Facebook on huomannut miten käyttäjät siirtyivät ensin käyttämään Facebookkia puhelimella ja mainostajat perässä. Tästä syystä Facebook julkaisi ensin sovelluksen Facebook –sivujen hallintaan ja nyt sovelluksen minkä tarkoituksena on helpottaa Facebook-kampanjoiden seuraamista ja muokkaamista puhelimella. Mitä kaikkea Facebook ads manager sovelluksella voi tehdä ja miksi se kannattaa ottaa käyttöön?

Hallitse Facebook-kampanjoitasi kaikkialla.

Sosiaalisen median markkinointi on välillä kiireistä puuhaa. Kampanjoiden tehot vaihtelevat ja toisinaan kampanjaan olisi saatava nopeasti lisää tehoa. Facebook ads manager antaa mahdollisuuden tehdä perus säädöt Facebook-mainoksille puhelimella ilman että menet tietokoneen kautta mainosten hallintaan. Sovellus on saanut hyvän palautteen käyttäjiltään julkaisunsa jälkeen viime kuussa.

Mitä kaikkea Facebook ads manager -sovellus mahdollistaa?

Facebook toi mainostenhallintasovelluksen käyttöön yllättävän valmiina. Jo julkaisun yhteydessä sovelluksella pystyy tekemään seuraavia asioita:

  • Seurata Facebook-mainosten suorituskykyä.
  • Muokata käynnissä olevia Facebook-mainoksia.
  • Hallita kampanjoiden budjetteja.
  • Muokata mainosten aikataulutusta.
  • Saada ilmoitukset mainosten tapahtumista suoraan puhelimeen.
  • Luoda Facebook-mainoksia suoraan puhelimella.

 

Se että tällaiset toiminnot ovat mahdollisia suoraan puhelimella helpottaa kampanjoiden seuraamista. Kampanjan kunnollinen suunnittelu ja A/B-testaus on kuitenkin huomattavasti yksinkertaisempaa toteuttaa Facebookin selainversiossa.

Soveltuu yksikertaiseen kampanjanhallintaan

Vaikka Facebook-mainoksia voi muokata jatkuvasti yksinkertaisemmin on tarkasti seurattava mitkä muokkaukset vaikuttavat tuloksellisen markkinoinnin tekemiseen. Suurimpana sovelluksen hyötynä pidän mainosten suorituskyvyn seuraamisen mahdollisuutta ja budjetin hallintaa. Mainostajalle on tärkeää nähdä miten kampanjat suoriutuvat ja tarpeen vaatiessa tehdä nopeasti muutoksia käytettävään budjettiin suorituskyvyn takaamiseksi.

Sovellus osa suurta Facebook-markkinoinnin muutosta. Tänä vuonna on uusia ominaisuuksia tullut käyttöön sellaisella nopeudella, että uusia päivityksiä on tullut melkeinpä viikoittain. Tämä on aiheuttanut myös ongelmia mainostajille. Uusien ominaisuuksien opettelu on sitonut enemmän yrityksien resursseja Facebook-mainonnan suunnitteluun. Hyvä siis että kampanjoiden suoriutumisen seuraamiseen on tuotu uusia keinoja, mitkä tehostavat toimintaa.

Toistaiseksi sovellus on tehty ainoastaan Applen tuotteille. Android versio julkaistaan myöhemmin kuluvana vuonna. Voit ladata Facebook ads managerin täältä.