Referenssitarina

LämpöYkkönen

Suomen paras myyntiorganisaatio 2019 + Vuoden Toimisto 2020 = myyntifunneli 3.0

Lue lisää Ota yhteyttä

LämpöYkkösen tuotekohtaisesti jaettu markkinointi on johtanut häkellyttäviin lukuihin

LämpöYkkönen on 86 000 energiaremontin kokemuksella yksi Suomen suurimmista ja tunnetuimmista lämmitys- ja viilennysratkaisuihin keskittyvistä yrityksistä.

Suomen parhaana myyntiorganisaationa he hakevat vahvaa kasvua. Kasvua varten he tarvitsevat vahvaa markkinointia, joka tuottaa myyjien funneleihin myyntivalmiita liidejä.

Kasvun haasteita ovat tuotesegmenttien kausiluonteisuus, tuotteiden eri pituiset myyntiajat sekä eritasoiset hinnat. Tuotteet eivät ole heräteostoksia, minkä takia markkinoinnin ja myynnin tulee pelata saumattomasti yhteen.

Haasteiden pohjalta loimme jokaiselle tuotesegmentille omat MRACE-mallin mukaiset ostopolut ensimmäisestä Google-mainoksesta alkaen aina markkinoinnin automaation lähettämiin liidien nurturointisisältöihin ja ”Kiitos tarjouspyynnöstäsi” -viesteihin.

Tuotesegmentteihin ja asiakkaan elinkaaren vaiheisiin perustuvalla markkinoinnilla pystymme vastaamaan ennakoivasti kausivaihteluihin, seuraamaan markkinoinnin kannattavuutta tuotekohtaisesti sekä nostamaan tietyn tuotesegmentin kysyntää nopeasti. Markkinoinnilla voimme tukea myyntiä myös uusissa tuote- ja palvelulanseerauksissa.

LämpöYkkönen yrityksenä

  • Liikevaihto noin 52 miljoonaa euroa (2022)
  • Työllistää yli 200 henkilöä
  • Suomen paras myyntiorganisaatio

Tulokset

Tuotetut palvelut

  • Hakukoneoptimointi
  • Google Ads -mainonta
  • Somemainonta
  • Konversio-optimointi
  • Markkinoinnin automaatio
  • Sisältömarkkinointi
  • Sähköpostimarkkinointi
  • YouTube-markkinointi

Orgaanisen liikenteen määrä on kasvanut yhteistyön aikana

32%

Relevanttien hakusanojen määrä Googlen top 3 -sijoilla

114

Facebookin liideistä tullut kauppaa vuodessa

yli 1 milj. €

Konversio-optimoinnin avulla parannettu yksittäisten laskeustumissivujen konversioprosenttia

Jopa 146 %

Markkinoinnin automaatio generoi tasaisesti myyntivalmiita liidejä sivukävijöiden käytöksen perusteella.

Suomen paras myyntiorganisaatio 2019 + Vuoden Toimisto 2020 = myyntifunneli 3.0

MRACE-mallin mukainen myyntifunneli jakaa markkinoinnin neljään osa-alueeseen, joiden avulla saamme asiakkaan tavoitettua, toimimaan halutulla tavalla, konvertoitumaan ja sitoutumaan. Kaikki tämä tehdään mitattavasti.

MRACE-mallin lisäksi yhteistyön kulmakiviä on ollut tiivis kumppanuus. Luomme yhdessä kehitysaskeleet ja tarkastelemme yhdessä kuukauden välein, mitä on tehty ja mitä teemme seuraavaksi. Näin yhteistyö on proaktiivista, viestintä molemmin puolin on jatkuvaa ja uusia ideoita syntyy jatkuvasti.

Suunnitelmallisen tekemisen ansiosta olemme havainneet ja strategian mukaisesti panostaneet kaikista kannattavimpiin kanaviin. Sen myötä LämpöYkkösen kanssa töitä tekevän tiimin koko on noussut viimeisen vuoden aikana merkittävästi, joka korostaa entisestään yhdessä sovittuja viestintäkäytänteitä ja ketteriä toimintamalleja.

SDM kirittää digimarkkinointiamme aina vaan korkeammalle tasolle. Olemme tehneet yhteistyötä jo useamman vuoden ajan ja saavuttaneet yhteistyön avulla merkittävää kasvua. Tämä näkyy liidien ja tarjouspyyntöjen määrissä.

Maria Aksela

Segmentointi on avain markkinoinnin skaalaamiseen

LämpöYkkösen markkinoinnin jakaminen tuotekohtaisesti ja asiakkaiden elinkaaren mukaisesti on mahdollistanut markkinoinnin kannattavan skaalaamisen vuodesta toiseen.

Tiedämme eurolleen, paljonko minkäkin tuotekategorian tarjouspyyntö maksaa. Näin pystymme tekemään tarkkoja kehitystoimenpiteitä ja jakamaan budjettia tuotesegmenttien välillä, jos jokin tuote kaipaa lisäboostia.

Jokaiselle tuotesegmentille on rakennettuna myös omat ostopolkunsa ja menetelmät liidienhankintaan. Markkinoinnin automaatio tunnistaa liidit, joille kannattaa soittaa ja liidit, joille pitää kohdentaa vielä lisää markkinointia ennen yhteydenottoa. Näin myynti pystyy keskittymään kaikista ostovalmiimpiin liideihin.

Markkinoinnin automaatiossa hyödynnämme lisäksi nurturointitekniikoita, joissa aikaisemmin LämpöYkkösen tuotteen ostaneille tai niistä kiinnostuneille kohdennetaan yksilöityä viestisisältöä. Koska nurturointi perustuu huolellisesti rakennettuihin segmentteihin, viestien sisältö on aina asiakkaalle relevanttia ja palvelevaa.

Markkinoinnin perustekemisen ja kannattavan ylläpidon hallitsee moni. Markkinoinnin kannattava skaalaaminen on kuitenkin huomattavasti haastavampaa, koska kasvun mukana koko yritys ja sen toiminta kehittyvät. Olemme onnistuneet markkinoinnin skaalaamisessa loistavasti LämpöYkkösen myynti- ja markkinointiosaston kanssa.

Ilse Grönfors