Suomalainen menestysresepti 2021-kisasta tuttu Foodin Oy on valinnut meidät kumppanikseen tukemaan yrityksen kasvua ja tunnettuutta. Foodin on kotimainen perheyritys, joka valmistaa ja maahantuo luomuelintarvikkeita ja luonnontuotteita.

Foodinin brändi sai alkunsa vuonna 2013, mistä lähtien yritys on ollut vahvalla kasvupolulla. Moni tuntee Foodinin MTV3:n Suomalainen menestysresepti 2021 -finaalista, jossa yritys nappasi kolmannen sijan lusikoitavalla Chia Good -välipalalla. Välipala on noussut yhdeksi myydyimmäksi finalistituotteeksi ja myyntimäärät ylittivät kaikki odotukset.

Yhteistyömme starttasi vauhdikkaasti samaan aikaan, kun Suomalainen menestysresepti alkoi kesällä 2021 pyöriä viikoittain TV:ssä. Median näkyvyys haluttiin hyödyntää täysipainoisesti, joten digimarkkinoinnin aloitus juuri oikeaan aikaan tuki brändin näkyvyyttä.

Ketteryys mahdollistaa tehokkaan digimarkkinoinnin

Foodin lähti uudistamaan digimarkkinoinnin palettiaan, jotta se vastaisi tehokkaasti sekä verkkokauppojen myyntitavoitteisiin sekä brändin tunnettuuden lisäämiseen.

Yhteistyö käynnistettiin kattavasti muun muassa seuraavilla palveluilla:

  • Strategia ostettuun mainontaan somessa
  • Hakusanatutkimus ja rakennesuunnitelma
  • Ostajapersoonat ja sisältösuunnitelma
  • Google- ja somemainonta

Ketterän projektinhallintamme ansiosta esimerkiksi muutoksia digimarkkinointiin voi tehdä tehokkaasti, mikä on elinehto kasvuyrityksen markkinoinnille.

Foodinille digimarkkinointikumppanin valinnassa painoi ennen kaikkea näkemys digimarkkinoinnin kokonaisuudesta sekä ketterät toimintamenetelmät.

– Meillä oli etsinnässä kumppani, joka käärisi nopeasti hihat, mutta jolla olisi kyvykkyys myös pitkän aikavälin strategiseen tekemiseen. Näihin molempiin saimme ratkaisuja Suomen Digimarkkinoinnilta, Susanna Kallio, Foodinin operatiivinen johtaja kertoo.

Yhteistyö haluttiin nopeasti käyntiin myös alkavan TV-näkyvyyden vuoksi.

– Käytännön työ saatiin käyntiin viiveettä ja yhteistyö on ollut äärimmäisen helppoa. Meillä muutokset ovat arkipäivää ja näihin nopeasti reagoiva kumppani sujuvoittaa arkea, kertoo Foodin verkkokaupoista ja digimarkkinoinnista vastaava Aino Mäkelä.

Etsimme kumppania, jolla on kyvykkyys toimia kasvumme strategisena digimarkkinoinnin asiantuntijana

Kasvupolku ja arvot yhdistävät markkinointikumppaneita

Foodin-yhteistyö on erityisen hienoa siksi, että olemme molemmat paikallisia kasvuyrityksiä, jotka luottavat omien arvojensa voimaan.

Meitä molempia yhdistää Jyväskylän seutu, vahva kasvu ja yrityksen arvojohtaminen. Foodin on kasvanut autotallista käsin johdetusta yrityksestä vahvaksi brändiksi, jolla on tehdastuotantoa Vaajakoskella ja alati laajeneva tuotevalikoima. Kasvun aikana yritys on pitänyt kiinni arvoistaan, aitoudestaan ja rehellisyydestään.

– Foodin on meille unelmakumppani, sillä heillä on vahva kasvun palo ja tulosten mittaaminen on selkärangassa. On upeaa olla mukana heidän kasvutarinassaan, kertoo Ilari Tervonen, Suomen Digimarkkinoinnin CSO.

Avoimen viestinnän merkitystä ei myöskään sovi unohtaa, sillä se raamittaa koko yhteistyötä.

– Päivittäinen yhteistyö sujuu helposti, koska viestejä vaihdetaan matalalla kynnyksellä. Tämän ansiosta olemme päässeet nopeastikin ideoimaan uutta, täydentää SDM:n someasiantuntija Maiju Möttönen.

Myös Foodinin erottuvat tuotteet ja brändi tuovat oman mausteensa yhteistyöhön, kuten Möttönen summaa.

– Foodinin brändi liitetään vastuullisuuteen, laatuun ja kotimaisuuteen. Tällaisen yrityksen kanssa on inspiroivaa tehdä töitä, sillä meilläkin arvostetaan näitä asioita.

 

 

Lisätietoja:

Ilari Tervonen, CSO Suomen Digimarkkinointi, 040 729 8989

Susanna Kallio, COO Foodin Oy, 040 5462885