Referenssitarina

Sponda

Sponda halusi tuoda lisää kaupallista markkinointia ja datalähtöisyyttä osaksi markkinointiaan.

Lue lisää Ota yhteyttä

Sponda saavuttaa hienoja tuloksia strategisella digitaalisella markkinoinnilla

Sponda halusi tuoda lisää kaupallista markkinointia ja datalähtöisyyttä osaksi markkinointipalettiaan, joka koostui sisäisestä tiimistä, viestintätoimistosta ja bränditoimistosta. Yhtiö valitsi SDM:n mukaan tähän palettiin vahvistamaan osaamista digitaalisen markkinoinnin saralla.

Spondan markkinointistrategia keskittyy kasvuun neljän avainalueen kautta

Spondan markkinointistrategian ytimessä on liiketoiminnan kasvun vauhdittaminen. Tämän kokonaistavoitteen saavuttamiseksi yhtiö on määritellyt tarkemmat osatavoitteet neljälle avainalueelle: brändimielikuvan vahvistaminen, viestinnän tehostaminen, performance marketingin optimointi sekä vaikuttavien kampanjoiden toteuttaminen. Jokainen näistä osa-alueista tukee Spondan strategiaa omalla tavallaan, mahdollistaen kattavan ja monipuolisen lähestymistavan markkinoinnin monimuotoisiin haasteisiin.

Sponda yrityksenä

Sponda on Suomen johtavia kiinteistösijoitusyhtiöitä, joka on erikoistunut korkeatasoisten toimisto-, liike- ja kauppakeskuskiinteistöjen omistamiseen, vuokraamiseen ja kehittämiseen maan suurimmissa kaupungeissa ja kasvukeskuksissa.

Yhtiö on tunnettu pyrkimyksistään viedä kiinteistöalaa eteenpäin luomalla uusia vastuullisuuskäytäntöjä ja kannustamalla sidosryhmiään kestäviin toimintatapoihin.

Simo Parviainen
Head of Brand & Marketing

Ostajapersoonat ja MVG-MRACE®-malli luovat pohjan yhtenäiselle markkinoinnille

Yhteistyö alkoi ostajapersoonien rakentamisella, joka toteutettiin haastattelemalla Spondan myynnistä ja asiakkaista vastaavia avainhenkilöitä. Heillä oli paras käsitys kohderyhmän tarpeista ja ostokäyttäytymisestä. Haastattelujen pohjalta SDM loi kattavat ostajapersoonat, jotka sisälsivät syvällistä tietoa asiakkaiden ostomotiiveista, tarpeista ja haasteista, joihin Sponda voi tarjota ratkaisuja.

Ostajapersoonatyössä tunnistettiin myös Spondan erottautumistekijät kilpailijoista sekä mahdolliset oston esteet, joihin markkinoinnissa tulisi vastata. Nämä oivallukset loivat vankan perustan Spondan markkinoinnin rakentamiselle ja optimoinnille. Ostajapersoonien ansiosta markkinointia pystyttiin kohdentamaan entistä tarkemmin ja viestit räätälöimään eri kohderyhmille relevantilla ja puhuttelevalla tavalla.

MVG-MRACE®-malli on ollut merkittävässä roolissa Spondan digitaalisen markkinointistrategian kehittämisessä ja toteuttamisessa. Malli tarjoaa systemaattisen viitekehyksen, joka selkeyttää markkinointitoimenpiteiden suunnittelua, toteutusta, tulosten mittaamista sekä jatkuvaa optimointia. Tämä on auttanut Spondaa ohjaamaan markkinointiviestintää ja sisältöstrategiaa kaikissa kanavissa johdonmukaisesti. Mallin ansiosta jokainen kampanja perustuu vankkaan strategiseen pohjaan ja markkinoinnin toimintatavat ovat yhtenäistyneet.

Tulokset

Tuotetut palvelut

  • Ostajapersoonat
  • Sisältö- & Ostopolkusuunnitelma
  • Google Ads
  • Ohjelmallinen ostaminen
  • LinkedIn-mainonta
  • Meta-mainonta
  • Web-analytiikka
  • Hakukoneoptimointi
  • Visuaalinen suunnittelu

Ostajapersoonien avulla

Asiakasymmärrys kasvoi

Hakusana- ja display-mainonnan mediakustannukset pienenivät 14 %, mutta

Tavoittavuus kasvoi yli 110 %

Liidien määrä hakusana- ja display-mainonnasta

Yhteydenottoliidien määrä kasvoi yli 40 %

Yhteistyön myötä

Konversion keskimääräinen hinta laski noin 58 %

Sponda on valjastanut laajan kanavamixin ja tekoälyn markkinointinsa tehostamiseen

Sponda hyödyntää markkinoinnissaan laajaa skaalaa kanavia, niin digitaalisia kuin perinteisiäkin. Erityisesti globaalit sosiaalisen median alustat, dynaamiset display-sisällöt kotimaisissa medioissa sekä suorat markkinointikanavat ovat vahvasti käytössä. Yhtiö on myös rohkeasti valjastanut tekoälyn käyttöönsä esimerkiksi mainosviestien ideoinnissa, kampanjakonseptien suunnittelussa, tulosten analysoinnissa ja mainosalustojen optimoinnissa.

Kasvavia tuloksia pienemmillä kustannuksilla

Panostukset digitaalisen markkinoinnin strategiseen kehittämiseen ovat tuottaneet huomattavia tuloksia. Lokakuusta 2023 maaliskuun loppuun 2024 hakusana- ja display-mainonnan tavoittavuus kasvoi yli 110 % näyttökertojen osalta ja liikenne 55 % klikkausten osalta, vaikka mediakustannukset olivat 14 % pienemmät. Kiinteistöihin liittyvien sivustojen kautta tulleet yhteydenottoliidit kasvoivat yli 40 % ja konversion keskimääräinen hinta laski noin 58 %.

Myös some-mainonnan tavoittavuus kasvoi 13 %, samalla kun CPM laski 31 %. Analytiikka osoittaa myös, että kohdesivujen katselut kasvoivat 27 % aiempaan verrattuna ja yhteydenottokonversiot kokonaisuudessaan 20 %.

Yhteenveto

Spondan ja SDM:n strateginen yhteistyö osoittaa, miten datalähtöinen ja johdonmukainen lähestymistapa digitaaliseen markkinointiin voi tuottaa merkittävää kasvua kustannustehokkaasti.

Measure
R
C
Engage

Sponda on erinomainen esimerkki siitä, kuinka strateginen lähestymistapa digitaaliseen markkinointiin tuo erinomaisia tuloksia, kun sen yhdistää MVG-MRACE®-mallin hyödyntämiseen, monipuoliseen kanavamixiin ja tekoälyn käyttöön.

Spondan sitoutuminen jatkuvaan kehittämiseen varmistaa, että se pysyy digitaalisen markkinoinnin eturintamassa myös jatkossa näyttäen tietä omalle toimialalleen.”

Mika Kyllönen
Asiakasvastaava, SDM

Ota
yhteyttä

Haluatko saada markkinoinnilla parempia tuloksia?
Lähetä meille siinä tapauksessa viesti, niin olemme sinuun pian yhteydessä. Pääset kertomaan lisää tarpeistasi, joihin alamme sitten yhdessä luomaan ratkaisuja.

    • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.