YouTube-mainonta

YouTube on maailman toisiksi suosituin sivusto ja toisiksi suurin hakukone. YouTube-videoita katsotaan enemmän kuin Facebookin ja Netflixin videoita yhteensä, joten voit olla varma, että YouTube-mainonta tavoittaa juuri haluamasi kohderyhmän katseluvolyymin sekä tarkkojen yleisökohdistusten ansiosta – vieläpä edulliseen hintaan.

YouTube-mainonnalla luot uutta kiinnostusta, hankit uusia liidejä sekä asiakkaita ja kehität brändiänne.

Katso video Ota yhteyttä

Näytä YouTube-mainonnalla konkreettisesti se, mistä kilpailijanne kertovat pelkällä tekstillä

Miksi YouTube-mainonta on tehokasta?

YouTube-videoita katsotaan enemmän kuin Netflixin ja Facebookin videoita yhteensä. Lisäksi YouTube on Googlen omistama palvelu, minkä takia YouTube-videoita näkyy yhä useammin myös Googlen hakutuloksissa. Tavoitatte siis kohderyhmänne taatusti, mikä on jo itsessään tarpeeksi painava syy aloittaa YouTube-mainonta.

Yrityksenne hyötyy YouTube-mainonnasta pääasiassa kolmella tapaa.

    1. Brändimainonnalla kasvatatte tunnettuuttanne ja vahvistatte brändiänne välittämällä esimerkiksi yrityksenne arvoja. Tällöin videon kannattaa olla hyvin tarinallinen.
    2. Voitte tehdä myös puhdasta tuote- tai palvelumainontaa. Jos lanseeraatte esimerkiksi uuden tuotteen tai palvelun, niin YouTuben kautta tavoitatte suuria asiakasmassoja todella edullisesti.
    3. Liidien hankintaa voitte toteuttaa asiakasta opettavalla ja tietoisuutta lisäävällä videomainonnalla. Liidien hankintaan sopivat parhaiten webinaarien, uusien sisältöjen, ladattavien materiaalien tai verkkokaupan sesonkikampanjan mainostaminen. Näissä tapauksissa videoiden kannattaa olla lyhyempiä ja toimintakehotteiden todella selkeitä.

Uudelleenmainonnan avulla sitoutamme asiakkaanne vahvemmin brändiinne ja pidämme teidät ostopäätöstä harkitsevien yleisöjen mielessä koko heidän ostoprosessinsa ajan. YouTube-mainonnasta saatua dataa on mahdollista yhdistää myös Display-mainontaan, jolloin mainonnan kokonaisuudesta tulee entistä saumattomampi. Tietty Display-mainos voi näkyä vain sellaisille henkilöille, jotka ovat katsoneet tietyn YouTube-mainoksen.

Ota yhteyttä

YouTube-mainoksia näkyy vain yksi kerrallaan, joten pääset kertomaan asiakkaallenne juuri sen, mitä haluat hänen tietävän. Millaisella viiden sekunnin hissipuheella lunastat asiakkaanne huomion, jotta hän katsoo videon loppuun?

Pelkkä YouTube-mainos tuo harvoin tulosta. Siksi katsoja tulee ohjata mainoksesta sivulle, joka saa hänet tekemään seuraavan toimenpiteen. Jos sivustonne ei sisältöineen saa asiakasta toimimaan, mainonta ei tuo tulosta

Ota yhteyttä

Mitä asiakkaamme sanovat

Aloitimme yhteistyön avainsanatutkimuksella, jonka pohjalle SDM rakensi Ads- ja YouTube-mainonnan. Lisäksi olemme saaneet SDM:ltä paljon apua datan ja tulosten tulkinnassa Google Analyticsin osalta. Kun joku keskittyy ja kehittää mainontaa jatkuvasti, niin tulokset nousevat tasaisesti ja mainonnasta tulee kustannustehokkaampaa. Samalla budjetilla saa paremman tuloksen.

Vuodessa tarjouspyyntöjen määrä kasvoi 64,7 %, liidien määrä kasvoi 44 % ja puheluiden määrä suoraan hakutuloksista kasvoi 36,2 %.

Mari Oksanen, Content Manager, Paytrail Oyj

Ota yhteyttä

YouTube-mainonta MRACE®-viitekehyksen mukaan

YouTube-mainonta vaikuttaa MRACE®-viitekehyksessä Reach- ja Convert-vaiheisiin, koska voit luoda YouTubella uutta kiinnostusta uusissa kohderyhmissä (Reach) ja ohjata uudelleenmainonnan lämpimiä yleisöjä kohti konversiota (Convert).

Suosittelemme mainonnan aloittamista lämpimistä yleisöistä, koska niiden tuoma tulos on lähes poikkeuksetta parempi. Lämpimiä yleisöjä voivat olla esimerkiksi henkilöt, jotka ovat vierailleet sivustollanne, ladanneet oppaan, reagoineet mainontaan tai pyytäneet tarjouksen.

Kun mainonta on kannattavaa lämpimiin yleisöihin, sitä kannattaa lähteä skaalaamaan myös kylmempiin yleisöihin, jotta saatte luotua uutta kysyntää ja kerättyä uutta asiakaskuntaa.

YouTube-mainonta on siis systemaattinen kokonaisuus, jota tulee lähteä rakentamaan aina suunnitelmallisesti.

mrace markkinonti malli
mrace-r
mrace-c
mrace-m

Ota
yhteyttä

  1. Nappaa asiakkaanne jakamaton huomio
  2. Hyödynnä äärimmäisen tarkka kohdentaminen
  3. Luo uutta kiinnostusta yritystänne kohtaan
  4. Hanki liidejä
  5. Kehitä brändiänne

    • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
  • Ota yhteyttä!

    Olemme tehneet hakukoneoptimointia pian kymmenen vuotta ja luoneet sen pohjalta menestyneitä optimointistrategioita. Optimointistrategiamme rakentuvat ennen kaikkea oivalliselle sisällölle ja sivuston teknisiin muutoksiin. Näin takaamme kestävän hakukonenäkyvyyden vielä kampanjan jälkeenkin.

    Hakukoneoptimointi on alana jatkuvassa muutoksessa ja seuraamme sen kehitystä tiiviisti päivittäin. Olemme nälkäisiä testaamaan erilaisia teorioita käytännössä ja haluamme pysyä kehityksen kärjessä.

    Periaatteenamme on toimia Googlen suositusten mukaisesti. Emme siis vaaranna asiakkaidemme sivustojen hakukonenäkyvyyttä rikkomalla Googlen asettamia sääntöjä. Raporttimme tuotamme tarkasti ja ajallaan. Samanlaisella tarkkuudella toimitamme myös seurattavat tulokset, joten näet tarkalleen, mihin rahasi menevät ja mitä ne tuottavat.

    Me tarjoamme todistetusti tuloksekasta hakukoneoptimointia Suomessa. Autamme sinua mielellämme tavoittamaan asiakkaasi ja kehittämään mainontaasi.