollasi sekä mittaussuunnitelman luomista. Näiden toimenpiteiden jälkeen päästään etenemään mittaamisen tekniseen toteutukseen. Koska mittaaminen itsessään ei tuo lisäarvoa liiketoiminnallenne, nämä taustatyöt ovat välttämättömiä saadaksesi mittaamisesta parhaan mahdollisen hyödyn.

Verkkopalvelun mittaamista tulee käyttää liiketoiminnan tavoitteiden edistämiseen, mikä edellyttää liiketoimintanne ymmärtämistä. Kun kaikki pohjatyöt on tehty perusteellisesti ja huolellisesti, voimme lopuksi visualisoida datan varsinaiseksi MRACE® Dashboardiksi. Jatkossa kehittämistoimenpiteet esimerkiksi verkkopalvelun ja markkinoinnin osalta ovat aidosti dataohjautuvia.

Ota
yhteyttä

  1. Kehitä markkinointianne datan pohjalta
  2. Käytä budjettinne parhaisiin kanaviin
  3. Lopeta arvailu dashboardin avulla
  4. Hanki enemmän parempia asiakkaita
  5. Johda markkinointia dataan pohjautuen

    • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.