Kaikessa yksinkertaisuudessaan Facebook Myyntiputki tarkoittaa asiakkaan ostoprosessin tukemista kaikissa ostoprosessin eri vaiheissa. Ensimmäisestä hetkestä, kun hän tulee tietoiseksi ongelmasta tai tarpeesta, johon hän etsii ratkaisua, aina siihen hetkeen, kun hän lopulta ostaa tuotteesi ja suosittelee sitä ystävilleen.

Facebook Myyntiputki tarkoittaa siis tietynlaisen polun luomista Internetiin Facebookin avulla siten, että polun loppupäässä on myyntiä.

Kysymys ei ole siis Facebook markkinointiputkesta, vaan Facebook MYYNTIputkesta.

3 tärkeintä syytä miksi sinun tulisi rakentaa myyntiputki Facebookiin

1. Facebook Myyntiputki on hyvä tapa aloittaa myyntiputken kasaaminen verkkoon

Ihan ensimmäiseksi on syytä huomioida, että ostoprosessi kulkee ympäri verkkoa hajanaisesti, emmekä me pysty luomaan absoluuttista ostopolkua, vaikka kuinka haluaisimme. Asiakas selaa muitakin kanavia, kuin Facebookia ja pohdiskelee internetin ulkopuolellakin, että mitähän tässä nyt ostaisi.

Myyntiputkea kannattaa kuitenkin lähteä kasaamaan kanava kerrallaan ja Facebook on kaikista kanavista ylivoimaisesti kokonaisvaltaisin ja tällä hetkellä myös halvin ostoprosessin tukemiseen, kaikissa sen vaiheissaan.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kannattaa touhuta pelkästään Facebookissa, vaan myös esimerkiksi verkkosivuilla on suuri merkitys Facebook-markkinoinnin onnistumisen kannalta.

2. Facebookilla on Suomessa lähes kolme miljoonaa käyttäjää

Jo pelkästään Facebookin käyttäjämäärä Suomessa on hyvä syy keskittyä aluksi Facebookiin, sillä kun saat myynnin rullaamaan Facebookissa, pystyt tavoittamaan sieltä yli puolet suomalaisista lähes sormia napsauttamalla.

3. Koko ostoprosessin tukeminen Facebookin avulla on yksinkertaisesti tehokkain tapa tehdä Facebook-markkinointia

Markkinoinnin ensisijainen tehtävä on tukea myyntiä tai jos mahdollista – myydä. Ja jos sinulla on yksi tapa, joka on ylitse muiden tuon myynnin luomiseen, niin sitä kannattaa tietenkin hyödyntää.

Facebookissa saa poikkeuksellisen suuria hyötyjä siitä, että kohdentaa mainontansa oikein ja tukee ostoprosessia koko matkalta, sillä Facebook palkitsee melkoisesti siitä, jos sisältö on sellaista, mistä ihmiset pitävät.

Kun luot sisältöä, jota ihmiset tykkäävät kuluttaa, antaa Facebook sinulle halvempia klikkauksia ja halvempaa näkyvyyttä.

Saadessasi halvempaa näkyvyyttä ja klikkauksia, saat myös halvempia liidejä, mikäli osaat hyödyntää tuon näkyvyyden ja klikkaukset.

Ja saadessasi halvempia liidejä saat myös halvemmalla myyntiä. Tähän Facebook Myyntiputki kiteytyy. Se ei ole ydinfysiikkaa, vaan hyvin simppeliä matikkaa.

Kyllä, minua kiinnostaa Facebook Myyntiputki!

Kenelle Facebook Myyntiputki sopii?

Kaikissa tapauksissa Facebook Myyntiputki ei sovi vielä sinulle.

Seuraavassa listaus, jonka pohjalta voit määritellä, sopiiko Facebook Myyntiputki sinulle, vai pitäisikö sinun lähteä liikkeelle jostakin muusta:

  • Olet jo vakuuttunut Facebookin potentiaalista
  • Olet valmis investoimaan Facebook-markkinointiin pitkäjänteisesti
  • Tunnet yrityksesi perusluvut, joiden avulla voidaan mitata markkinoinnin tulosta
  • Olette valmiita panostamaan Facebook-markkinointiin useita tuhansia euroja kuukaudessa

Mikäli edellä mainitut asiat pitävät paikkansa yrityksesi tapauksessa, sopii Facebook Myyntiputki sinulle. Mikäli vielä mietit, että onkohan Facebook hyvä alusta vai ei, niin kannattaa kokeilla esimerkiksi kertaluontoista isompaa kampanjaa, jonka avulla näet Facebookin potentiaalin tuloksien muodossa.

Kyllä, haluan kuulla lisää Facebook Myyntiputkesta!