Digimarkkinoinnin verkkolehti:
Markkinoinnin budjetointi ja suunnittelu vuonna 2018


Mitä kovassa kasvussa olevat yritykset tekevät toisin jo markkinoinnin budjetointi- ja suunnitteluvaiheessa?


  • Mihin kanaviin markkinointibudjetti sijoitetaan?
  • Kuinka paljon markkinointiin budjetoidaan?
  • Mitä asioita täytyy mitata ja miksi?
  • Kuinka markkinointibudjetista tehdään joustava, jotta rahaa löytyy myös yllättäviin toimenpiteisiin?
  • Mitkä ovat yleisimpiä virheitä jo budjetointivaiheessa, jotka syövät markkinoinnin tuloksia koko vuoden ajan?
Lataa maksuton verkkolehti
Lataa maksuton verkkolehti
  • Mihin kanaviin markkinointibudjetti sijoitetaan?
  • Kuinka paljon markkinointiin budjetoidaan?
  • Mitä asioita täytyy mitata ja miksi?
  • Kuinka markkinointibudjetista tehdään joustava, jotta rahaa löytyy myös yllättäviin toimenpiteisiin?
  • Mitkä ovat yleisimpiä virheitä jo budjetointivaiheessa, jotka syövät markkinoinnin tuloksia koko vuoden ajan?

Haastattelimme viittä markkinoinnin huippuosaajaa siitä, miten he toteuttavat markkinoinnin budjetointia ja suunnittelua organisaatioissaan. Tuloksena syntyi markkinointipäättäjän tärkein ja ajankohtaisin julkaisu vuodelle 2018.

”On kannattavampaa satsata nopeasti 10 000 € hakukoneoptimointiin, kuin menettää 20% verkkosivujen kävijämäärästä kilpailijalle.”
Aslak de Silva, Chief Revenue Officer @ Naava
”Jos kilpailijasi alkaa panostamaan markkinointiin ja vie sen takia 50% asiakkaistasi, niin tuskin katsot vierestä ja sanot: ’ei me budjetoitu tällaiseen, odotetaan ensi vuoteen.’.”Joel Mero, KTT, Digitaalisen markkinoinnin maisteriohjelman koordinaattori @ JYU
”Jos näyttää siltä, että joku kanava oikeasti toimii, niin siihen täytyy olla munaa panostaa paljon lisää. Heti. Ei vasta ensi vuonna!”Tuomas Liisanantti, Head of Marketing @ Nordic Business Forum
”Enemmänkin ajattelen niin, että kun markkinoinnin tekee oikein, niin siitä tulee osa myyntiä. Ja kukapa laittaisi myyjälle budjettia, että saat myydä vain tämän verran, mutta et yhtään enempää?”Anssi Huisman, Head of Communications and Marketing @ Alexandria Pankkiirilike
”Markkinointibudjettia ei tule jaotella kanavakohtaisesti, koska silloin budjetista tulee jäykkä. Jos budjetista tulee jäykkä, niin markkinoinnistakin tulee jäykkää.”Jaakko Suojanen, CEO & Founder @ Suomen Digimarkkinointi

Lataa markkinointipäättäjän vuoden 2018 ajankohtaisin julkaisu, niin saat selville, mitä kovassa kasvussa olevat yritykset tekevät toisin jo budjetointi- ja suunnitteluvaiheessa, jotta he saavat markkinoinnin tuottamaan tulosta ja kasvua vuosi toisensa jälkeen.

Lataa maksuton verkkolehti

Lataa verkkolehti: Markkinoinnin budjetointi ja suunnittelu


Lataamalla maksuttoman verkkolehden liityt myös sähköpostilistallemme. Arvostamme yksityisyyttäsi, emmekä jaa tietojasi eteenpäin.