Facebook tuo uuden toimintokutsu ominaisuuden yritysten Facebook-sivuille ensivuoden aikana. Tämä pienen painikkeen tarkoituksena on auttaa yrityksiä ohjaamaan enemmän liikennettä Facebook-sivunsa avulla haluamaansa kohteeseen. Liikennettä voidaan ohjata Facebookin sisällä tai suoraan yrityksen verkkosivuille.

Kerro mitä toivot ihmisten tekevän

Voit valita seuraavista seitsemästä toimintokutsusta (call to action) sopivan Facebook-sivullesi:

  • Varaa nyt
  • Ota yhteyttä
  • Lataa sovellus
  • Pelaa peliä
  • Osta nyt
  • Rekisteröidy
  • Katso video

Toimintokutsu sijoittuu kansikuvan päälle Facebook-sivullesi heti tykkää-napin viereen ja on näin parhaalla paikalla Facebook-sivustollasi. Tämä ominaisuus helpottaa huomattavasti esimerkiksi yhteydenottamista Facebookin kautta, koska voit tehokkaasti määritellä mihin haluat palveluistasi kiinnostuneet ihmiset ohjata Facebookista.

yrityksen facebook-sivut sign up

Testijaksolla lupaavia tuloksia

Dollar Shave Club testasi uuden ominaisuuden ja sai erittäin lupaavia tuloksia sen avulla. Testijakson aikana tulosprosentti oli 2,5 kertainen, kun sitä verrattiin muihin sosiaalisenmedian mainospaikkoihin joidenka tarkoituksena on hankkia uusia asiakkaita.

Over the course of a three-week test, the Sign Up call-to-action button delivered a 2.5x higher conversion rate versus other comparable social placements aimed to drive new user acquisition.” — Brian Kim, Director of Acquisition, Dollar Shave Club

Facebook muuttuu nopeasti

Facebook on tuonut uusia ominaisuuksia hengästyttävällä tahdilla viimeaikoina. Selkeästi Facebookin tavoitteena on paremman sisällöntuotannon tukeminen ja rajoittaa push markkinointia. Uusi ominaisuus tukee myös tätä suuntausta, koska jos yrityksesi tuottaa mielenkiintoista sisältöä vieraillaan Facebook-sivullasi useammin. Facebook-sivultasi on enää yksi askel haluamaasi päämäärään ja uuden ominaisuuden myötä sen paikka vakioituu ja on helpommin hallittavissa.

Mielestäni ehdottomasti hyvä ratkaisu Facebookilta ja jäämme mielenkiinnolla odottamaan tuloksia laajemmassa mittakaavassa, kun ominaisuus julkaistaan kaikkien käyttöön Yhdysvalloissa vuodenvaihteen jälkeen.

Oikein hyvää joulua!

 

Niko

Tavoitteenani on auttaa suomalaisia yrityksiä läpi nopeimman markkinoinnin muutoksen, mitä historiamme tuntee. Intohimonani on luonnollisen ostoprosessin siirtäminen digitaaliseen ympäristöön niin, että se tukee sekä kuluttajan että yrityksen tavoitteita.
Niko