Facebook Myyntiputki

Asiakas kulkee ostoprosessista yli 60% verkossa. Mikäli haluat vaikuttaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen ensimmäisestä hetkestä ostopäätökseen saakka ja maksimoida Facebook-markkinointisi tulokset, on Facebook-Myyntiputki sinua varten.

Lue lisää Ota yhteyttä

Kaikessa yksinkertaisuudessaan Facebook Myyntiputki tarkoittaa asiakkaan ostoprosessin tukemista kaikissa ostoprosessin eri vaiheissa. Ensimmäisestä hetkestä, kun hän tulee tietoiseksi ongelmasta tai tarpeesta, johon hän etsii ratkaisua, aina siihen hetkeen, kun hän lopulta ostaa tuotteesi ja suosittelee sitä ystävilleen.

Facebook Myyntiputki tarkoittaa siis tietynlaisen polun luomista Internetiin Facebookin avulla siten, että polun loppupäässä on myyntiä.

Kysymys ei ole siis Facebook markkinointiputkesta, vaan Facebook MYYNTIputkesta.

3 TÄRKEINTÄ SYYTÄ MIKSI SINUN TULISI RAKENTAA MYYNTIPUTKI FACEBOOKIIN

1. FACEBOOK MYYNTIPUTKI ON HYVÄ TAPA ALOITTAA MYYNTIPUTKEN KASAAMINEN VERKKOON

Ihan ensimmäiseksi on syytä huomioida, että ostoprosessi kulkee ympäri verkkoa hajanaisesti, emmekä me pysty luomaan absoluuttista ostopolkua, vaikka kuinka haluaisimme. Asiakas selaa muitakin kanavia, kuin Facebookia ja pohdiskelee internetin ulkopuolellakin, että mitähän tässä nyt ostaisi.

Myyntiputkea kannattaa kuitenkin lähteä kasaamaan kanava kerrallaan ja Facebook on kaikista kanavista ylivoimaisesti kokonaisvaltaisin ja tällä hetkellä myös halvin ostoprosessin tukemiseen, kaikissa sen vaiheissaan.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kannattaa touhuta pelkästään Facebookissa, vaan myös esimerkiksi verkkosivuilla on suuri merkitys Facebook-markkinoinnin onnistumisen kannalta.

2. FACEBOOKILLA ON SUOMESSA LÄHES KOLME MILJOONAA KÄYTTÄJÄÄ

Jo pelkästään Facebookin käyttäjämäärä Suomessa on hyvä syy keskittyä aluksi Facebookiin, sillä kun saat myynnin rullaamaan Facebookissa, pystyt tavoittamaan sieltä yli puolet suomalaisista lähes sormia napsauttamalla.

3. KOKO OSTOPROSESSIN TUKEMINEN FACEBOOKIN AVULLA ON YKSINKERTAISESTI TEHOKKAIN TAPA TEHDÄ FACEBOOK-MARKKINOINTIA

Markkinoinnin ensisijainen tehtävä on tukea myyntiä tai jos mahdollista – myydä. Ja jos sinulla on yksi tapa, joka on ylitse muiden tuon myynnin luomiseen, niin sitä kannattaa tietenkin hyödyntää.

Facebookissa saa poikkeuksellisen suuria hyötyjä siitä, että kohdentaa mainontansa oikein ja tukee ostoprosessia koko matkalta, sillä Facebook palkitsee melkoisesti siitä, jos sisältö on sellaista, mistä ihmiset pitävät.

Kun luot sisältöä, jota ihmiset tykkäävät kuluttaa, antaa Facebook sinulle halvempia klikkauksia ja halvempaa näkyvyyttä.

Saadessasi halvempaa näkyvyyttä ja klikkauksia, saat myös halvempia liidejä, mikäli osaat hyödyntää tuon näkyvyyden ja klikkaukset.

Ja saadessasi halvempia liidejä saat myös halvemmalla myyntiä. Tähän Facebook Myyntiputki kiteytyy. Se ei ole ydinfysiikkaa, vaan hyvin simppeliä matikkaa.

Kenelle Facebook Myyntiputki sopii?

Kaikissa tapauksissa Facebook Myyntiputki ei sovi vielä sinulle.

