Tuotetut palvelut

  • Hakukoneoptimointi

Alkutilanne


Kasperi Leppänen, Prima-Rakentajat:
Näkyvyytemme verkossa ei tyydyttänyt meitä ja tuntui, että annamme muille turhaan tasoitusta sen vuoksi. Siksi halusimme nostaa erinomaisen kokonaispalvelumme näkyvyyttä järkevällä ja kustannustehokkaalla tavalla, jotta tavoittaisimme tehokkaasti kohderyhmämme verkosta.

Meille oli tärkeää, että projektia lähdettäisiin viemään mahdollisimman ammattimaisesti eteenpäin ilman turhaa hymistelyä ja korkealentoisia visioita.

Tulokset


Yhteistyöprojekti on vielä puolimatkassa, mutta kävijämäärät ja näkyvyys ovat lisääntyneet jo nyt aivan valtavasti. Verkkosivujemme orgaaninen kävijämäärä kasvoi puolen vuoden aikana 97%, eli lähes tuplaantui, mm. hakukoneoptimoinnin ansiosta.

Seuraava vaihe projektissamme on paremman seurannan rakentaminen, jotta näemme tarkasti, miten paljon kävijämäärän kasvaminen tuo meille lisää asiakkaita. Tämä toteutetaan yhteistyössä Digimarkkinoinnin kanssa 2018 keväällä.

Erityisen hienona ja työtämme helpottavana pidän sitä, että Digimarkkinointi on meihin yhteydessä vähintään viikoittain. Näin meidän ei tarvitse miettiä, mitä tapahtuu ja missä yhteistyön osalta mennään. Tiiviin yhteydenpidon myötä yhteistyö on muuttunut entistä enemmän sparraavaksi.

Koen olevani jopa ”diginatiivi”, mutta projektin aikana olen oppinut, kuinka laajaa ja syvää ymmärrystä yksittäinen kanava oikeasti vaatii. Jos olisin itse yrittänyt toteuttaa markkinointia Googlessa ja Facebookissa samalla intensiteetillä kuin Suomen Digimarkkinointi on sitä tehnyt, niin en olisi ehtinyt muuta tekemään, tuloksista puhumattakaan.

Työtäni helpottaa aivan valtavasti se, että yksi henkilö keskittyy täysin sivujemme hakukoneoptimointiin ja kasvattaa siten sivustomme kävijämäärää, koska nyt minulle jää enemmän aikaa hoitaa markkinointimme kehittämistä suuremmassa kuvassa.

Suomen Digimarkkinoinnin käyttäminen on meille kustannustehokkaampaa kuin se, että tekisin asiat itse.

Yhteistyöprojekti on vielä puolimatkassa, mutta kävijämäärät ja näkyvyys ovat lisääntyneet jo nyt aivan valtavasti. Verkkosivujemme orgaaninen kävijämäärä kasvoi puolen vuoden aikana 97%, eli lähes tuplaantui, mm. hakukoneoptimoinnin ansiosta.Kasperi Leppänen, Markkinointipäällikkö @ Prima-rakentajat
Sivuston orgaaninen liikenne kasvoi
0%

Yrityksestä


Prima-rakentajat on vuonna 1991 perustettu, juuriltaan Keski-Suomalainen, perheyritys, jonka toiminta-alueena on koko Suomi. Prima on erikoistunut omakotitalojen ulkopintojen (vesikatot, ulkoverhoukset, ikkunat, ovet, maalaukset, terassit) saneerauksiin. Prima työllistää suoraan n. 200 työntekijää ja on reilun 26 toimintavuotensa aikana kunnostanut jo yli 30 000 suomalaista kotia. Vesikattoja on kunnostettu jo 11 000.

Muista alan toimijoista Prima eroaa siten, että sen toiminnan yksi kulmakivistä ja yrityksen motto on ”pintaa perusteellisemmin” – Prima toimii aidosti suomalaisten kotien parhaaksi henkilöstönsä kiven kovalla osaamisella ja pitkään hiotulla toimintamallillaan, jonka osoituksena on markkinoiden paras – 10 vuoden asennustakuu.

näin projektia lähdettiin toteuttamaan

Aloitimme projektin luomalla hakukoneoptimointistrategian hakusanatutkimuksen avulla. Hakusanatutkimuksessa huomasimme, että Prima-Rakentajien sijoituksissa oli useilla liiketoiminnan kannalta oleellisilla hakusanoilla paljon kasvupotentiaalia ja mahdollisuus tavoittaa enemmän ostohaluisia asiakkaita.

Kuuden kuukauden hakukoneoptimointiprojektin aikana sivuston orgaaninen kävijämäärä saatiin tuplattua, vaikka joukossa oli todella kilpailtujakin hakusanoja.

Muita referenssejä

Haluatko samanlaisia tuloksia?


Jos haluat tuloksekkaita digimarkkinoinnin ratkaisuja, niin ota yhteyttä. Pääset keskustelumme pohjalta kuulemaan, miten me lähtisimme tehostamaan markkinointianne ja tuomaan tuloksia verkosta.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.