Tuotetut palvelut

  • Facebook-markkinointi

Alkutilanne

AGCO Suomi Oy, Kimmo Kokkonen:
Lähdimme hyödyntämään Facebookia uutena markkinointikanavana lähinnä testimielessä Valtran vuonna 2017 loppuvan mallin, A93 -traktorin, myynnissä.

Markkinointi alkoi keväällä 2017 potentiaalisten asiakkaiden ohjaamisella Facebookista tarjouspyyntösivulle. Tavoitteena oli saada henkilö jättämään tarjouspyyntö, johon myyntimme sitten reagoisi.

Tulokset

1. Koko mallisarja myytiin loppuun kuukaudessa.

2. Tarjouspyyntöjä tuli useita satoja, enemmän kuin mistään muusta vuoden 2017 kampanjastamme.

3. Digimarkkinointi ohjasi liikennettä tarjouspyynnön lisäksi myös lataamaan esitettämme, jota ladattiinkin kampanjan aikana myös useita satoja kertoja. Tästäkin ryhmästä saimme sähköpostimarkkinoinnilla huikeat 10% konvertoitumaan tarjouspyynnöiksi.

Kokonaisuudessaan projekti ylitti kaikki odotuksemme ja se toi koko organisaatiolle luottoa some-kanavien toimivuuteen myös liiketoiminnallisesti merkittävissä tarkoituksissa. Toki se edellyttää niiden oikeanlaista ja oikea-aikaista käyttöä, sekä vahvaa osaamista.

Mainitsemisen arvoista on tietty se, että käytimme projektissa myös Google AdWordsia ja printtimainontaa, joten tulokset eivät ole kokonaan peräisin vain Facebookista.

Facebook oli kuitenkin yksittäisenä kanavana aivan ylivoimaisesti merkittävin lopputuloksen kannalta.

Kokonaisuudessaan yhteistyö on sujunut loistavasti. Digimarkkinointi ei pelkästään toteuttanut markkinointiamme, vaan saimme heiltä jatkuvasti mielipiteitä ja ehdotuksia markkinoinnin haasteisiimme, joita lopulta ratkoimme yhdessä. Opin markkinoinnista valtavasti uutta ja pääsin kokemaan ja tekemään sellaista, mitä en ollut aikaisemmin tehnyt.

Tulosten myötä aiomme jatkaa jatkossakin panostuksiamme digikanaviin. Suosittelen Suomen Digimarkkinointia yhteistyökumppaniksi kaikille yrityksille, jotka haluavat markkinoinnin tuovan oikeasti liiketoiminnan kannalta merkittävää tulosta.



Kokonaisuudessaan yhteistyö on sujunut loistavasti. Digimarkkinointi ei pelkästään toteuttanut markkinointiamme, vaan saimme heiltä jatkuvasti mielipiteitä ja ehdotuksia markkinoinnin haasteisiimme, joita lopulta ratkoimme yhdessä.Kimmo Kokkonen, Markkinointipäällikkö @AGCO Suomi Oy

Muita referenssejä

Haluatko samanlaisia tuloksia?


Jos haluat tuloksekkaita digimarkkinoinnin ratkaisuja, niin ota yhteyttä. Pääset keskustelumme pohjalta kuulemaan, miten me lähtisimme tehostamaan markkinointianne ja tuomaan tuloksia verkosta.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.