Seuraavassa listaus, jonka pohjalta voit määritellä, sopiiko Facebook Myyntiputki sinulle, vai pitäisikö sinun lähteä liikkeelle jostakin muusta:

  • Olet jo vakuuttunut Facebookin potentiaalista
  • Olet valmis investoimaan Facebook-markkinointiin pitkäjänteisesti
  • Tunnet yrityksesi perusluvut, joiden avulla voidaan mitata markkinoinnin tulosta
  • Olette valmiita panostamaan Facebook-markkinointiin useita tuhansia euroja kuukaudessa

Mikäli edellä mainitut asiat pitävät paikkansa yrityksesi tapauksessa, sopii Facebook Myyntiputki sinulle. Mikäli vielä mietit, että onkohan Facebook hyvä alusta vai ei, niin kannattaa kokeilla esimerkiksi kertaluontoista isompaa kampanjaa, jonka avulla näet Facebookin potentiaalin tuloksien muodossa.

Ota yhteyttä

Ota
yhteyttä

Lähetä meille siinä tapauksessa viesti, niin olemme sinuun pian yhteydessä. Pääset kertomaan lisää tarpeistasi, joihin alamme sitten yhdessä luomaan ratkaisuja.

    • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
  • Mitä kaikkea Facebook-markkinoinnilla voi tehdä?

      1. Facebook remarketing – tavoita sivustollasi vierailleet asiakkaat tehokkaasti uudestaan

    Facebook-remarketing on yksinkertainen tapa tavoittaa verkkosivuillasi käyvät ihmiset tai mainostesi kanssa vuorovaikutuksessa olleet ihmiset. Facebook-remarketing on tehokkaimmillaan, kun pystyt tarjoamaan spesifiä ratkaisua spesifiin ongelmaan. Eli esimerkiksi, kun asiakas käy katsomassa sivuillasi kattoremonttisivua, niin uudelleenmarkkinoit hänelle kattoremontin ostajan opasta. Lue lisää: Facebook-remarketing.

      1. Dynaaminen uudelleenmarkkinointi ja dynaamiset tuotemainokset

    Dynaamisessa uudelleenmarkkinoinnissa käytetään dynaamisia tuotemainoksia ja se on verkkokaupoille suunnattu mainosmuoto. Käytännössä se on edistynyt versio uudelleenmarkkinoinnista, jossa Facebook tekee mainokset puolestasi automaattisesti. Dynaamisen uudelleenmarkkinoinnin avulla pystyt näyttämään ihmisille Facebookissa mainontaa juuri siitä tuotteesta, jota hän äsken katsoi verkkokaupassasi tai jonka hän lisäsi ostoskoriin, mutta jätti kuitenkin ostamatta. Lue lisää: Facebook Dynaaminen Uudelleenmarkkinointi

      1. Maksullinen mainonta kylmiin yleisöihin – tuota kylmistä yleisöistä lämpimiä liidejä

    Maksullisella mainonnalla kylmiin yleisöihin tarkoitetaan uusien asiakkaiden houkuttelua Facebookista. Kokonaisuudessaan se on hyvin samankaltaista kuin remarketing. Suurimpana erona on se, että remarketingissa mainontaa kohdennetaan henkilöille, jotka jo tuntevat yrityksesi, kun taas kylmiin yleisöihin tähdätessä pyritään hankkimaan täysin uusia asiakkaita, jotka eivät ole vielä kuulleet yrityksestäsi. Lue lisää: Facebook-mainonta.

      1. Facebook Myyntiputki – ylivoimainen keino maksimaalisiin tuloksiin Facebook-markkinoinnilla

    Facebook Myyntiputki tarkoittaa kaikkien edellä mainittujen yhdistämistä tavalla, joka tukee asiakkaan ostoprosessia kokonaisvaltaisesti. Käytännössä tämä tapahtuu niin, että luodaan erilaisia sisältöjä ja niihin ohjaavia mainoksia kaikkiin eri ostoprosessin vaiheisin sekä kohdennetaan mainonta vastaamaan näitä ostoprosessin vaiheita. Yleensä Facebookista saavutetaan maksimaaliset tulokset juuri myyntiputken avulla. Lue lisää: Facebook-myyntiputki.