Referenssitarina
Pemamek
Teollisuusalan edelläkävijän panostukset digimarkkinointiin tuottavat mitattavia tuloksia globaalisti
Ennen yhteistyötään Suomen Digimarkkinoinnin kanssa Pemamek oli keskittynyt verkkosivustonsa kehittämiseen sivuston teknisen toteuttajan kanssa. Yritys halusi kuitenkin kasvattaa markkinointiaan digitaalisissa kanavissa ja lähti etsimään kumppania, jolla olisi tarjota laajaa osaamista digimarkkinoinnista sekä proaktiivisuutta nostaa tekeminen seuraavalle tasolle.
”Kun lähdimme kilpailuttamaan eri digimarkkinointitoimistoja, yhdelläkään ei ollut suoraan kokemusta kaltaisemme yrityksen toiminnasta. Suomen Digimarkkinoinnin valinta ei ollut itsestäänselvyys, mutta SDM:n nuorekas ja ketterä tiimi, selkeä tarjous ja joustava palvelukokonaisuus sekä sopiva määrä yhteydenottoja kilpailutuksen edetessä vakuuttivat. Aistimme vahvasti jo ensimmäisten keskustelujen aikana, että tässä on sopivan nälkäistä porukkaa, joiden kanssa pystyy aidosti juttelemaan asioista ja hakemaan kasvua kansainvälisesti. Ja tätä vauhtia pidetään yllä koko ajan, puolin ja toisin.”
Mikko Aarnio, markkinointipäällikkö
Pemamek Oy
Eurooppaan kohdennetut Google Ads -kampanjat tuoneet
Google Ads Discovery-mainonnan
Sivustolle luodut
Sivustokehityksen myötä
”Yksi yhteistyömme tärkeistä tuloksista on se, että SDM:n huolehtiessa teknisestä toteutuksesta pystyn itse keskittymään täysillä sisällöntuotantoon, ideointiin ja markkinoinnin kokonaisvaltaiseen suunnitteluun. SDM:llä ollaan aina ajan tasalla digimarkkinoinnin uusista tuulista, joten minun ei tarvitse miettiä esimerkiksi teknisten alustojen muutosten vaikutuksia. SDM pitää myös minut ajan tasalla alustojen kehityksestä. SDM:n mallin tuloksellisuus perustuu myös siihen, että digimarkkinoinnin toimenpiteitä suunnitellaan ja toteutetaan aidosti tiiminä eikä passiivista odottelua ole kummankaan suunnalta.”
Pihla Ruohonen, markkinoinnin asiantuntija
Pemamek Oy
Yhteistyömme tärkeimmäksi tavoitteeksi asetettiin liidien hankinta globaalisti. Ennen taktisen mainonnan aloittamista loimme Pemamekille kattavan SEO-CRO strategian, jotta saimme hakusanatutkimuksen ja sivustoanalyysin avulla tunnistettua ja priorisoitua kehitystyön tärkeimmät toimenpiteet.
Kun sivuston konversio-optimointiin panostetaan heti yhteistyön alusta lähtien, ostopolut säilyvät katkeamattomina ja käyttäjäkokemus paranee. Tämä on merkittävä asia myös brändimarkkinoinnin kannalta. Teollisuusalalle tyypillisesti Pemamekin tarjoamat kokonaisuudet ovat mittavia hankintoja eikä ostopäätöksiä tehdä hetkessä. Jotta luottamus syntyy, täytyy sekä sivuston että mainonnan huokua asiantuntijuutta ja välittää yrityksen brändi asiakkailleen uskottavasti.
MRACE®-mallin mukaisesti yhteistyössä on lähdetty kehittämään myös mittaamista, jotta liidien seurannasta voidaan nähdä niiden kääntyminen kaupaksi. Jatkuvan kehittämisen mukainen testaaminen, tulosten huolellinen analysointi ja niistä oppiminen on mahdollistanut digitaalisen markkinoinnin laajentamisen esimerkiksi Pohjois-Amerikasta Euroopan markkinaan.
Sivuston konversio-optimoinnissa on panostettu muun muassa eri markkina-alueiden ostajia palvelevien laskeutumissivujen kehittämiseen. Esimerkiksi tiettyä palvelua esittelevän uuden laskeutumissivun pääkonversioksi asetettiin, että jokaisen sivustokävijän tulisi buukata virtuaalitapaaminen Pemamekin asiantuntijan kanssa. Huolellinen konversio-optimointi tuottaa tulosta ja uusia tapaamispyyntöjä saadaan tasaisesti joka kuukausi.
”Voin suositella Suomen Digimarkkinointia kumppaniksi, koska yhteistyömme on proaktiivista, läpinäkyvää ja joustavaa. Yrityksemme motto ”Let’s make more together” sopii tähän kumppanuuteen hyvin. Tekemistä ideoidaan aidosti yhdessä, jotta löydetään meille paras tapa tehdä digimarkkinointia. Palavereissamme on aina hyvä henki ja SDM:n asiantuntijat ovat aktiivisesti kiinnostuneita keskustelemaan siitä, mikä menee hyvin ja missä voitaisiin parantaa. On ansiokasta, että tarpeen vaatiessa tiimi myös muokkaa toimintatapojaan yrityksemme tyyliin sopivaksi.”
Mikko Aarnio, markkinointipäällikkö
Pemamek Oy
Globaalissa toimintaympäristössä kilpailu on kovaa. Ne yritykset, jotka pystyvät vastaamaan ostajien tarpeisiin myös digitaalisissa kanavissa, saavuttavat merkittävää kilpailuetua. Yhteistyömme Pemamekin kanssa osoittaa, että digimarkkinointiin panostaminen tuottaa tulosta myös sellaisille yrityksille, joiden toimintakenttä on laaja, erilaisia asiakassegmenttejä on runsaasti ja ostoprosessi on monivaiheinen.
Uudenlaisen tekemisen äärellä yksi onnistumisen mittareista on aidosti avoin yhteistyö niin asiakkaan tiimin kuin SDM:n asiantuntijoiden välillä. MRACE®-mallin mukainen ketterä projektihallinta tukee joustavaa yhteistyötä.
”Teollisuusalan ostajat ovat yhä enenevissä määrin tottuneita digitaalisten kanavien käyttäjiä, joiden odotukset hankintaprosessin digitaalisuutta kohtaan ovat korkealla. Jotta yritys voi pysyä kilpailussa mukana, näiden ostajien tarpeisiin on vastattava panostamalla selkeisiin ostopolkuihin ja erinomaiseen käyttäjäkokemukseen.”
Mika Kyllönen
Asiakasvastaava, Digital Marketing Hero
Suomen Digimarkkinointi Oy