Referenssitarina

LämpöYkkönen

Suomen paras myyntiorganisaatio 2019 + Vuoden Toimisto 2020 = myyntifunneli 3.0

Lue lisää Ota yhteyttä

LämpöYkkösen tuotekohtaisesti jaettu markkinointi on johtanut häkellyttäviin lukuihin

LämpöYkkönen on yksi suurimmista lämmitys- ja viilennysratkaisuihin keskittyvistä yrityksistä.

Suomen parhaana myyntiorganisaationa he hakevat vahvaa kasvua. Kasvua varten he tarvitsevat vahvaa markkinointia, joka tuottaa myyjien funneleihin myyntivalmiita liidejä.

Kasvun haasteita ovat tuotesegmenttien kausiluonteisuus, tuotteiden eri pituiset myyntiajat sekä eritasoiset hinnat. Tuotteet eivät ole heräteostoksia, minkä takia markkinoinnin ja myynnin tulee pelata saumattomasti yhteen.

Haasteiden pohjalta loimme jokaiselle tuotesegmentille omat MRACE-mallin mukaiset ostopolut ensimmäisestä Google-mainoksesta alkaen aina markkinoinnin automaation lähettämään ”Kiitos tarjouspyynnöstäsi”-viestiin.

Tuotesegmenttikohtaisella markkinoinnilla pystymme vastaamaan ennakoivasti kausivaihteluihin, seuraamaan markkinoinnin kannattavuutta tuotekohtaisesti sekä nostamaan tietyn tuotesegmentin kysyntää nopeasti.

LämpöYkkönen yrityksenä

  • Liikevaihto noin 25 miljoonaa euroa (2019)
  • Työllistää yli 100 henkilöä
  • Suomen paras myyntiorganisaatio

Tulokset

Tuotetut palvelut

  • Hakukoneoptimointi
  • Google Ads -mainonta
  • Konversio-optimointi
  • Markkinoinnin automaatio
  • Sisältömarkkinointi
  • Sähköpostimarkkinointi
  • YouTube-markkinointi

Orgaanisen liikenteen määrä on kasvanut yhteistyön aikana

32%

Relevanttien hakusanojen määrä Googlen top 3 -sijoilla

36

Facebookin liideistä tullut kauppaa vuodessa

yli 1 milj. €

Konversio-optimoinnin avulla parannettu yksittäisten laskeustumissivujen konversioprosenttia

Jopa 146 %

Markkinoinnin automaatio generoi tasaisesti myyntivalmiita liidejä sivukävijöiden käytöksen perusteella.

Suomen paras myyntiorganisaatio 2019 + Vuoden Toimisto 2020 = myyntifunneli 3.0

MRACE-mallin mukainen myyntifunneli jakaa markkinoinnin neljään osa-alueeseen, joiden avulla saamme asiakkaan tavoitettua, toimimaan halutulla tavalla, konvertoitumaan ja sitoutumaan. Kaikki tämä tehdään mitattavasti.

MRACE-mallin lisäksi yhteistyön kulmakiviä on ollut tiivis kumppanuus. Luomme kvartaaleittain kehitysaskeleet ja tarkastelemme yhdessä kahden viikon välein, mitä on tehty ja mitä teemme seuraavaksi. Näin yhteistyö on proaktiivista ja uusia ideoita syntyy molemmin puolin.

SDM on vienyt meidän digimarkkinointimme uudelle tasolle. Olemme saaneet siitä hyvinkin rahallista hyötyä. Esimerkiksi tarjouspyyntöjen ja liidien määrä on kasvanut merkittävästi.

Matti Perkkiö
Markkinointijohtaja, LämpöYkkönen Oy

Tuotekohtainen markkinointi on avain markkinoinnin skaalaamiseen

LämpöYkkösen markkinoinnin jakaminen tuotekohtaisesti on mahdollistanut markkinoinnin kannattavan skaalaamisen.

Tiedämme eurolleen, paljonko minkäkin tuotekategorian tarjouspyyntö maksaa. Näin pystymme tekemään tarkkoja kehitystoimenpiteitä ja jakamaan budjettia tuotesegmenttien välillä, jos jokin tuote kaipaa lisäboostia.

Jokaiselle tuotesegmentille on rakennettuna myös omat ostopolkunsa ja menetelmät liidienhankintaan. Markkinoinnin automaatio tunnistaa liidit, joille kannattaa soittaa ja liidit, joille pitää kohdentaa vielä lisää markkinointia ennen yhteydenottoa. Näin myynti pystyy keskittymään kaikista ostovalmiimpiin liideihin.

Markkinoinnin perustekemisen ja kannattavan ylläpidon hallitsee moni. Markkinoinnin kannattava skaalaaminen on kuitenkin huomattavasti haastavampaa, koska kasvun mukana koko yritys ja sen toiminta kehittyvät. Olemme onnistuneet markkinoinnin skaalaamisessa loistavasti LämpöYkkösen myynti- ja markkinointiosaston kanssa.

Ilse Grönfors

Paikkakuntakohtainen mainonta syventää asiakkaan kokemusta

Olemme pilkkoneet tuotekohtaisen markkinoinnin vielä paikkakuntakohtaiseksi markkinoinniksi. Paikkakuntakohtaisten laskeutumissivujen avulla voimme automatisoida LämpöYkkösen Google Ads -mainontaa niin, että henkilö näkee mainoksessa oman paikkakuntansa nimen oikein taivutettuna.

Samalla laskeutumissivut ovat nostaneet orgaanista hakukonenäkyvyyttä hakusanoilla, jotka ovat hyvin lähellä ostopäätöstä.

Yhteenveto

Markkinoinnin mitattavuus ja tuotekohtainen segmentointi on tehnyt laajasta kokonaisuudesta ennustettavaa ja skaalattavaa. Markkinointia on myös helpompi kehittää, kun tiedämme kunkin tuotesegmentin tarjouspyynnön hinnan eurolleen. Näin myös kehitystoimenpiteet pysyvät prioriteettijärjestyksessä ja kasvu hallittuna.

Measure
R
C
Engage

LämpöYkkönen on yksi meidän jokaisen ehdottomista lemppareista, koska pääsemme kehittämään heidän markkinointiaan kokonaisvaltaisesti.

Matti on markkinoinnin kokenut ammattilainen, joten hän osaa myös vaatia meiltä paljon. Se haastaa meidät luomaan jatkuvasti uutta ja etsimään keinoja toteuttaa asioita aiempaa paremmin.

Vastaavasti LämpöYkkösellä on jatkuva ja välitön tahtotila kokeilla uusia kanavia, teknologioita ja ideoita. Joskus ideoita on viety käytäntöön jopa suunnittelupalaverin aikana, mikä kuvastaa hyvin kumppanuuden luonnetta.

SDM-Tiimi

Ota
yhteyttä

Haluatko saada markkinoinnilla parempia tuloksia?
Lähetä meille siinä tapauksessa viesti, niin olemme sinuun pian yhteydessä. Pääset kertomaan lisää tarpeistasi, joihin alamme sitten yhdessä luomaan ratkaisuja.

    • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.